måndag 7 december 2015


TÄVLA MED FINASTE!

5 m tyg + 2 färdiga kuddfodral.

Dukar, löpare, gardiner? Väskor och necessärer - av tyget skapar du vad du än önskar.

2 vinner.



Mixa och välj precis hur du vill!

Grått tyg och svarta kuddfodral? Ett grått kuddfodral, ett orange och så svart tyg - eller orange mönster av alltihop?

Två vinner fem meter tyg och två kuddfodral var, från härliga Arvidssons textil.

 Titta in på deras hemsida och berätta för oss om ytterligare ett mönster du gillar. Kommentera med ditt namn efter inlägget.

Arvidssons textil här

 Tävlingen sker i samarbete med



Dragning inträffar den 18/12

-  STORT LYCKA TILL!  -

-------------------------------

Vinnare av två vita marmorljusstakar

från 



Sweethome.se

är Carro och 

Lena (@mydearhome)

Stort grattis båda två!

Meddela oss vänligen era hemadresser inkl mobilnr för sms-avisering från budet.
______________

Tävla mer?

Vacker bricka här





7 ex dessertböcker i 2 titlar här





Målarbok mindfulness








____________________________________________

Sexigt värre.

Anna Felländer,
digitaliserings- och framtidsekonom på Swedbank får frågan (av Dagens industri) om hur hennes eventuella kontaktannons skulle se ut.

Svaret:

"Ivrig framtidsexpert söker dig med öppenhet för det digitala paradigmskiftet och dess möjligheter."

Japp, friarna lär stå på kö...
___________________


Världens finaste golfbanor.

Golfsidan Golfdigest.com har under de senaste 50 åren rankat

 världens bästa golfbanor. I februari 2014 publicerade man för

 första gången deras Top 100-lista.



No 2:


Cypress Point Club

En underbar golfbana, skapad av Alister MacKenzie, i Kalifornien, Pebbles Beach. Banan är invävd bland sanddynor, cypresser och en karg kustlinje. Detta är en av få banor som inte ändrat sitt urpsrungsutséende och kallas av många för Golfens Sixtinska Kapell. Cypress Point är tidlöst, om än kort, vacker bana.



No 7:


The Old Course St Andrews

Modern till alla golfbanor i världen. Antingen så älskar man denna bana, med sina ”blind shots” och öppna ytor eller så tycker man den är hemsk och alldeles för öde. St Andrews är banan som många kopierat när nya har skapats. Få justeringar är gjorda men några är, inför British Open 2015 – av många kallat en hädelse.


No 9:


Royal Melbourne Golf Club

En par 71 bana skapad av MacKenzie 1926. De flesta hålen på denna bana är dogleg, små greener och många sandbunkrar, en del djupa med skarpa konturer och höga kanter. Banan är vacker och passar väl in i det mjuka sandomgärdade området.

Mer:
GÖR OM DET HÄR OM DU KAN

Spelar ni golf? Och var i så fall?

Ha en underbar start på veckan!


39 kommentarer:

  1. Åhh tjohoo! :D Sååå glad!!! Ett mail är skickat, TUSEN TACK!

    SvaraRadera
  2. Jag vinner gärna tyg och kuddar! Lyckans blad är mycket snyggt. Hälsningar Nina

    SvaraRadera
  3. Lyckans blad i färgen champagne är jättefin och passar in hos mig.
    Tack också för min fina vinst av pläden från Ekelunds förut, den är jättefin!
    Ann

    SvaraRadera
  4. Ofelia är ett annat fint.

    Sara Johansson

    SvaraRadera
  5. Jag gillar verkligen tyget LILLAN i offwhite eftersom det påminner mig om sommaren i vår stuga.

    SvaraRadera
  6. Tyget "Skogsbryn" låter vackert och är fint. Nog för att både Leksand och Leksand mini finns i sortimentet men någon måtta får det vara på patriotismen. "SKOGSBRYN" får det bli!

    Måndagshälsning från Karin Stigsdotter i Leksand.

    SvaraRadera
  7. Jag gillar grått, det finns ett som heter Lane som även matchar detta i tävlingen.

    Här är det frysgrader nu. Längtar efter snön som alla andra.

    Hälsningar Titti

    SvaraRadera
  8. Så vackra tyger, oerhört svårt att välja ett men det får bli Sidensvansar.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  9. Grandiflora - design by Åsa Ericson, den är väldigt vacker och färggrann.
    Man blir glad av denna lite exotiska design, det riktig flöder av glädje.
    Av det vinnande tyget skulle jag sy matchande gardiner till kuddfodralen samt förkläden för mat & bak, hej hopp ! :D
    Minna/onnesi@hotmail.com

    SvaraRadera
  10. Jag gillar Lyckans blad med svart botten :)
    Ha en härlig vecka!
    Mvh
    Malin Svensk Björck
    gizmobus@hotmail.com

    SvaraRadera
  11. "Lyckans blad" tycker jag också är jättefint! Är gärna med och tävlar om tyg och kuddar!
    Natti!;)/Monica

    SvaraRadera
  12. Oj så mycket fint inte lätt att välja. Men Filippa kommer att göra sig bra i vårat grå sovrum.
    Ann-Kristin

    SvaraRadera
  13. Dinner, blå. Många fina mönster hos dem.

    Ingrid

    SvaraRadera
  14. Tax älskar man ju bara.
    Vinner gärna lite fina textilprylar.
    Y A

    SvaraRadera
  15. Century för att nämna ett av många.

    Johanna

    SvaraRadera
  16. Lyckans blad låter inte helt fel, men av det här tyget skulle min kärast få sy gardiner till oss samt stormormor och en overaller till sönerna.
    Gunnar

    SvaraRadera
  17. Noshörning i gult får det bli! Helt underbart! Hälsn. Agneta

    agnahs@gmail.com

    SvaraRadera
  18. PIX och Supernova är snyggast.
    EJE

    SvaraRadera
  19. Gillar tyget vilda älgar, det får mig att skratta,
    Mvh Stina

    SvaraRadera
  20. OFELIA.
    Deltar mycket gärna i tävlingen.

    Susanne J

    SvaraRadera
  21. Här fanns det många fina mönster, Björkliden skulle passa i vår sommarstuga t ex. Jag skulle nog vilja ha grått av alltihop, men det måste man inte bestämma med en gång förstår jag. Hälsningar Beatrice

    SvaraRadera
  22. Hej!

    Pix är ett härligt mönster!

    Ha en fortsatt fin december!
    Med vänlig hälsning,
    Kristiina krieppola@spray.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du måste nämna ytterligare ett mönster för att få delta i tävlingen, kära du. : )

      Radera
  23. Jag är sy fanatiker och älskar tyger. Tyger från Arvidssons är helt enkelt fantastiska med många finna mönster. LYCKANS BLAD - design by Björk-Forth är underbar och jag är gärna med och tävlar!

    SvaraRadera
  24. Jag föll direkt för mönstret murgröna.

    Kuddfodral, i svart och orange, och svart tyg, tack. :)

    SvaraRadera
  25. Himlajorden är himla fin.
    Jag väljer allt tyg i orange för att lysa upp i vintermörkret.

    bm punkt ramlosa snabel-a hotmail punkt com

    SvaraRadera
  26. Grått tyg och svarta kuddfodral.
    Ofelia Rost (1313-01-01-76)
    Roselyn, rrroselyn@outlook.com

    SvaraRadera
  27. Jag tycker om att vara ute i naturen, så jag har svårt att välja mellan Björk och Kastanj, men ska jag välja en favorit så får det bli Björk, då tänker man på våren!
    Vänliga julhälsningar
    Linda H

    SvaraRadera
  28. Tyget "tax" va gulligt i rosa.. hade varit fint på dotterns rum! Har jag turen o vinner väljer grå kuddar & grå tyg :) Måste säga att era tävlingar är fantastiska! / Emma F

    SvaraRadera
  29. Mönstret Noshörning var fantastiskt!

    SvaraRadera
  30. Ann-Sofie Ingelsson15 december 2015 kl. 14:27

    VILDA ÄLGAR är min favorit! Vinner jag väljer jag svart tyg och grå kuddfodral.
    Ann-Sofie I

    SvaraRadera
  31. Jag gillar tygen björk och himlajorden, så fina �� Kram Madelene Abrahamsson

    SvaraRadera
  32. Som vanligt när man tittar på tyger så finns det massor fina mönster och färger. Men blev lite förälskad i "tallen"
    Vinner jag skulle jag välja grått!
    Med vänlig hälsning
    HelenTN

    SvaraRadera
  33. Himlajorden.

    Angelica C

    SvaraRadera
  34. Härlig tävling. Trifolio är fint även om jag tycker att det fanns många fina mönster. Tax var supergulligt med. Vill såklart gärna vinna i denna tävling och skickar massor med julhälsningar. Tanja

    SvaraRadera
  35. Sidensvansar är som en tavla tycker jag, så fint.

    Varma hälsningar Sussie

    SvaraRadera
  36. Jag blev jätteglad av Vilda älgar! Gillade Tax med :)

    SvaraRadera

Välkommen med en trevlig kommentar eller en fråga så besvarar vi den så gott vi kan.