måndag 5 oktober 2015


Vi gillar keramik!

Och vi älskar inhemskt hantverk.



Underbara burkar, så kallade saltgömmor från





Tävla med FINASTE MATTAN!

Vi har två burkar, en med mönster pil och en mönster rundel.

Kika in hos Camilla Engdahl och berätta för oss vad du gillar mest från hennes verkstad.





Kommentera med ditt namn härefter. 




Dragning av 2 burkar till 1 vinnare sker 18/10

Tävlingen sker i samarbete med



- L Y C K A   T I L L ! -

______________________


För de som älskar fåglar så gör Camilla dessa ljuvliga:




P I P P I

___________________________________________


Hatten av!

Nej på, säger vi.




H Ä R

 
H Ä R               Virka själv, se här


Lika snyggt med en keps!


H Ä R

__________________________________

Vinexperten Gunilla Hultgren Karell 

 Betyg 5 av 5 möjliga.

Gunillas tips hittar ni i Leva & bo (Expressens lördagsbilaga som säljs hela veckan numera, dessutom utan köptvång av huvudtidningen). Missa alltså inte detta vin som finns att införskaffa för endast 64 kronor.

Generöst med toner av ananas, vanilj och citrus. Fint till helstekt kyckling med örter och vitlök. Allt enligt expertisen.
_____________________________


Lyckliga människor har en benägenhet att bortse från sarkastiska flin och hånleenden. Nöjda personer är mindre analytiska. 

Personer med deppiga drag läser av ansiktsuttryck mer och tar åt sig av minsta nyans av fundersamhet och kritisk blickar. 

Detta med självkännedom och kontroll är något som elitidrottare är proffs på. Skärma av andras signaler och fokusera på sitt egna resultat, sina egna mål.

Något som alla kan ta med sig i vardagen, karriären och livet. Det är vad du anser, vill och mår bra av som gäller och resten bryr vi oss inte om. Nå det resultat du önskar utan att leta efter godkännande hos någon annan.

Eller som gamla mormor alltid sa: 
"Le och hela världen ler mot dig."

Och är det någon som inte ler tillbaka, ja då är det deras bekymmer. Inte ditt. 

Detta gäller i dag, i morgon och alla dagar.

_________________________

Detta tröttnar vi aldrig på:

Han är så nervös att han skakar. När han sjungit blir han hyllad av alla i en stående ovation.



_____________________

Och så har vi en liten fråga till er. 
Slips eller fluga?



29 kommentarer:

  1. Älskar tekannan PRICK. Genuit hantverk i keramik gjort med kärlek 💚 Härligt

    SvaraRadera
  2. Ulla och Zigge ampel, sååå fina! Jag är med i tävlingen. jättefin keramik, aldrig sett denna shop innan.
    Hälsningar Marie

    SvaraRadera
  3. Haha, köpte nya burkar igår på Coop. typiskt va! SLIPS, hatar fluga. Det är fult! Smal slips och vit skjorta. helt klart! Fluga är ingen fluga. Hihi. Min man vann Steffos spritbibel av er, tror inte han har tackat, så jag gör det nu. Men det var så länge sedan så ni har kanske glömt det. Men i alla fall. Bästa hälsningar!


    Mariette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi minns det! Kul att du med tittar in! Inte köpa burkar på Coop när det finns så här snygga, kära du! : )

      Radera
  4. Slips utan tvekan! Bredd beroende på kostym. Dubbelknäppt sådan med smal 60-talstyp no, no! Kan dock tänka mig fluga till engelsk tweedkavaj.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vi älskar när ni tycker till!! Känner igen ditt namn, visst har du vunnit hos oss vännen? : )

      Radera
    2. Stämmer ;-) Ett läckert kuddfodral från Dixie, som jag gav som inflyttningspresent till dottern. Mycket uppskattat! Tack än en gång!

      Radera
    3. Ja, just det! Så var det ju! Vad kul! Tävla mer, kära du! : )

      Radera
  5. Helena i Uppsala
    FAT MED PILDEKOR / 28 cm tycker jag mest om.

    SvaraRadera
  6. Fåglarna! Ärla, uggla, allt!!! älskar denna 50-talsstil. Vill ha ju med en gång. Definitivt med i tävlingen.
    Hoppas på tur!!
    Anna J

    SvaraRadera
  7. Är kär i Camilla Engdahls krukor i alla storlekar med både pildekor och rundlar!

    SvaraRadera
  8. Vad fina saker hon gör. Äggkopparna är ljuvliga. Håller tummarna och tårna för vinst!

    Kramar Beatrice

    SvaraRadera
  9. Wow så fina saker hon gör ;))......jag gillar det mesta som hon visar....men burkar och blomkrukorna och kökshanddukarna var hur läckra som helst ;))............färgglatt och fint ;)....synd att det inte finns någon återförsäljare i min stad (Sundsvall)
    Hoppas på tur så klart ;))
    Kramis

    SvaraRadera
  10. Först så säger jag slips och så gillar jag hennes låga fat Ljusfat färgat. Det skulle passa bra här hemma. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  11. Slips tycker jag. Dessa burkar tävlar jag gärna om och så gillar jag den stor skålen med rundlar jättemycket. //Annika

    SvaraRadera
  12. Oj så svårt! Ärligt talat, inte jätteofta jag skulle vilja ha typ allt i en keramikshop :)
    Men denna gång var detta min grej! Fantastiskt fin kaffekopp Tina, krukorna & skålarna mm självklart även salt-/teburkarna.

    Jennie A E

    SvaraRadera
  13. Hon hade verkligen läckra saker,tyckte om Prick fat stort. Så kloka ord gammel mormor sa "le och hema världen ler mot dig". Säger slips. Med vänlig hälsning,
    //Giggi

    SvaraRadera
  14. Örtkrukorna är råsnygga, allt annat är fint eller supergulligt. Fåglarna - störtsköna. Helt klart sätter jag upp mig på tävlingen
    J

    SvaraRadera
  15. Emma (@hemochinterior)6 oktober 2015 kl. 17:57

    Jag gillar figurburkarna som är fåglar mest, otroligt fina och kul design.

    SvaraRadera
  16. Älskar Pippi! Mönstret tar mig tillbaka till mormors kökssoffa, där det alltid luktade nybakat och fanns en famn att krypa upp i. Så fina saker hon gör. Tack till er också som driver bloggen och delar med er av allt roligt och lärorikt. Blir glad av att läsa. Kram till alla♥/Maria

    SvaraRadera
  17. En jätteduktig keramiker som gör så mycket snyggt!
    Min favorit är Bodil skål.
    Vh.Anne-Mari

    SvaraRadera
  18. Jag älskar verkligen figurburkarna. Dom skulle man samla på :)
    Ha en härlig vecka!
    Mvh
    Malin Svensk Björck
    gizmobus@hotmail.com

    SvaraRadera
  19. Säger som så att fåglarna är det sötaste jag sett på länge.

    Sara

    SvaraRadera
  20. Åh, vad mycket fint! Jag gillar tekannorna! Så snygga!
    Camilla Sandmark
    kubbov30@gavlenet.se

    SvaraRadera
  21. Pippifåglarna är underbara! Många varma hälsningar Jenny K

    SvaraRadera
  22. Såå personliga och charmiga produkter allesammans! Verkligen svårt att nämna några när man blir vansinnigt förtjust i alla. Figurburkarna Familjen och Fåglar får bli mina val.

    SvaraRadera
  23. Uggla,Ärla och örnunge -förutom allt annat...<3 --- är ju underbara :) Ensån fantastisk konstnär <3
    Haenfortsatt fin dag,
    kram
    Stina
    sstimic@gmail.com

    SvaraRadera
  24. Åh vilken härlig keramik, fastnade för Byracka muggarna (en taxmugg till mannen min hade suttit fint) och figurburkarna var så balla
    Trevlig helg
    Annelie
    frankan59@hotmail.com

    SvaraRadera

Välkommen med en trevlig kommentar eller en fråga så besvarar vi den så gott vi kan.