tisdag 22 december 2015



Tävla med oss på FINASTE om underbara anteckningsböcker.




I samarbete med förlaget


tävlar vi ut två vackra anteckningsböcker med 144 blanka sidor för skisser, recept, idéer eller dagboksnotiser.

På 30 av sidorna finns små fina vinjettbilder.
(Bandet omkring är avtagbart såklart).

För att delta i tävlingen, nämn en boktitel hos förlaget och kommentera härefter med ditt namn.


Dragning sker den 10/1

2 vinner varsin.

-  STORT LYCKA TILL!  -
_____________________

V I N N A R E !

Beatrice
Nina
Esther Maria

får varsitt vinternummer av


Vänligen meddela oss era leveransadresser i mejl.

Grattis!
__________________

SPELA SPEL I JUL!

Så här skriver tidningen Förskolan, Lärarförbundets tidning för alla förskollärare.

Att lära sig vinna och förlora hör till livets hårda skola.


Alla fördelar med att spela sällskapsspel:


Barnet tränar turtagning

Övar matematiska begrepp

Tränar finmotorik

Barnet lär sig färg och form

Emotionell utveckling

Lär barnet ta hänsyn

Social träning

Koncentration

Perceptionsförmåga


Förskolors omdömen/betyg på olika spel finns:


_____________________________


Prisvärd julstjärna finns 



________________________________________


Vad är godast på julbordet?
Era tre främsta favoriter, tack. Vad vill ni INTE ha på julbordet? Två saker!


31 kommentarer:

  1. Paleo 30 dagar.
    Skinka, knäck och pepparkakor. Gottebordet mest alltså.
    Dopp i grytan nej aldrig och sill usch.

    Nilla

    SvaraRadera
  2. Socker.
    Den boken vet jag inte ens om man vågar läsa... :-)

    Kram // AH

    SvaraRadera
  3. Eurovision Song Contest - Rekordboken. Ett måste för en ESC-nörd som jag. Hallelujah! :)

    + Köttbullar, vörtbröd och risgrynsgröt/risalamalta.
    - Lax, Janssons frestelse

    per.sonligt gmail

    SvaraRadera
  4. Tack tack tack!!!! mejlar nu.

    Bea

    SvaraRadera
  5. "Mera Matkärlek". Att älska mat måste väl räknas som matkärlek. :D
    bm punkt ramlosa snabel-a hotmail punkt com

    SvaraRadera
  6. Socker er en boktittel. Jeg håller med henne som skriver over her, man blir nok redd av å lese den!
    Ønsker dere en riktig fion og stemningsfull jul!
    Vh.Anne-Mari

    SvaraRadera
  7. Mera matkärlek är en bok jag ska köpa!
    Sill, äggost och grönkål är ett måste.
    Rullsylta och grisfötter vill jag inte ha.
    //Eva

    SvaraRadera
  8. Annikas paleokök.
    Det är inget julbord utan julskinka, sill och rödbetssallad, men brunkål och prinskorv klarar jag mig utan.
    Gun B (gunderbara.gun@gmail.com)

    SvaraRadera
  9. Paleo 30 dagar. Kram Madelene Abrahamsson

    SvaraRadera
  10. "Mera matkärlek".....vilken härlig titel <3
    Skinka, grönkål och ris a la malta får inte fattas på mitt julbord.
    Lax och sylta kan jag lätt vara utan ;)

    SvaraRadera
  11. Pepparkakor - 30 magiska hus, kakor & bakverk. Man kanske kan kalla det "Jul-arkitektur", och det låter kul.

    Angående julbordet:
    Revbenspjäll, sill i alla former och givetvis julskinka måste finnas. Risgrynsgröt och dopp i grytan är inget jag har behov av, för att uttrycka mig fint.

    SvaraRadera
  12. Paleo 30 dagar. Läste på flyget en intressant artikel angånde paleo. Sylta är jag inte så sugen på men skinka och lax är ett måste.
    Minna

    SvaraRadera
  13. Animorphia. Djur och måla. Två av mina favoritintressen i samma bok, tjoho!
    Roselyn, rrroselyn@outlook.com

    SvaraRadera
  14. Annikas paleokök
    Hillevianna@hotmail.com

    SvaraRadera
  15. Fotoinspiration
    Sara
    sara.m.martelius@gmail.com

    SvaraRadera
  16. Boktitel:
    En sällsam fågel - En helt speciell färgläggningsbok

    Julbord:
    + sill, gravad lax, julskinka
    - Janssons frestelse, lutfisk

    SvaraRadera
  17. Fotoinspiration. Jag gillar att fotografera, men vill bli bättre på det. olaludvig(at)ektv.nu
    Jag är positiv till köttbullar, prinskorv och julmust.
    Jag är negativ till sylta och lutfisk.

    SvaraRadera
  18. Paleo 30 dagar med Annika Sjöö, det skulle sitta fint i januari! :)
    Jag måste ha prinskorv, julskinka och rödbetssallad, inte nån lutfisk eller sill.

    SvaraRadera
  19. Paleo 30 dagar.
    Gott nytt år!

    SvaraRadera
  20. Mera matkärlek. /Mvh Emma F ( falkstrom83@hotmail.com )

    SvaraRadera
  21. Förtrollade Skogen Gott nytt 2016 till er på finaste matten =) Med vänlig hälsning Therese

    SvaraRadera
  22. "Socker"

    Hoppas på ett nytt anteckningsblock för 2016 års reseplanering!

    Simon K

    SvaraRadera
  23. Dagdrömmar - Målarbok.
    / Yohanna

    SvaraRadera
  24. Förtrollade skogen - tavelbok

    Mvh. Annika Jönsson (dizzy_object@hotmail.com)

    SvaraRadera
  25. Jag ar med och tavlar om den fina anteckining blocket :)
    'Mera matkarlek' . Godast pa julborder ar Prinskorv, potatis och skinka. Vad jag inte vill ha ar sill & jansson's :)

    /samira

    SvaraRadera
  26. Mera Matkärlek
    Sofia Petersson

    SvaraRadera
  27. Kartografiskt – Tavelbok, 20 ark att riva ut och rama in
    Johanna Olausson

    Säkert fina motiv intressant.

    SvaraRadera
  28. "Socker - Din värsta fiende" av Robert Lustig

    f_kamilla@hotmail.com

    SvaraRadera
  29. Jag är gärna med och tävlar, förhoppningsvis är inte vinnaren dragen än..
    "Paleo 30 dagar"/ Hälsar P-Cecilia

    SvaraRadera

Välkommen med en trevlig kommentar eller en fråga så besvarar vi den så gott vi kan.