onsdag 2 december 2015


TÄVLA MED FINASTE MATTAN om en snygg
pläd från Viskaform/Ekelund



Vi tävlar ut en WAVES filt i samarbete med 



som ingår i anrika Ekelund.


För att delta, berätta för oss om ännu ett mönster du gillar hos Viskaform, här:


Kommentera härefter med ditt namn.

Dragning sker den 17/12

-  STORT LYCKA TILL!  -
_____________________

Jättegrattis till tre!

Vinnare av 4 lådor lakrits från härliga Lakritsfariken är 

Marcus B
&
Minna


Vinnare av av valfritt yogaplagg från

är
 Ann-Sofie

Meddela oss era lev adress inkl mobil nr för ev sms-avisering, i mejl tack.

______________________________________________

På it-företaget Left is Right räknas asperger och adhd som specialkunskaper.

Här är diagnosen en tillgång säger Lorra Rizzo, verksamhetsledare som berättar för Dagens industri tisdag att här ser man asperger och adhd som specialkunskaper.

De ca 15 anställda på Left is Right har diagnoser som många inte skulle anse vara en fördel men som gör att de är stora talanger på just sina områden.

Lotta Rizzo säger att vad de letar efter vid rekrytering är djupa kunskaper inom logik och programmering. Förmågan att kunna koncentrera sig under lång tid och att analysera stora mängder data. Förmågor som ofta återfinns hos personer med autism eller liknande diagnos, enligt Lotta Rizzo.

Se även inslag på SVT här:


__________________________________

VI  GILLAR  REA !




La Redoute



       


KappAhl

Ellos





_________________________________

STORT TACK TILL UFFE TRYCKARE SOM HAR SPONSRAT OSS MED NYA VISITKORT!

De kommer att gå som smör i solsken...



Snabb och säker leverans av trycksaker får man härifrån:

UFFE TRYCKARE


62 kommentarer:

  1. Åh, denna tävling har jag laddat för! :-) Tycker att pläden är superfin! Ett annat fint mönster är LIME ME. Håller tummarna!

    SvaraRadera
  2. Ett mönster jag blev störtförtjust i är LIME ME (ser att jag inte är ensam om att tycka om det)!
    Fin kväll!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Forest är väldigt fin också! :)

    SvaraRadera
  4. Forest heter pläden som känns mig nära, riktigt jordnära, eftersom jag gillar att vandra ute i skogen och naturen, plocka både svamp & bär. :)
    Pläden som lottas ut ser väldigt maffig och varm ut med snygg design !
    onnesi@hotmail.com
    Minna

    SvaraRadera
  5. Jag gillar ju den svartvita waves. .....så fin. Kram Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är du med och tävlar, vännen? Du måste nämna ett annat mönster också, för att få delta. : )

      Radera
  6. Rain är ett härligt mönster som jag föll för bland alla snygga :)
    Hoppas på tur i tävlingen!!!!
    Godnatt!/ Monica

    SvaraRadera
  7. Mysiga plädar! Rain var också fin! Kram // AH

    SvaraRadera
  8. waves var jätte fin,förutom den fastnade jag även på YOU AND ME mönsret super läcker. // Giggi

    SvaraRadera
  9. Me 09 samt allergy känns härliga men alla plädar har underbara mönster
    Ha en fin dag alla/Maria Christina♥

    SvaraRadera
  10. Grow tyckte jag var fin. :)
    irene.helmersson@live.se

    SvaraRadera
  11. Så många fina! Jag gillar Lime me extra mycket :)

    SvaraRadera
  12. FOREST tyckte jag var jättefin! Håller tummarna för sönerna saknar en mysig pläd att ha i soffan!

    SvaraRadera
  13. Så fina plädar! ☺️ Jag diggar GROW, stilrent och klassiskt mönster.

    Må så gott,
    Amanda

    SvaraRadera
  14. Min favorit bortsett från Waves som är en tidlös klassiker är mönstret "Forest" som får mig att tänka på mystiska skogar och härliga dagar. Håller tummarna :-) Desiree.andersson@live.se

    SvaraRadera
  15. Snygga! Grow gillade jag! Hoppas få gosa in mig i denna nu i vinter!

    SvaraRadera
  16. Föll för Grow. Lycka vore att vinna, eftersom vår hund tagit över soffan. Ann-Kristin

    SvaraRadera
  17. Rain föll mej i smaken.
    Tävlar gärna om en ny pläd.
    Kram Nina T

    SvaraRadera
  18. Jag gillar together i grönt!

    Anna Lindeqvist

    SvaraRadera
  19. Mønstret Lime Me är fint!
    Anne-Mari

    SvaraRadera
  20. Stiliserade träd i grafiskt svart och vitt som i mönstret "Forest", vad kan väl vara snyggare? Inte mycket om ni frågar mig. Skulle vara Waves i så fall ;-) En sådan pläd skulle sitta fint ;-)
    Trevlig helg från mig!

    SvaraRadera
  21. Den skulle passa hos mej !!!!....fina saker som alltid som ni lottar ut ;))...
    Ett annat mönster som är fint är Lime Me enligt mej ;)
    Ha en fin andra advent !
    Kram bia

    SvaraRadera
  22. Grow gillade jag oxå.
    Hillevianna@hotmail.com

    SvaraRadera
  23. Ytterligare ett mönster som var fint (alla var fina iofs!) var Together. Håller tummarna hårt! God jul! =)

    SvaraRadera
  24. Jag gillar verkligen Multicultural! Hoppas så att jag vinner denna oerhört snygga matta! /Malin malin.junghard@gmail.com

    SvaraRadera
  25. Gillar även GROW, och skulle absolut inte tacka nej till en snygg WAVES pläd ! :)
    Gunnar

    SvaraRadera
  26. Jag gillar mönstret Together-09:)
    Mvh
    Malin Svensk Björck
    gizmobus@hotmail.com

    SvaraRadera
  27. Så fin pläd, även GROW gillas. Hoppas på tur igen :) Kram

    SvaraRadera
  28. Emma (@hemochinterior)8 december 2015 kl. 22:25

    Underbar pläd <3 Gillar även mönstret Grow, så himla fint!

    SvaraRadera
  29. Nina (nina_kristiansson@hotmail.com)
    Jag älskar de runda formerna som finns i Grow och även förstås i Waves! Hoppas nu på tur...

    SvaraRadera
  30. Jag älskar när det enkla övergår i något spännande. Så är det med mönstret Rain.

    SvaraRadera
  31. Lime me är min favorit i modern retro-stil! Superfin!

    SvaraRadera
  32. Hej!

    Jag gillar "Rain".
    Ha en en fortsatt fin december!
    Med vänlig hälsning,
    Kristiina

    SvaraRadera
  33. Alla pläd är vackra, men jag gillar mönster: GROW!

    SvaraRadera
  34. Rain är vacker

    zizzy@spray.se

    Anna

    SvaraRadera
  35. Så fina plädar! Jag har haft mycket svårt att välja för Lasse Skarbøvik har gjort så mycket snyggt. Som smycke i min favoritfåtölj vill jag ha pläden TOGETHER -03
    Kram LenaJ

    SvaraRadera
  36. Åh, så fina alla är! Men den finaste mattan måste nog ändå vara den som heter multicultural (och det säger jag inte bara för att rött har varit min favoritfärg så länge jag kan minnas).
    /Olivia :)

    SvaraRadera
  37. Jag faller likt regn för motivet Rain,
    Det tilltalar och inspirerar min brain.

    SvaraRadera
  38. "Lime Me" är tjusigt, och lite blomaktigt.

    bm punkt ramlosa snabel-a hotmail punkt com

    SvaraRadera
  39. Älskar ME 09. Tror det beror på att jag jobbar som förskollärare, och mönstret påminner om alla gulliga gubbar som mina barn ritar!
    eliassonirene@gmail.com

    SvaraRadera
  40. Grow utstrålar kärlek, eller är det bara jag som ser en massa hjärtan i mönstret.
    Roselyn, rrroselyn@outlook.com

    SvaraRadera
  41. Jag gillar Together - 02, speciellt färgen :-), mönstret är otroligt gulligt .
    elisabet.nilhsson@outlook.com

    SvaraRadera
  42. Maria (marishkasenator@gmail.com):
    Jag gillar även Together -07.

    SvaraRadera
  43. Allergy. Jag är förtjust i färgsättningen grönt + vitt. olaludvig(at)ektv.nu

    SvaraRadera
  44. Tyckte together i grönt va himla söt.. ja alla färger va den fin i! :)
    / Emma F (falkstrom83@hotmail.com )

    SvaraRadera
  45. Lime me var väldigt fin. Den påminde om tapeterna på min lågstadieskola när jag var liten.😊

    SvaraRadera
  46. Rain är "finaste pläden" och så fridfull. Gun B (gunderbara.gun@gmail.com)

    SvaraRadera
  47. Jag kan inte tala för alla, men "Only All" talar till mig.

    SvaraRadera
  48. Jag är förälskad i mönstret LIME ME <3
    Ett fantastiskt mönster som passar in i alla hem :)

    God jul!

    Katja A
    Kristin352@hotmail.com

    SvaraRadera
  49. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  50. Tycker om pläden GROW
    jozefin@live.se

    SvaraRadera
  51. Together, oavsett färg. /e.rolf.flynn

    SvaraRadera
  52. Vilka underbara mönster allihop! Lite förvånad att jag inte sett den sidan innan. Vill typ ha allt nu hehe. Gillade mönstret Lime Me väldigt mycket. Det känns snyggt nyretro och det är precis min melodi

    SvaraRadera
  53. Jag gillar Forest väldigt mycket också �� Precis min stil �� Kram Madelene Abrahamsson

    SvaraRadera
  54. Åh, alla mönter är så himla fina, men ska jag välja ytterligare ett väljer jag GROW.
    /HelenTN

    SvaraRadera
  55. Jag gillar GROW =)

    f_kamilla@hotmail.com

    SvaraRadera
  56. Åh! GROW! En sådan fin pläd vill jag verkligen ha hemma att mysa rint i, i vinter!!
    Hoppas!!! /Linda
    alindalinda@hotmail.com

    SvaraRadera
  57. Grow är också en underbar pläd i fin kvalité,
    den i soffan skulle bli en ljuvlig succé!
    För den ger verkligen mys och passion,
    en otroligt vacker dekoration.

    Med vänlig hälsning,
    Kia



    SvaraRadera

Välkommen med en trevlig kommentar eller en fråga så besvarar vi den så gott vi kan.