torsdag 8 oktober 2015


Finaste kalendrarna till 3 vinnare!


Tävla med FINASTE MATTAN om ett familjepaket.





Till mamma, pappa, tonåringen och lillasyster. 

Eller kanske mormor, farfar, tweenie och kusin?

3 vinnare får fyra kalendrar var. 

Tre stycken i A5-format och en i A6.

 - 2 0 1 6 -

En i roséfärgat konstläder. En i brunt, mjukt konstläder. 
En med tåligt plastomslag och 4 olika framsidor att välja mellan. Samt en liten, vit, söt i plast med blommor på. Perfekt till väskan.

Tävlingen sker i samarbete med



Tävlingsuppgift:

Nämn ett ställe där man kan köpa burdes alla fina agendor och anteckningsblock. Nämn också en artikel du tycker om utöver dessa ovan. 

Hemsidan och sortimentet finns här:


Dragning sker den 20/10

L Y C K A   T I L L !
_______________________________________________________


Jennifer "hair to die for" Aniston




har värvats av flygbolaget Emirates till sin nya internationella flygkampanj. 
Totalt har det satsats 20 miljoner dollar, dvs ca 166 miljoner kronor på kampanjen. 
Anledningen till att Aniston anlitades tros vara att det rivaliserande flygbolaget Etihad Airways värvat skådisen Nicole "redhead" Kidman att göra reklam för sitt bolag.





"Och inte är de fula heller" som Alexander Bard brukar säga...


KOMMER NI IHÅG filmen Bangkok Hilton med Nicole Kidman? Guuuud vad bra den var!



Del 1

H Ä R
______________________________

Får vi ÄGGa upp er lite?


Ägg är ett proteinrikt livsmedel som ger ett ordentligt vitamintillskott. 
Även mineraler som järn och selen ryms innanför skalet. 
I stort sett får du i dig merparten av de näringsämnen du behöver för dagen, inklusive viktiga fettsyror, om du äter både gula och vita. 

Det enda som saknas är kolhydrater och vitamin C!

Äggula är också rikt på kolin, ett ämne som bland annat är känt för att höja prestationsförmågan, förbättra minnet och motverka cancer. 
En enda äggula ger dig 25 procent av dagsbehovet av kolin.
Äggets gula är även naturligt rik på D-vitamin, ett vitamin som reglerar kalkbalansen i skelettet, motverkar depression och enligt vissa studier också cancer.  
Tillsammans med en varierad kost är ägg ett riktigt superlivsmedel med massor av näring i form av 
D- och E-vitamin, folat, järn, omega-3 och flera viktiga antioxidanter.

_____________________________

Och till våra vänner som håller på och skickar underbara bilder från Rhodos som de landade på vid lunch:

SLUUUUUTA!!!!! 

45 kommentarer:

  1. Familjealmanackan.se och Beautiful Sweden väggkalender. Snygg den bruna, helt perfekt till mig.

    Krister

    SvaraRadera
  2. Gästboken eller kanske IPad fodralet. Och detta kan man hitta på Akademibokhandeln eller Coop för att nämna några. //Annika

    SvaraRadera
  3. Företagarkalender, svart konstläder,
    http://www.officedepot.se/ecommerce/sortiment/almanackor-c2456/

    Hälsningar Bodil

    SvaraRadera
  4. PARADIS är ett mycket vackert mönster.
    Kalenderkungen
    Kontorsgiganten
    /Minna

    SvaraRadera
  5. Jag brukar ha en liten i plånboken som liknar väldigt mycket maxinote blå kartong och butik säger jagStaples.

    Nicole Kidman var superbra i Hilton och den var riktigt ruggig. kanske man skulle se om en dag.

    Här har kylan slagit rot ordentligt men hösten är vacker.

    Marie

    SvaraRadera
  6. Hype gul och CDON är mina svar.
    Sussie Nilsson

    SvaraRadera
  7. Kontorsgiganten.
    Väggblad världskarta.

    /Johanna Johansson

    SvaraRadera
  8. Svanströms på Sveavägen, Stockholm.
    Burdes lösblad som finns i olika utförande till almanackorna, som gör att jag kan bygga
    min egen perfekta lilla "årsbok" med allt det jag behöver.

    SvaraRadera
  9. Ja precis vad min tonåring behöver. Har tjatat ihjäl köp en kalender och ha koll på dagar och viktiga saker. Icke sa nicke,ok då tävlar jag-:) Det finns Burde årsprojekt whiteboard på deras sortiment. Man kan hitta produkterna hos Office Depot,kontorsmagasinet. Finastemattan medarbetare nu tror jag att era vänner skickar ännu mera härliga Rhodos bilder-:))
    // Giggi

    SvaraRadera
  10. Har alltid gillat Jennifer Anistons hår :)
    Burdes kalendrar finns bla på akademibokhandeln o hos ugglan.
    Jag tyckte om anteckningsboken med texten "My good book". Den skulle få fyllas med uppmuntran.

    /Jennie

    SvaraRadera
  11. Då säger jag: HELA ÅRET RUNT.
    Och Office depot.
    MoA

    SvaraRadera
  12. Åh kalendrar! Min man tycker gott det räcker med den gemensamma kalendern i telefonen och tycker jag är gammalmodig som vill ha en att skriva i (skulle jag vinna är det inte honom jag delar vinsten med ;) )
    Den här http://burde.com/vart-sortiment/kalendrar/business-vip/?artikel-91105316-burde-business-vip-svart-konstlader#article-91105316
    får organisationsmänniskan i mig att bli lycklig!
    CDON är bla återförsäljare

    /Helen TN

    SvaraRadera
  13. Haha vad kul att de har det gott på Rhodos, jag var där för två veckor sedan! Underbart hade vi det.
    Universalomslag till paddan har Burde och deras saker finns hos bland annat på Akademibokhandeln. Vår lilla fina bokhandeln om hörnan har lagt ner tyvärr, där fanns också kalendrar av alla slag. Tror det var dessa.

    Sofie B

    SvaraRadera
  14. Vi pratade just om Bangkok Hilton på fikat igår. Den var riktigt bra.
    Önskar er en superfin fredag.
    Kram Petra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej vännen! Hade du det kul på Bokmässan? Så tråkigt att v inte hann dit i år. Kram från oss : )

      Radera
  15. Man kan köpa dem på Coop och IcaMaxi. Jag gillar 10 års-dagboken. tänk vilken skatt den kommer att var när man fyllt den till sista sidan.
    Camilla Sandmark
    kubbov30@gavlenet.se

    SvaraRadera
  16. I Strömstads bokhandel kan jag köpa alla dessa fina almanackor. Det finns ochså et fint universalomslag till surfplattot inkl.kalender.
    Ägg är nyttigt och gott. Jag åt två kokta ägg till frukost idag!
    Ha en trevlig helg! Vh.Anne-Mari

    SvaraRadera
  17. Kalendrar, min favorit medhjälpare i en stressig vardag! Burdes kalendrar med mera finns bland annat att köpa hos både Office Depot, Staples Direct och CDON.COM! Burde 24 h kalender är en favorit i deras sortiment, skönt med planering timme för timme då man som jag både pluggar och jobbar samtidigt! Hoppas på tur! :) Ha en fin helg!
    E-post: nicklasjohansson90@live.se

    SvaraRadera
  18. Man kan hitta Burde hos bl.a. Familjealmanackan. Måste bara ha en väggkalender annars vet jag inte vilken dag det är. Kram Ann-Kristin

    SvaraRadera
  19. CDON.com
    Burde anteckningsbok Reflexa röd skulle vara fin att anteckna det man behöver komma ihåg till julen.
    Mvh C. Larsson

    SvaraRadera
  20. Oh, jag blev helt kär i tävlingsvinsterna...Vilken toppentävling ni anordnar! <3
    Har sett Burde på Coop och de finns också hos CDON.com

    Vi är en stor härlig familj med tusen aktiviteter på gång och då är Burde Väggagendan toppen!

    SvaraRadera
  21. Familjealmanackan.

    Väggkalendrar i en massa olika stilar, agendor för alla behov. Komplett, saknar inget i sortimentet.

    Jannice

    SvaraRadera
  22. Prestige delux. I gallerix butiker kan man hitta burdes produkter
    Hillevianna@hotmail.com

    SvaraRadera
  23. Kalendern 24 h,

    CDON,

    Sussie

    SvaraRadera
  24. Hallonalmanackan är jag uppvuxen med eller jag tror i alla fall att det är den som jag ser på hemsidan. Mina föräldrar hade en sådan i köket på väggen när jag var liten. Nu har de en bordskalender i hallen. Jag gillar kalendrar och vi är fyra i familjen så det vore perfekt med en sådan här vinst. Min stora flicka skulle definitivt sätta in ett skolfoto i den där man kan byta bilder. Toppen säger jag. Ha en fin helg!
    Amanda

    SvaraRadera
  25. Lilla Prestige svart konstläder fickkalender. Kontorsmagasinet. Jag har sett många filmer med Kidman, Eyes wide shut tror jag med att hon var med i va? Marie Richardsson också väl? Och så Tom Cruise!
    Clara

    SvaraRadera
  26. Familjealamanackan. Hos CDON. Mycket fina kalendrar och Burde har jag hört talas om innan, säkert ägt flera av deras agendor.

    Monika Johansson

    SvaraRadera
  27. En sån där roséfärgad agenda skulle jag gärna ha för att styra upp min vardag ;)
    Kontorsgiganten och Trendkalendern blir mitt svar. Kram

    SvaraRadera
  28. -Adlibiris, Kalenderkungen och Proffs Office är några som säljer Burde. weekly A5 rosefärgad är mitt hopp för att få veckorna på mitt arbete i skolan på topp. Övriga skulle jag göra mina arbetskamrater glada med nu i köpstoppstider som råder på jobbet♥ Ha en fin solig krispig höstvecka önskar jag alla♥ PS älskar ägg, lätt att ta med,mättande och gott. Älskar Kidman också=)/Maria Christina

    SvaraRadera
  29. Mitt första år väggis, Kontorsgiganten. Hoppas på stortur!
    Bella K

    SvaraRadera
  30. Adlibris och CDon. Jag måste ha en pappersalmanacka medan min man bara kör digitalt - han borde också lära sig att gammaldags är bäst :-)

    SvaraRadera
  31. 10-års dagbok.
    CDON.
    Ha en bra dag!

    Martin

    SvaraRadera
  32. Liten dagbok Eco line finns hos dem och jag har sett deras kalendrar hos i stort sett varenda bokhandel så länge jag kan minnas.
    Men visste inte att de gjorde väggkalendrar, bara bordskalendrar. Jag jobbar på fritids så i morgon när jag jobbar igen så ska jag kika om det är en Burde vi har på väggen där. Många hälsningar från Moa

    SvaraRadera
  33. Älskar ju Paradis! Och man kan köpa kalendrarna i bokhandeln.

    /Titti

    SvaraRadera
  34. Jag skulle vilja starta eget så min dröm är att ha en Företagarkalender. Och verkligen känna hur det känns.
    CDON t ex.

    Marita

    SvaraRadera
  35. Man kan hitta burdes fina produkter på kalenderkungen.se och jag gillar burdes lärarkalender 😃

    /Tina R

    SvaraRadera
  36. Åhh drömmen! Älskar pappersalmanackor och 4 stycken!!! Det kan ju bara inte bli bättre! Åhléns vet jag att man kan hitta burdes fina produkter på.
    Håller alla tummar och tår jag har för att jag blir den lyckliga vinnaren!

    SvaraRadera
  37. Adlibris och CDON säljer dessa också :)
    My good book gillsr jag. Perfekt för en bokmal som jag!
    Mvh
    Malin Svensk Björck

    SvaraRadera
  38. Har nyss ätit ett ägg, så mycket nyttigheter, det
    gillas. Jag kollade Karlstad, och där fanns fyra ställen
    som sålde dessa fina agendor, toppen. En riktig snygging
    jag såg var Burde stor veckokalender i svart skinn o lala!
    Fin helg till er/AM

    SvaraRadera
  39. Älskar deras väggkalender med sötnosar! Blir nog att inhandla till min systerdotter! Brukar hitta det mesta jag söker på cdon.com

    SvaraRadera
  40. Emma (@hemochinterior)18 oktober 2015 kl. 17:00

    Finns bl.a. hos cdon.com och Kalenderkungen. Jag tycker Konstkalendern (väggkalender) är himla fin! :)

    SvaraRadera
  41. Hej!
    Så fin vinst!
    Bude säljs bla hos Kalenderkungen.se

    Något som jag också gillade bland sortimentet och som skulle behövas hemma hos oss är:
    http://burde.com/vart-sortiment/kalendrar/veckoplanering/?artikel-91247116-burde-veckoplanering-whiteboard#article-91247116

    Kram Kristin

    SvaraRadera
  42. Familjealmanackan är en annan almanacka jag skulle önska mig. Dessa fina almanackor finns att beställa på CDON.COM
    Ha en fin solig tisdag.

    SvaraRadera
  43. Familjealmanackan är toppen, haft den flera år. Har själv jobbat på Burde en gång i tiden.
    vet att deras sortiment säljs på Akademibokhandeln, Bokia, Åhléns mm. Hoppas sååå på en kalender för 2016!! //Emma (falkstrom83@hotmail.com)

    SvaraRadera
  44. Familjealmenackan med stickers är kanon. Sortimentet säljs bla på Akademibokhandeln

    Annelie
    frankan59@hotmail.com

    SvaraRadera

Välkommen med en trevlig kommentar eller en fråga så besvarar vi den så gott vi kan.