torsdag 31 december 2015



Ett riktigt Gott Nytt År kära läsare!

Vi avslutar vårt December-bokvinstregn med att tävla ut 10! stycken


 


5 stycken


och 5 av


från

Lava förlag

och systerförlaget Vulkan media.

Tävlingsuppgift.
Berätta för oss om era två favoritgenrer vad gäller böcker och nämn även en annan titel från Lava.
Kommentera härefter med ditt namn.

Dragning sker den 11/1.

Glöm inte nedteckna VILKEN bok du tävlar om!

Tävlingen sker i samarbete med



och VULKAN.

Stooooooort Lycka till!
____________________

Vinnare av två böcker var från Stimpla publishing är

Ellinor From
&
Bella K

STORT GRATTIS!

Vänligen meddela era hemadresser i mejl till oss.

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Tävla mer?








Bakbok och marmorljusstakar på Instagram:

@finastemattan

###############################

Tack för alla helt underbara, härliga mejl och många (ofta roliga) kommentarer sedan starten av bloggen i mars!

Fortsätt att hänga med oss 2016, ett år som kommer att bli ett ännu roligare år med er, för nu har vi lärt känna många av våra läsare.

Och vi har så mycket av det här med  härliga överraskningar nästa år - för både gamla och nya läsare!

Som vi alltid säger:

STAY TUNED!

Mia & Mian (och Co)


49 kommentarer:

  1. Jag vill tävla om Regissören.
    Jag gillar deckare och thrillers.
    "Bårhuset" är en annan titel hos Lava.

    SvaraRadera
  2. Romantik, spänning. "Mormors Mat" verkar intressant.
    Regissören väljer jag vid vinst.
    Britt-Marie, bm punkt ramlosa snabel-a hotmail punkt com

    SvaraRadera
  3. Jeg vil gjerne prøve å vinne Regissören.
    Krim og Trillere er fin favorittlesing.
    En annen tittel hos Lava, er De 7 Goda Vanorna.
    Vh.Anne-Mari

    SvaraRadera
  4. Gott nytt år!
    Jag vill tävla om Regissören! Vill vinna den åt min sambo i födelsedagspresent.. :) Jag älskar thrillers och deckare.. En annan bok från Lava är Mormors Mat, hundra år av husmanskost..
    Med vänlig hälsning, Cecilia

    SvaraRadera
  5. Tävlar om Regissören.Tycker om kokböcker och trädgård utöver thriller/deckargenren.

    Mia L

    SvaraRadera
  6. Vill vinna Regissören.....jag gillar romaner och deckare. Men blev så sugen på "Skriva barnbok" från Lava.....det hade jag tyckt va kul att göra. Wish me luck. Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Tävlar gärna om Regissören. Läser mest deckare men tycker även om memoarer. Lava har även gett ut Letternas revansch. Ha en god fortsättning på det nya året! Mvh Ethel Gustafsson i Falun

    SvaraRadera
  8. Gott Nytt År och god fortsättning!

    "Du, LinkedIn och karriären" är en titel från Lava förlag.

    Favoritgenres: Hälsoböcker och böcker om personlig utveckling :-)

    Jag vill tävla om Kjell Enhagers bok :-)

    Hälsn
    Ann-Sofie, annso1974@hotmail.com

    SvaraRadera
  9. "Klarhet" av Lisa Westerlund. Gillar böcker med drama och spänning, samt kok & bakböcker.
    Tävlar om "Regissören", tack och Gott nytt år 2016 ! :)
    Minna

    SvaraRadera
  10. Biografier och management samt deckare. Regissören fick jag i julklapp så jag önskar Kjells bok.

    Jocke

    SvaraRadera
  11. Tänk låsningar och lösningar tävlar jag gärna om. Mormors mat finns på förlaget. Favoritgenrer är inga särskilda, är allätare men kokböcker och självhjälpsböcker är alltid intressant och trevligt. Nelly

    SvaraRadera
  12. Deckare, självbiografier och historia!
    En riktig födelsedag.
    Önskar Churchill-bok.
    Jenny K

    SvaraRadera
  13. Inte bara snack låter spännande och jag gillar självbiografier och deckare mest så Regissören tack.

    Sara

    SvaraRadera
  14. Kokböcker och "hårdkokta" deckare. ;) "Underbart Gott" låter som en underbar bok.
    Regissören vill jag vinna. Gun B (gunderbara.gun@gmail.com)

    SvaraRadera
  15. "Klarhet" verkar vara en jätte bra bok från Lava.

    Jag älskar böcker som handlar om spännande livsöden och reseskildringar.

    Hoppas på att vinna: Tänk låsningar och lösningar

    God fortsättning till dig ☺
    Mia Nilsson

    SvaraRadera
  16. Churchill boken hoppas jag på då mina favoriter i bokvärlden är biografier och skräck.

    Hoppa!

    Simon K

    SvaraRadera
  17. Kokböcker och deckare.

    Regissören vill jag vinna.

    Underbart gott har Lava förlag.

    Cissi

    SvaraRadera
  18. Hej!

    Jag gillar böcker om personlig utveckling och om andlighet

    Vill vinna Kjell Enghagers bok.

    "Klarhet" är en annan bok från Lava

    Hälsningar från Anna
    elisabethsdotter@hotmail.com

    SvaraRadera
  19. God fortsättning på det nya året. Mina favoriter är nog historia och biografier ändå även om jag gillar bakböcker. Om att älska är en bok jag hittade hos förlaget. Tävlar om Churcill i första hand och managementboken i andra hand. Många hälsningar från Madeleine.

    SvaraRadera
  20. Ställer upp i utlottningen av Winston Churchill. Humor och dokumentärer tillhör mina favoriter. "Under ytan" är en annan titel. olaludvig(at)ektv.nu

    SvaraRadera
  21. Deckare och spänningsromaner. Mormors mat hos Lava.
    Tävlar gärna om en Regissören-bok. När kommer filmen?

    Sverker

    SvaraRadera
  22. Tävlar absolut om Regissören, tänkt köpa den men det har inte blivit av, gillar deckare och biografier och fotoböcker allra mest. Lava ger ut lugn mage-serie. Tilda F-sson

    SvaraRadera
  23. Favoriterna ät trädgårdsböcker och personlig utveckling, så jag tävlar helst om Tänk låsningar och lösningar. Magiska fingrar barnbok hittade jag hos Lava förlaget. Många glada vinterhälsningar från ett vitt landskap.

    Marielle

    SvaraRadera
  24. Älskar deckare och chic lit. Om jag vinner önskar jag mig regissören. En annan bok från Lava är Staffan Götestams magiska fingrar. Häls eva

    SvaraRadera
  25. "Under ytan" verkar vara en bra bok hos Lava. Mina favorit böcker är reseskilldringar & spänning.

    Därför hoppas jag att få vinna Regissören, så jag får lite spänning i vinter :)

    Mvh Monica Nilsson

    SvaraRadera
  26. Jag läser helst deckare och så barnböcker för min lille son.
    Tävlar om Churchill till min bror, Regissören fick jag i julklapp. Magiska fingrar är en barnbok hos förlaget.
    Susanne K

    SvaraRadera
  27. De 7 goda vanorna.
    Favoritgenrer:Deckare och historieböcker.
    vill helst vinna regissören i andra hand churchillbok.

    S L

    SvaraRadera
  28. Fantasy och humor. "Bårhuset" är en annan bok. "Regissören" är den bok jag önskar.
    /Rolf

    SvaraRadera
  29. REGISSÖREN önskas.
    Deckare eller bakböcker favoriterna.
    Lugn mage med gott bröd är en bok hos förlaget.
    Jenna

    SvaraRadera
  30. Jag tycker om det mesta i läsväg men allra mest böcker om personlig utveckling och biografier. Jag tävlar om Tänk låsningar och lösningar. Magiska fingrar finns i deras utgivning.
    Hälsningar från Bella Nilsson

    SvaraRadera
  31. Då säger jag helt klart kokböcker och historieböcker och önskar vinna Churchill. Inger

    SvaraRadera
  32. Tävlar om "Tänk låsningar och lösningar" då jag föredrar böcker som belyser personlig utveckling. Som pedagog känner det viktigt både för mig och min omgivning!

    Mvh. Annika Jönsson

    SvaraRadera
  33. Hej, jag tävlar om Regissören och hittade om att älska hos förlaget. Gillar mest fotoböcker och deckare. Molly

    SvaraRadera
  34. Regissören är den jag helst skulle vilja ha. Gillar rysare & sci-fi. På Lava finns "De 7 goda vanorna".
    Paul

    SvaraRadera
  35. Tycker om fantasy, personlig utveckling och deckare lika mycket.
    Tävlar om Tänk låsningar och lösningar.
    Crockpot bok säljer Lava.

    Cissi

    SvaraRadera
  36. Regissören.
    Romantik & Fantasy.
    Klarhet av Lisa Westerlund.
    Roselyn, rrroselyn@outlook.com

    SvaraRadera
  37. Vill helst vinna Churchill och läser mest romaner feelgood och kokböcker.Churchill är till min man. Han är historienörd och fyller snart 46. Perfekt present! Magiska fingrar barnbok hittade jag på förlagets hemsida. Många vinterhälsningar från Ann-Louise B.

    SvaraRadera
  38. Regissören!

    Jag gillar fantasy! Men min mamma skulle bli jätteglad för denna boken. Så jag hoppas vinna denna till henne!

    SvaraRadera
  39. Jag hoppas på att vinna Churchill eller Regissören. Jag hittade även "En riktig födelsedag – Inspiration och verktyg för blivande föräldrar" på hemsidan som verkar intressant. Annars gillar jag mest historiska romaner och fantasy.

    SvaraRadera
  40. Älskar biografier denna verkar vara läsvärd, Inte bara snack : att gå i mål. Önskar Vinna Tänk låsningar och lösningar.
    Verkar vara perfekt för mig mitt i studierna på väg mot en ny karriär.

    SvaraRadera
  41. Jag vill tävla om Churchill-boken =).

    Mina favoritgenrer är nog böcker om hälsa och musik.
    En annat titel från Lava är Löftet av Marie Åberg

    f_kamilla@hotmail.com

    SvaraRadera
  42. En kopp kaffe på Nordpolen.
    Jag tycker mycket om Fantasy och deckare.
    Vill helst vinna Regissören.
    Marie

    SvaraRadera

Välkommen med en trevlig kommentar eller en fråga så besvarar vi den så gott vi kan.