söndag 27 december 2015


Tävla med FINASTE om konstprints från








I samarbete med


tävlar vi ut två posters, 1 Cerise och 1 Tillsammans.

Strlk 50 x 70 cm.

Titta in på konstnärens hemsida och berätta i en kommentar härefter vad mer du tycker om i shoppen. Välj sedan vilken av de två ovanstående du önskar vinna.

Skriv ditt namn.

Dragning sker den 12/1.

-  LYCKA TILL!  -
___________________________________________

Vinnare av ljusstakar och plåtask från



är
J o s s a n

Vänligen meddela lev adress inkl mobil nr för sms avisering från budet.

Grattis!

_________________________


PUSS DARLING!

I maj 2009 kom den svenska könsneutrala äktenskapslagstiftningen att träda i kraft. Irland blev i somras det 20:e landet i världen där homosexuella kan gifta sig.

Nu återstår ca 200 länder.

---------------------------------------------------

Klicka hem prisvärt snabbt till nyår?



 


VILA             ginatricot







bubbleroom                                         Haléns





Nelly                                  Ellos

Lindex

______________

Tips på evenemang nyår, se

H Ä R

__________________________________

Planera in i februari.


Utställning om en av Sveriges mest folkkära keramiker

Lisa Larson


Sedan 1950-talet tillhör Lisa Larson Sveriges mest folkkära keramiker och exempel på hennes formgivning finns i många hem.

Röhsska museets stora retrospektiva utställning innehåller många av hennes kända modeller men lyfter också fram delar av hennes produktion som varit mindre uppmärksammade.

Utställningen spänner över Lisa Larsons studietid vid Slöjdföreningens skola i Göteborg i början av 1950-talet, via den långa perioden på Gustavsbergs porslinsfabrik, till 1990-talets etablering av den mindre verkstaden Keramikstudion och 2000-talets stora internationella intresse för hennes arbete i bland annat Japan.
Utställningen visas 9 februari–8 maj 2016 på Röhsska museet.


27 kommentarer:

  1. Jag tycker alla färgglada kuddfodral är helt underbart fina!
    Om jag vinner önskar jag mig "Tillsammans". God fortsättning!

    SvaraRadera
  2. Affisch Champagne gillar jag! Om jag vinner väljer jag Tillsammans.
    //Eva

    SvaraRadera
  3. ÅSKA gillas! Vill önska Cerise!

    Bästa hälsingar Nelly

    SvaraRadera
  4. Tillsammans bricka och Tillsammans affisch är mina favoriter hos konstnären. Gillar det enkla.Sussie J

    SvaraRadera
  5. Jag älskar brickan tillsammans, så fin �� Jag önskar postern tillsammans om jag vinner, dom skulle matcha fint tillsammans �� Håller tummarna hårt! Kram Madelene.A

    SvaraRadera
  6. Jag blev väldigt förtjust i Bukett 1. Om jag vinner vill jag helst ha Cerise. God fortsättning!

    SvaraRadera
  7. Konstverket "Grönska" är vackert.
    Jag vill vara med och tävla om Cerise.

    SvaraRadera
  8. Tävlar om Tillsammans och tycker om havsbrispostern.
    Bodil

    SvaraRadera
  9. Jag tycker om Åska och om jag vinner skulle jag välja tillsammans.
    Sara M

    SvaraRadera
  10. Tillsammans bricka.
    Åse

    SvaraRadera
  11. Bricka Cerise, kraftfullt spännande ! Tävlar on postern Cerise samma serie :D
    Minna

    SvaraRadera
  12. Tävlar om Tillsammans och säger bricka med samma namn.
    Linn

    SvaraRadera
  13. Jag gillade allt i "tillsammans", bricka & underlägg. Så skulle välja den planschen.

    SvaraRadera
  14. Havsbris ser fin ut. Hoppas på Cerise ! :)
    Laila V

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar så mycket för vinst meddelande Finaste mattan ! Väntar med spänning.. :)
      Laila

      Radera
    2. Dyker upp hos dig nästa vecka! : )

      Radera
  15. Jag gillar skymning. Där fanns så många fina motiv. Jag hoppas på Cerise. Nu håller jag tummarna.
    Jenny S

    SvaraRadera
  16. New Year tavla skulle jag önska att ha. Tävlar om tillsammans.

    Madeleine

    SvaraRadera
  17. Skärbrädan som är precis likadan som postern jag önskar vinna Tillsammams.
    Jocke J

    SvaraRadera
  18. Postern "tillsammans" hoppas jag få vinna. Men kuddarna med motivet från konstverket "Falling" var väldigt fina. Får allt önska mig dem i födelsedagspresent!

    Mvh. Annika Jönsson (dizzy_object@hotmail.com)

    SvaraRadera
  19. Kuddfodral i sammet, önskar Tillsammans om jag vinner.
    MOA

    SvaraRadera
  20. Tycker om tavlan islandskap. Jag vill jättegärna vinna Tillsammans. Hälsningar Beatrice

    SvaraRadera
  21. Jag är total förälskad i Emelies fantastiska kuddar i sammet! Eftersom vi äger både bricka och underlägg "Tillsammans" vore det snyggt med matchande postern "Tillsammans". Hoppas på tur!
    Hälsningar, Rebecka (missbecka89@hotmail.com)

    SvaraRadera
  22. Skärbräda med handtag i samma motiv som den jag önskar vinna tillsammans finns i shoppen.

    //Lollo

    SvaraRadera
  23. Glasunderläggen "Cerise" är så snygga, så därför önskar jag vinna den läckra postern "Cerise" som skulle matcha våra glasunderlägg i samma serie!
    // Andreas

    SvaraRadera

Välkommen med en trevlig kommentar eller en fråga så besvarar vi den så gott vi kan.