torsdag 29 oktober 2015



V I N N  7  meter  valfritt  T  Y  G
från





Tävla med FINASTE MATTAN om underbart mönstrad eller enfärgad metervara.

2 vinner!

Nu kör vi ännu en härlig tävling i samarbete med


Det gäller för er läsare att berätta för oss om vilka 2 tyger ni tycker mest om. Ni får välja HELT fritt ur hela sortimentet av mönstrat, enfärgat och flamsäkert tyg.




Hemsidan hittar ni

H Ä R


Kommentera härefter med ert namn.


2 vinnare dras den 17/11


- L Y C K A   T I L L ! -
___________________________

=================
Jessica S   &   K I M

... ni är vinnare av varsin

JAG  GREJAR

pysselbok!

Mejla oss era adresser inkl mobilnr.


 G R A T T I S !
__________________________


P  U  M  A    T  I  M  E  !





Världens bästa knåpsida?

Martha Stewart-pyssla här:

D I Y


-------------------------------------



TÄVLA MER?

Tweenieskräck här


Posters/prints här

REGISSÖREN och Letternas revansch här

Kuddfodral här
_________________

Mycket får mer.

I Dagens industri onsdag läser vi hur Investors förre VD Börje Ekholm får en utbetalning på 20 miljoner kronor. Ersättningen beror på ett avtal från 2005. Det är tredje gången som han får en miljonbonus från
Investor Growth Capital. 

Vi på FINASTE MATTAN hoppas att Ekholm är myyyycket bra kompis med
Barncancerfonden, Hand i hand, Neuroförbundet, Min Stora Dag, Kvinna till kvinna - bland annat. 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^


Och så lite astrologivarning till Vädurar:

Den 29 november 

... är strikte Saturnus och Solen inte på något vidare humör.

Se till att ha alla detaljer klara för dig om du är på väg

 in i något större ekonomiskt engagemang,

arbetsmässigt samarbete eller projekt.

Det kan bli väldigt dyrt annars…


Hjäääääälp.

Vi stänger kontoret vi.
________________________

Tips på fin "Gå-bort-present"

Prydnadsparika.



Blomsterlandet

42 kommentarer:

  1. Gillar tygerna Tahiti col 03 och Aqualotic col 01
    //Annelie
    frankan59@hotmail.com

    SvaraRadera
  2. Gryning och splash säger jag.

    YA

    SvaraRadera
  3. Nova & bölja i gråsvart resp grå. Så fina!

    SvaraRadera
  4. Först o främst vill jag bara säga att era tävlingar är helgrymma! Mitt favorittyg är Frutti Col. 02. Fast ngt lätt val var det inte, många fina! /Emma

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Jag gillar tygerna Marieberg och Java i grönt.
    Camilla Sandmark
    kubbov30@gavlenet.se

    SvaraRadera
  6. Rävdunge- nr 2 hade passat fint i mitt vardagsrum!

    //G-B

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör ett tillägg.. gillar även fantasiträd nr 3!!

      Radera
  7. Hej Jag föll för Floral Vacker både med ljus och mörk botten och Hundkäx blev också en favorit. Hoppas på tur./Anki

    SvaraRadera
  8. Tahiti FS Col.06 och Elin Col.03.
    irene.helmersson@live.se

    SvaraRadera
  9. Det enfärgade tyget linne nummer 16 eller nummer 4 är mina favoriter, mönstrade har jag så många nu.

    Hoppas på tur, det är första gången jag tävlar här. Hälsningar Nina

    SvaraRadera
  10. Jag tycker bäst om Liv col. 3 oh Stockholm col. 4.//Eva

    SvaraRadera
  11. Fifties och Minnie föll mig bäst i smaken av alla härliga tyger,
    Mvh Monica

    SvaraRadera
  12. Underbara tyger väljer enfärgad Lino/lino 300 och Eden. Fortuna var är du.? Ann-Kristin

    SvaraRadera
  13. Innan jag skulle lägga mig gick jag in till min favorit sida finastemattan,vad ser jag? Den bästa bästa tävlingen igen. Håller mina tummar hård och hoppas på tur. Tyger som jag tyckte mest om var den nyaste tygen fantasiträd som eggar ens egen fantasi och min favorit som är fortfarande bird tree col 02. Med vänlig hälsning,
    Giggi och en trevlig,underbar helg till er alla.

    SvaraRadera
  14. Tittar in och önskar Happy Friday!

    Idag så ska jag få ett bud med min vinst!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  15. Det var en fin vinst. Har tittat på många fina tyger
    nu men Tahiti FS 03 eller 01 är absoluta favoriter.
    Skulle sitta som en smäck i uterummet här.
    Önskar er en riktigt bra helg
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  16. Jag har en faiblesse för det enkla, rena, klassiska och omönstrade i naturmaterial i dämpade färger. Säg vad som bättre kan stämma in på den beskrivningen än kollektionen "linne" i färg 02? Skulle bli överlycklig för 7 m sådant tyg att uppdatera hemmet med inför julen ?

    Buuu på er och trevlig Halloween, om ni firar det! Hos mig blir det Allhelgona ;-) Gläds åt all billig pumpa som affärerna rear efter helgen. Supergott att koka soppa på hi, hi!

    SvaraRadera
  17. Här har jag missat lite inlägg också. Guuud vad snygga dom svart/bruna korgarna var som ni hade i ett tidigare inlägg. Megagilla!
    Ha en skön fredag kväll och en underbar helg, sötisar.
    Kram Petra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättetack! Och ha det fint kära du! Kramar tillbaka! : )

      Radera
  18. Efter mycket velande bland alla fina tyger kom jag fram till att vass.col01 och Lowe.col01 är bland dom finaste! Skulle passa så bra i vårat mycket gamla men för oss nya hus :) håller mina tummar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh det glömde jag, Caroline heter jag :)

      Radera
  19. Den 30:e oktober skrev jag : " Jag har en faiblesse för det enkla, rena, klassiska och omönstrade i naturmaterial i dämpade färger. Säg vad som bättre kan stämma in på den beskrivningen än kollektionen "linne" i färg 02? Skulle bli överlycklig för 7 m sådant tyg att uppdatera hemmet med inför julen ?

    Buuu på er och trevlig Halloween, om ni firar det! Hos mig blir det Allhelgona ;-) Gläds åt all billig pumpa som affärerna rear efter helgen. Supergott att koka soppa på hi, hi!"

    Missade tyvärr att det var två tyger som lottades ut och skulle vilja komplettera med Floral 03 av Ann Hjers som skulle vara outstanding hos sonen som fått nog av enfärgat under sin uppväxt ;-)

    Önskar er en trevlig fortsättning på helgen och ber om ursäkt för strulet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förtydligande:
      Det är till TVÅ personer tygerna tävlas ut. Inte lottas. För att få delta i tävlingen måste man nämna TVÅ tyger. I lotteri drar man bara någon vinnare. I tävling sker ett "arbete", nämna tyger i detta fallet. De tävlande som inte gör uppgiften får inte delta alltså, därav skiljer sig lotterier från tävling. Två vinner 7 meter var av ETT tyg. : ) Inget strul alls, vi är till för er läsare. : ) Bara mejla om ni har frågor! : ) Bästa hälsningar! : )

      Radera
    2. O.K! Då önskar jag första alternativet om jag skulle vinna. Tack för hälsning!

      Radera
  20. Capri nummer 2 och Björnbärsblomma nummer 4.
    Min kusin har vunnit här så nu måste jag prova lyckan.

    Absolut bästa hälsningar från en glad helgfirande Tove

    SvaraRadera
  21. I mitt tycke är Gryning och Lino 01 dom snyggaste tygerna. Men det var inte lätt att välja!
    Vh.Anne-Mari

    SvaraRadera
  22. Dom mönster jag föll mest för var "Frutti" och "Nova". Mvh//Annika

    SvaraRadera
  23. Mina favoriter är LIV FS col 04, design Louise Videlyck och Gryning col 01, design Betty Svensson. Det är SÅ svårt att välja. Det finns enormt mycket snyggt!! Hälsningar LenaJ /

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ser att jag glömde att säga vilket jag ville om jag vann: Gryning col 01. Ville väl inte välja...../LenaJ

      Radera
  24. De fantastiska tygerna Java, splash eller supernova,
    skulle bli en vacker dekoration på vår 4 meters vägg i vardagsrummet kan jag lova.
    Men sovrummet ska snart målas om,
    då skulle jag vilja ha en ombonad lyxig hotellkänsla liksom.
    Hos KM Kinnamark finns så mycket fina textiler att finna,
    och tyg från dem vore en dröm att vinna.
    Makeover är till ingen nytta,
    om inte textilerna blir bytta.
    Nya långa gardiner från tak till golv skulle skapa en lyxig stil,
    som passar bra till min inredningsstil.
    Håller tummarna och hoppas få vinna,
    då skulle jag bli en strålande glad kvinna.

    Ha en fin dag!

    Med vänlig hälsning/
    Kia Udd
    ucli@spray.se

    SvaraRadera
  25. Hej
    Jättemycket fina tyger men mina favoriter blev Fantasiträd col.03 och Lino/Lino300 nr 17, svart.
    Så snygga!
    Älskar att sy och nu när maken lärt sig sy för att kunna hjälpa mig, som är handikappad, så sys det gardiner och grejer :)
    Ha en härlig vecka!
    Mvh
    Malin Svensk Björck

    SvaraRadera
  26. Mitt favorittyg är Frutti Col. 02 o rävdunge nr 2. Ngt lätt val var det inte, många fina tyger! / emma

    SvaraRadera
  27. Hundkäx (col 1) och Båstad (col 1) skulle båda vara perfekta i mitt gardinlösa vardagsrum! /Helen TN

    SvaraRadera
  28. Jag föll direkt för Magnolias eftersom det påminner mig om våra tapeter som vi hade i mitt barndoms hem. Jag är engelsman så ni kanske förstår varför ;) Men jag gillar lika mycket Björnbärsblomma Col. 01 , just för att det inte påminner mig om engelsk stil utan är enkelt rent och fräscht samtidig som den är mönstrad. Jag gillar tanken att ha tyger som en del av inredningen som man gör i England.

    Hälsningar
    J.R. Hobson

    jrhobbo@hotmail.com

    SvaraRadera
  29. Det var svårt att välja men jag säger Maggi och papegojnypon (vilket härligt namn!) De får mig båda att bli glad när jag tittar på dem och de skulle vara lika snygga som tapet som de är som tyg!

    @myran73@outlook.com

    SvaraRadera
  30. Oj!! Magnolias eller floral col 3 som fond i matsalen !!!
    Anna Lindeqvist (anna.lindeqvist@gmail.com)

    SvaraRadera
  31. Rävdunge Col 2, men även Col 3. Mkt fina tyger, hoppas på tur! /MARTIN C

    SvaraRadera
  32. Vilka vackra tyger det var,en fröjd för ögat. Mamma tipsade om eran fina hemsida. Tygerna som jag fastnade var fantasiträd och bird tree snygga i alla färg kombo. Hoppas på första gångs tur.
    Melis

    SvaraRadera
  33. Emma (@hemochinterior)16 november 2015 kl. 18:12

    Åh ännu en drömtävling på denna underbara blogg! :) Mina favoriter är det enfärgade tyget Lino i nyansen 03 och det mönstrade tyget Floral i färgen 03. Håller tummarna! Ha en trevlig kväll!

    SvaraRadera
  34. Maggi & Rävdunge va väldans fina! / Ebbe

    SvaraRadera

Välkommen med en trevlig kommentar eller en fråga så besvarar vi den så gott vi kan.