tisdag 29 december 2015


Tävla med FINASTE om 3 ex av



Vi fortsätter vårt December-bokvinstregn med
en bok från


Nämn en annan titel hos förlaget och kommentera med ditt namn härefter.

Tävlingen sker i samarbete med



och dragning inträffar den 20/1.

-  STORT LYCKA TILL!  -
_______________

För mer tävlingar, scrolla vidare!
__________________________

I en intervju i Aftonbladets Söndagsbilaga tillfrågas Kikki Danielsson om vad som är det mest korkade hon har gjort i sitt liv.

Svaret blev: "Köpa medicin på nätet".

Vi håller med, Kikki, vi håller med.
______________

8 0 0

personer har tävlat om titeln "Sveriges bästa telefonröst".
Vinnaren utsågs av retorikexperter och röstcoacher och heter Britt-Marie Frisell, hotellchef vid Vålådalens fjällstation i Jämtland. 

Vi säger Grattis!
____________________________

Svenskar glömmer fort.

Magdalena Öhrn, informationschef på Ving säger att den högst tillfälliga nedgången på bokningar till Paris efter attentaten i november bara var kortvarig. Under julhelgen har antalet bokningar av semesterresor till sommaren ökat markant.
______________

Vi gillar SVT


Fröken Friman look?


Läs om en av dem:

Skådis här

43 kommentarer:

  1. Tokgillar den serien på svt så bra och tänkvärt för alla som tar allt för givet. Har postern på bloggen idag som jag vann hos er. Kika in om intresse finns. Boken har jag tyvärr inte sett röken av. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt, såklart vi kollar! Oj, en bok som är försenad, vi kikar på det! : )

      Radera
  2. Morberg. Maten, drycken och konsten att kombinera har jag gått och tittat på. Vill gärna tävla om Hälsodrycker.
    //Eva

    SvaraRadera
  3. "Kola, fudge, knäck och bräck" hade jag verkligen behövt i jul.

    Hoppas på vinst ❤

    Mia Nilsson

    SvaraRadera
  4. Så många roliga böcker. Gillar målarboken för vuxna. Men mest tycker jag om "Vinterfåglar" av Lars Jonsson. Älskar hans akvareller. Har tre tavlor av honom hemma. Ingen kan måla tavlor som han. Sen är jag väldigt nyfiken på gröna smoothies. Fin bok att vinna.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. "Mat för liv och lust", har jag lust att studera närmre.

    SvaraRadera
  6. En annan titel som jag hittade är "säker stil" �� Håller tummarna hårt ���� Kram Madelene.A

    SvaraRadera
  7. Starka former - mage & rumpa av Olga Rönnberg. Älskar böcker!

    SvaraRadera
  8. Många fina böcker, en av dem är: Raw Fika ��

    Ann-Sofie, annso1974@hotmail.com

    SvaraRadera
  9. Starka former - mage och rumpa är jag intresserad av då jag tycker hennes förra bok är jättebra. Skulle gärna vinna Hälsodrycker då det är spännande att testa nya smaker och inte bara fastna i samma gamla vanliga. ☺ Kram Lina

    SvaraRadera
  10. Baka glutenfritt med Ulrika är en annan bok jag är intresserad av. Lagar ju glutenfritt då jag inte tål gluten. Men gör även smoothies ibland. Så båda böckerna intresserar mig.

    Mvh Ann-Sofie

    SvaraRadera
  11. Tittar in och önskar er ett fantastiskt 2016!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamma till dig, ett underbart 2016! Vi älskar glada vinnare! : )Kram!

      Radera
  12. Gott slut och Gott Ny År till Finaste mattan.
    "Gröna kokböcker" gillas skarpt. Har två stycken som står överst på min lista (jag som vanligtvis inte gillar kokböcker) Det är Bonniers vegetariska kokbok och Den gröna skafferiet av Karoline Jönsson. Kan tipsa om att den 19 januari börjar ett vegetariskt matprogram på Svt2 kl 20.30. Då sitter jag bänkad i alla fall :)
    Massor med kramar till M&M.
    Petra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för härligt tips och ett fantastiskt 2016 till dig! Massor av kramar kommer här!
      : )

      Radera
  13. Säker stil och målarbok för vuxna locker mig. Önskar dig trevlig helg. Anki

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi tackar och säger detsamma: Fin helg! : )

      Radera
  14. Så här under gamla årets sista skälvande minuter vill jag passa på att tacka för er trevliga blogg och de två vinster den gett mig. Tack, tack än en gång! Målarboken för vuxna, blev en mycket uppskattad julklapp till dottern ;-) Gott nytt 2016!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men åh så kul! GOTT NYTT till dig! : ) Och tack för beröm! : )

      Radera
  15. "Baka med Linus" skulle sitta fint ;-) Hälsningar från Hufvudstaden och agnahs@gmail.com

    SvaraRadera
  16. En annan titel är magsmart-mat för lugnare mage av David Jonsson. Jag vann också en gång,hoppas att turen blir med mig även 2016. Passar även på och önskar er GOTT NYTT ÅR! // Giggi

    SvaraRadera
  17. Blev förtjust i Vinterfåglar, har haft
    Domherrar i vår syrenbuske tidigare i
    vinter o hoppas att de snart kommer till-
    baka. Hälsodrycker skulle jag gärna vinna.
    Kram o Gott Nytt År/Nina T

    SvaraRadera
  18. Raw fika - fritt från gluten, mjölk och vitt socker.
    Gun B (gunderbara.gun@gmail.com)

    SvaraRadera
  19. Christer Sköldälw31 december 2015 kl. 00:51

    Miljödieten.

    SvaraRadera
  20. Vinterfåglar är passande för årstiden, och skulle även passa fint i min bokhylla.
    Britt-Marie, bm punkt ramlosa snabel-a hotmail punkt com

    SvaraRadera
  21. Hallå och god fortsättning på det nya året 2016. Vad skulle inte passa bättre än en vinst med en peppande bok om Hälsodrycker, för en bra start på det nya året! Skulle även vilja ha böckerna av Kristin Kaspersen - Good food eller Doreens trädgård & kök...
    Tackar Petra för tipset om det kommande nya vegetariska tv-programmet nu i januari...
    Kram från Kate

    SvaraRadera
  22. Doreens trädgård och kök är en bok jag skulle vilja införskaffa nu för att få lite inspiration till kommande säsong med odling och trädgårdsfix.

    SvaraRadera
  23. "Säker stil" är en ny bok hos Bonnier fakta.
    Håller tummarna på vinst så jag får nyttig inspiration till familjen i vinter.

    Mvh
    Monica Nilsson

    SvaraRadera
  24. "Starka former- mage & rumpa" av Olga Rönnberg.
    Hoppas på att vinna denna, då jag behöver tips och inspiration nu när jag vill ändra matvanorna efter graviditeten.

    SvaraRadera
  25. Havens hemligheter - ett tecknat äventyr att färglägga själv.
    Roselyn, rrroselyn@outlook.com

    SvaraRadera
  26. Olga Rönnbergs "Starka former - mage och rumpa". Den skulle jag behöva tillsammas med detoxinspiration :)

    SvaraRadera
  27. "Raw fika - fritt från gluten, mjölk och vitt socker" av Marina Asplund och Maria Carlsson verkar spännande!
    Vore inspirerande med nya tips på nyttiga & goda drycker! Håller tummarna på vinst!
    Hälsning, Rebecka A

    SvaraRadera
  28. AB0 Metoden med Ulrika :) Läckert med vårinspiration!
    Kram
    Stina
    sstimic@gmail.com

    SvaraRadera
  29. Magsmart - mat för en lugnare mage och bättre hälsa av David Jonsson

    f_kamilla@hotmail.com

    SvaraRadera

Välkommen med en trevlig kommentar eller en fråga så besvarar vi den så gott vi kan.