torsdag 17 december 2015



Tävla om fina flingljusstakar och en låda till tändsticksask.



I samarbete med




tävlar vi ut två valfria ljusstakar Flinga och en tändsticksask-låda i plåt.

Vinnaren väljer mellan vit, svart och guld samt 1, 2, 3 eller 4  vad gäller lådan och guld-, svart eller klarlackade flingljusstakar. 2 lika eller 2 olika.

För att delta i tävlingen om ett paket med tre produkter så titta in hos

BYBERNDT

och berätta för oss om något mer du gillar ur sortimentet. 
Kommentera efter inlägget med ditt namn. 

Dragning sker den 27:e dec.

LYCKA TILL!
----------------------------------

Obs! Obs! Obs!

Glöm inte vår pågående Instatävling om gröna marmorljusstakar från
Vinga of Sweden.

@finastemattan

---------------------------------------------------

Glada vinnare av böcker från



Regissören går till:

Nelly Karlsson
&
Tina Svensson

Lugn mage med god mat skickas till:

K A M I L L A
&
Stefan Johansson

Julens vänner vanns av:

V I V I   A 
&
Sara Martelius


Stort grattis! 

Vi vill ha era hemadresser inkl mobil nr för sms-avisering från budet.
______________________

Har ni någon gång funderat på att fira jul eller nyår på ett slott?

Det har vi. Både en och två gånger.





Häckeberga slott Genarp


Eller kanske ett kloster?


Vadstena klosterhotell
________________

Grekiska flygplatser hamnar i tysk regi enligt nyhetsbyrån TT.

Grekland har skrivit på ett 40-årigt avtal som för 1,2 miljarder euro överför driften av 14 regionala flygplatser till tyska Fraport.

Leasingaffären är en av de större i det grekiska privatiseringsprogram som EU och IMF har krävt för att betala ut nya nödlån till det konkursmässiga eurolandet.

JAWOHL!

________________________________


Vi söker roliga historier.

Vi ska på ett event och alla måste ha med sig en riktigt bra och kul historia. Skriv ner er roligaste historia till oss i kommentarsfältet (så alla får läsa) eller mejla oss gärna om ni hellre vill det.

Kanske är bäst om det är riktiga fräckisar ni tänker dra...haha...




39 kommentarer:

  1. Pil förvaringsstrumpa är kul. Jag vill gärna vinna två klarlackade ljusstakar och en svart ask eller låda. Många härliga julhälsningar från Molly.

    SvaraRadera
  2. Gillar sittbänken! Vinner gärna flingljusstakar i guld eller låda nr 2. Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Diabeteshunden och By Bernts ljusstake tycker jag är fina. Om jag vinner vill jag gärna ha flingljusstakar i guld och ask i guld. God Jul önskar Anki

    SvaraRadera
  4. Gillar korgarna med fina mönster, både höga som låga. Tackar absolut inte nej till fina ljusstakar och tändsticks-asken. God Jul !
    onnesi@hotmail.com

    SvaraRadera
  5. Ett "By Berndt Sidobord" till alla mina datorprylar.
    Jag väljer allt i guld, för det matchar mitt hjärta av guld.

    SvaraRadera
  6. Diabeteshunden Vilgot. Tycker om lite ovanliga saker:-) ☆ Mvh Ethel Gustafsson

    SvaraRadera
  7. Åhh jag har nog ingen rolig historia att bjuda på tyvärr. Att fira jul på ett slott vore ju drömmen. Sen var det ju tävlingen. jag gillade BYBERNTS bricka snygg och smart. Vore ju fint med en snöstjärneljusstake också i svart eller guld. Kram Pia Gustafsson

    SvaraRadera
  8. Jag gillar den svarta brickan väldigt mycket också ���� Har jag turen att vinna så önskar jag vinsten i guld ���� Min favoritfärg �� Kram Madelene Abrahamsson ����

    SvaraRadera
  9. Hängfigurer 4-pack, som present till någon man brukar "hänga" med. ;)
    Två klarlackade ljusstakar, och en vit tändsticksask med siffran 1. olaludvig(at)ektv.nu

    SvaraRadera
  10. Sittbänk 1200 skulle vara perfekt å min altan, så stilfull! Vill tävla och väljer klarlackat om jag vinner.
    //Eva

    SvaraRadera
  11. Här får ni en fräckis-:) Något att tänka på.
    Män som kissar på toalettringen måste vara dåliga älskare
    Jamen tänk själv, full belysning ett hål som är större än två decimeter och ändå missa... //mvh Giggi

    SvaraRadera
  12. Hej!
    Jag är gärna med! Jag tycker att sidobordet är fantastiskt läckert! Jag skulle välja allt i guld om jag vann! Elegant och tjusigt!
    Camilla Sandmark
    kubbov30@gavlenet.se

    SvaraRadera
  13. Flaskelysestake og korger , kunne jeg tenke meg!
    Om jeg skulle vinne er favorittfargen guld.
    Vh.Anne-Mari

    SvaraRadera
  14. ByBerndt rörstake både låg, mellan & hög slog jag ett extra slag för! Så stilrena & snygga! Flingor i silver och ask i svart, så bra det hade passat in här hemma!��

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  15. Jag tycker att hängfigurerna är jättefina! Om jag vinner vill jag gärna ha ljusstakarna och asken i svart.

    SvaraRadera
  16. Gillar ljus o ljusstakar så Rörstakarna :)

    Skulle nog välja en guldig 4a...och kanske guldiga ljusstakar ändå...vi som är väldigt svartvita :)

    SvaraRadera
  17. Sidobordet var riktigt snyggt! men flingljusstaken var nog ändå det finaste, speciellt den klarlackade!
    /HelenTN

    SvaraRadera
  18. Loungebord 700, skulle passa bra på balkongen. Går det bra att vänta med att välja färg tills man vet om man vunnit? Gun B (gunderbara.gun@gmail.com)

    SvaraRadera
  19. Gillar hängfigurerna de är fina !
    Flingljusstakarna i guld med tillbehörande ask vill jag vara med och vinna. :)
    Laila V

    SvaraRadera
  20. Mkt fint.. men gillade sidobordet "By Berndt" skarpt. Så nu håller jag tummarna, har jag turen att vinna hade ljusstakarna i klarlack varit mkt fina i mitt hem :) /Emma F

    SvaraRadera
  21. Hittade sittbänk och sidobord hos ByBernt. Önskar vinna två klarlackade flingljusstakar och plåtask i guld nr 4 om så skulle ske (?)
    Gunnar

    SvaraRadera
  22. Flaskljusstake är fräck (apropå fräckisar) och bra sätt att återanvända tomflaskor.
    En ljusstake i guld och en i silver, och asken spelar ingen roll. Överraska mig! Det är ju ändå jul.

    SvaraRadera
  23. Jag gillar flaska ljusstaken. Då kan man lätt variera ljusstaken, bara byta flaska. Smidigt! :)
    Asken i guld med en 1 på Och guld ljusstakar om jag vinner.
    Ha en härlig helg!
    Mvh
    Malin Svensk Björck
    gizmobus@hotmail.com

    SvaraRadera
  24. Först grattis till alla vinnare.
    Sidobordet föll jag för, och jättefint
    det ni lottar ut.
    Ha en skön helg
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  25. De höga ljusstakarna är superfina.Två svarta flingor och en svart 4 låda, gärna.
    Nina

    SvaraRadera
  26. Jag gillar ju ljusstaken flinga allra mest, superfin! Stegen är också snygg!!

    SvaraRadera
  27. Rörstake mini.
    God jul och gott nytt år!

    SvaraRadera
  28. Sidobordet var verkligen industriellt snyggt!

    Kram // AH

    SvaraRadera
  29. Jag gillar deras hängfigurer ur sortimentet! Fint och snyggt tycker jag.

    SvaraRadera
  30. By bernedt stegen är fantastiskt fin och hade passat så fint i mitt kök.

    Hoppas på att vinna ljusstaken eller tändstickslådan i guld för det är den finaste färgen på jul!

    Go Jul önskar Mia Nilsson

    SvaraRadera
  31. Brickorna gillas muycket. Hoppas, hoppas, hoppas.

    Bella K

    SvaraRadera
  32. Rörstake hög, till mina hemstöpta ljus vore något att ha.
    Jag önskar två guld flingstakar och en vit låda med en trea på.
    God jul!
    bm punkt ramlosa snabel-a hotmail punkt com

    SvaraRadera
  33. Hängfigurerna och rörstakarna är efter flingan favoriterna i denna tillverkning. Vill så gärna vinna två svarta flingor och en vit 4:a låda. Allra bästa hälsningar E E D

    SvaraRadera
  34. Höga rörstakarna och sittbänken är så snygga! Jag vinner jättegärna detta set med tre saker. Så himla fint alltihop, men vet inte vilken färg svart eller klarlack. Måste nog fundera ett tag. 1 på lådan i allafall. Hej och härlig jul önskar Johanssons

    SvaraRadera
  35. Jag älskar djur och gillar diabeteshunden Vilgot. En svart och en guld ljusstake, samt en plåtlåda i guld. God julafton!
    Roselyn, rrroselyn@outlook.com

    SvaraRadera
  36. Rörstakarna. Jättesnygga! Tävlar gärna om dessa flingor. Svarta tack och svart låda nummer 1. Jocke

    SvaraRadera
  37. Jag tycker de stora askarna med bokstäver är absolut finast av allt, sedan kommer dessa saker som är med i tävlingen.

    Jossan

    SvaraRadera
  38. Lilla hunden säger jag.
    Maja

    SvaraRadera
  39. Rörljusstakarna är jättesnygga! Hoppas på vinst av de fina snöflingeljusstakarna och plåtasken!
    God fortsättning! Mvh Andreas

    SvaraRadera

Välkommen med en trevlig kommentar eller en fråga så besvarar vi den så gott vi kan.