fredag 18 december 2015


Tävla med oss på FINASTE om en halvårsprenumeration på härliga tidningen 



För att delta, kika in på deras webbsida och berätta för oss om något du tycker är intressant där.


Kommentera med ditt namn härefter.

Tävling i samarbete med


Dragning sker den 5/1.

-  L Y C K A   T I L L !  -
_____________________________


Vinnare av pläd från Viskaform är

Christina

och målarböcker Hemma från Pagina är 

Agneta
och
Sofie Backman

Meddela oss vänligen era leveransadresser inkl mob nr för ev sms-avisering från budet.

-------------------------------------

Sista dagen att tävla om kuddfodral och tyg, mixa tre färger eller kör enhetligt här:

Arvidssons textil


Mormors mat, 2 böcker eller 5 snyggpåsar till 3 från QLKORT här:

TÄVLA MER

________________________________________

Tack!

Roliga historier trillar in via mejl, den ena dråpligare än den andra. Snart har vi till en hel fest! Fortsätt gärna skicka mer skojsigheter, många fniss och ett par, tre gapskratt har de framkallat här.
________________



----------------------------

Världens högsta julgran... eh, vi menar träd:

1. Amerikansk sekvoja (Seqouia sempervirens)
Det högsta kända exemplaret växer i Redwood National Park i den amerikanska delstaten Kalifornien. 115,56 meter högt.

2. Jätteeukalyptus (Eucalyptus regnans)
Det högsta kända exemplaret växer söder om huvudstaden Hobart på den australiensiska ön Tasmanien. 99,6 meter högt.

3. Douglasgran (Pseudotsuga menziesii)
Det högsta kända exemplaret växer vid Brummit Creek i den amerikanska delstaten Oregon. Det har inte mätts sedan 1998, då det var 99,4 meter högt.

4. Sitkagran (Pseudotsuga sitchensis)
Det högsta kända exemplaret växer i Prairie Creek Redwoods State Park i den amerikanska delstaten Kalifornien. Höjd av 96,7 meter.

5. Mammutträd (Sequoiadendron giganteum)
Det högsta kända exemplaret växer i King’s Canyon National Park i den amerikanska delstaten Kalifornien. Höjd av 94,9 meter.

6. Gul meranti (Shorea faguetina)
Det högsta kända exemplaret växer i Tawau Hills National Park på den indonesiska ön Borneo. 88,3 meter.

7. Alpin eukalyptus (Eukalyptus delegatensis)
Det högsta kända exemplaret växer på den australiska ön Tasmanien. höjd av 87,9 meter.

8. Tapang (Koompassia excelsa)
Det högsta kända exemplaret växer i Malaysia. 85,8 meter högt.

9. Mörkröd meranti (Shorea argentifolia)
Det högsta kända exemplaret växer i Tawau Hills National Park på den indonesiska ön Borneo. Höjd av 84,9 meter.


10. Praktmeranti (Shorea superba)
Det högsta kända exemplaret växer i Tawau Hills National Park på den indonesiska ön Borneo. Höjd av 84,4 meter.

Källa: Illustrerad vetenskap

31 kommentarer:

  1. Drömhem och Trädgård passar mig perfekt. Mest intressant är Mat och Trädgård, det är det som jag pysslar med mest här hemma och här finns det många tips. lottalundh@hotmail.com

    SvaraRadera
  2. Vilken dröm att få hem ett nummer av denna tidning i ett halvår! Unnar mig inget sådant nu när jag är föräldraledig men längtar verkligen efter lite magasinläsning 😍.

    Jag gillar DIY-tipsen på deras hemsida! Mysigt med saker man kan göra själv, mer såna tips till folket!

    Må så gott,
    Amanda Norberg
    Norbergamanda@hotmail.com

    SvaraRadera
  3. Jag fastnade för Drömhems DIY-pyssel, inspirerande!
    Hoppas på att vinna då Drömhem är en av mina favvotidningar :-)
    Trevlig helg!
    Ann-Sofie annso1974@hotmail.com

    SvaraRadera
  4. Alt er intressant i den tidningen! Jeg leser den fra perm til perm når jag får den i postkassa.
    Vil gjerne delta i utloddningen.
    Vh.Anne-Mari

    SvaraRadera
  5. En av min favorittidningar! Jag gillar pysseltips för både hem och trädgård.
    //Eva

    SvaraRadera
  6. Mat, Före&Efter....ja det finns väl inte någonting som jag inte finner intressant här ;)
    Vill gärna vara med och tävla! /Monica

    SvaraRadera
  7. Den tidningen är en av mina absoluta favoriter. Trädgårdssidorna brukar vara så himla bra och välgjorda. En tidning som jag sparar och återkommer till när inspirationen tryter.

    SvaraRadera
  8. Diy tipsen är helt fantastiska tycker jag ���� Hoppas se mycket mer av det i fortsättningen �� Håller tummarna hårt! Mvh Madelene Abrahamsson

    SvaraRadera
  9. Jag gillar allt i Drömhem & Trädgård, men allra bäst är de enkla DIY-tipsen som går fort eller man kan göra med barnen. Men mest av allt är det skönt med lite egentid med tidningen och drömma om ett eget drömhem och underbar trädgård! :)

    SvaraRadera
  10. "Skaffa ett skafferi-hängt på dörren" en fiffig och bra ide ! Eftersom jag älskar blommor och grönt och vill gärna ha nya tips till min trädgård att röja i. :)
    Minna

    SvaraRadera
  11. "Renoveringsobjekt blev charmigt hem", "Före och efter-reportage" sådana gillar jag.��

    Lördagshälsning från Karin. ✊✊

    SvaraRadera
  12. Jag gillar alla julpysseltips som finns på sidan! Vad roligt att få göra eget julpyssel hemma :)

    SvaraRadera
  13. Bästa tidningen! Gillade reportaget om 5 helt galna julbelysningar. Ha en härlig 4:e advent. Kram Annette W

    SvaraRadera
  14. Är gärna med å tävlar om en prenumeration av Drömhem och trädgård. Allt pyssel som nu finns i tidningen gillar jag...bla vika papperstjärnor till granen. :-)kram Laila

    SvaraRadera
  15. Jag gillar julpysslet!
    Har haft en prenumeration tidigare på Drömhem och Trädgård och saknar den.

    SvaraRadera
  16. Jag tycker om mat,tips och recept. Trädgård är också kul att titta och insperation av . Så drömhem och trädgård är mitt val om jag har en chans till vinst. Anki

    SvaraRadera
  17. Jag tycker om mat,tips och recept. Trädgård är också kul att titta och insperation av . Så drömhem och trädgård är mitt val om jag har en chans till vinst. Anki

    SvaraRadera
  18. Julpysseltips låter in helt fel. Tävlar om Drömhem och trädgård för våren kommer fortare än man tror..
    Laila V

    SvaraRadera
  19. Jag gillar deras DIY & Trädgårdsavdelning. För tillfället hur man lyckas med amaryllisar...och julpysslet såklart

    SvaraRadera
  20. Gillar mest deras avdelning för inredning, tex "hur man inreder julen med rött på ett nytt sätt".
    mvh//Annika

    SvaraRadera
  21. Vill gärna tävla om prenumeration på Drömhem & Trädgård!
    Intressant på hemsidan tyckte jag "Sveriges 6 mest populära hem 2015" var.
    GOD JUL :-)

    SvaraRadera
  22. Drömhem & Trädgård är mitt absoluta favoritmagasin, så därför vill jag gärna vinna. Gillar särskilt alla DIY-tips samt att man kan få inredningstips i alla prisklasser. Blandningen är det som är bäst.

    SvaraRadera
  23. Att duka snyggt med blommor. Och inredning. Ha en fortsatt fin julhelg! Mvh Ethel Gustafsson

    SvaraRadera
  24. DIY är ju alltid intressant.
    God fortsättning från ett
    snörikt Dalsland.
    Kram Nina T

    SvaraRadera
  25. Pysselidéer tycker jag alltid om att få så det gillade jag. Riktigt kul var också att se de stiliga männen i 70-talsmode. Bor i lägenhet så trädgårdstipsen blir till landstället som vi delar med svärmor. Får nog dela tidningen med henne också om jag vinner.
    Sara sara.m.martelius@gmail.com

    SvaraRadera
  26. Trädgård är avkopplande och gör att jag mår bra. Skulle gärna vilja vinna denna prenumation Gott nytt år önskar jag er. Tezzan V

    SvaraRadera
  27. Bra blandning i innehållen, fastnade för hur man knyter rosett på en gaffel! (http://www.dromhemochtradgard.se/knyt-sma-sota-rosetter-med-en-gaffel/) perfekt pyssel till dopinbjudningar och dylikt.
    Med vänlig hälsning
    HelenTN

    SvaraRadera
  28. Klassiska huskurer är alltid lika roligt och lärorikt att läta om

    Mia Nilsson

    SvaraRadera
  29. Bland mycket annat kul gillar jag att läsa om yoga och huskurer =).

    f_kamilla@hotmail.com

    SvaraRadera
  30. Inredningstrender för 2016 är spännande att läsa om och få inspiration till hemmet!

    Mvh
    Monica Nilsson

    SvaraRadera

Välkommen med en trevlig kommentar eller en fråga så besvarar vi den så gott vi kan.