måndag 26 oktober 2015


Fina handgjorda jutekorgar från Dixie.



Tävla med FINASTE MATTAN om 2 korgar i två storlekar! 

Vi drar två vinnare.


Titta in på Dixies hemsida och berätta för oss vilken produkt du tycker ALLRA mest om i deras sortiment. Kommentera här efter och delta i tävlingen om 2 snygga förvaringskorgar.

Tävlingen sker i samarbete med fantasifulla 




Dragning sker den 11/11


- L Y C K A   T I L L ! -

_____________________________________________


PARKAS  eller SNYGG FUSKPÄLS?





Rödluva här                  Vargen här


____________________________________


Vår väninna ska gifta sig och vi hjälper henne leta frisyrer på nätet. 

Märks det att vi gillar flätor?






Bob och punkfrilla ser man inte så ofta nuförtiden. Vad har ni för frisyr? Och vilken färg? 

Det verkar som om genomsnittskvinnan i Sverige har halvlångt med kortare fram än bak och mörkblont hår. 

Stämmer det in på er? Och varför envisas alla cendréfärgade med att kalla sitt hår råttfärgat...

___________________________________

För de som är trötta på svartvitt. 

I senaste numret av gratistidningen Alcro trend hittar man ett kök med denna behagliga färg.


Skriv upp dig på gratis

Prenumeration här

_________________________________

Tystnad, typ noll kriminalitet och en underbar miljö.

Vi talar om Rodrigues, mitt i Indiska oceanen, ett Karibien i miniatyr.






Inga stora hotell, 40 000 invånare, ungefär lika stort som Borlänge alltså. 
Bananträd, kokospalmer, citrusträd, mango och avokado. 

Välkommen till paradiset!

Här lever man av fiske, jordbruk, hantverk och i begränsad mån; turism.
Allt är rent och snyggt och t o m plastpåsar är förbjudna. 

Temperaturen ligger strax under 30 och det är en svag bris som svalkar hela tiden.

Här finns ingen som låser om sig, vare sig sin bil eller hus.

Vi packar redan...
__________________________________


Vi är inga fan av Fejkbook, men här är något vi tycker om:

Svenska hjältar

__________________________________________



46 kommentarer:

  1. Oj oj, så mycket fint...det går inte att säga vad jag tycke mest om, men korgar är jag ju lite svag för, hehe....så dom gillar jag skarp...och vattenkastanj korgarna är super snygga...och tack för att jag fick veta namnet på dom...säljer liknade i min lilla loppis och det är ingen som ens tittar åt dom !!...och dom är jätte gamla så nu har jag tagit in dom...jag behåller dom helt enkelt !!..........ha det gott finaste mattan !!
    Bia

    SvaraRadera
  2. måste säga att jutekorgarna är för underbara speciellt Jutekorgen Elin !!

    SvaraRadera
  3. Men vilka snygga korgar! Perfect match for my bedroom! Jag har ju för övrigt en liten "thing" för brickor i alla dess former och färger, därför så är brickan D49 "Fashion väninnor" min absoluta favorit inne bland Dixies sortiment! Så himla snygg! :D

    Ha en alldeles fantastisk måndag!
    /Niklas :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De brickorna har vi haft i tävling, missade du den vännen? : )

      Radera
  4. Den pälsen JA TACK :) hoppas ni får en fin ny vecka.

    Idag visar jag gardintips på bloggen :)

    LOVE Maria Inredning - it's Swedish for decor

    SvaraRadera
  5. Åh så fina korgar,kom hem till mig! =)
    Älskar konst av Karolina Palmer.Man blir glad av den.
    Väljer "vinterfin"-rund bricka av allt härligt som Dixie har.
    Ha fortsatt fin vecka,ni är toppen/Maria Christina ♥

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Nyckelskåpet solskenshus gillar jag jättemycket. Har länge letat efter ett snyggt skåp att samla alla nycklar i och här är det ju!
    Camilla Sandmark
    kubbov30@gavlenet.se

    SvaraRadera
  7. Åh så mycket fint de hade på sin hemsida. Sååå många snygga mattor, men jag måste ändå säga att de jutesäckarna som lottas ut, Erik är mina favoriter! Så snygga och perfekta för alla mina sjalar som jag inte vet var jag ska göra av.... Hoppas på tur :) ha en fin dag! Vänligen Johanna

    SvaraRadera
  8. Åh, vilka fina korgar! Jag är gärna med och tävlar! Jag har kollat på Dixies hemsida och det jag gillade bäst var de urtjusiga runda jutemattorna av märke Erik.

    SvaraRadera
  9. Min favoritprodukt som jag hittade nu när jag tittade runt är den röda receptburken i plåt. Jättefin. Perfekt för små enkla recept.

    SvaraRadera
  10. Jag är gärna med och tävlar om korgarna.... Jag gillar plåtburkarna ur Dixies sortiment!

    Ha en go dag
    Sandra

    SvaraRadera
  11. Jutekorg Emma, kuddfodral Väninnor och jutesäck Erik är mina favoriter bland mycket fint. Hoppas på vinst och en tidig julklapp! :)

    SvaraRadera
  12. Vilka fina korgar. Tyckte också väldigt mycket om plåtburkarna speciellt "Tuttifrutti".

    Gillar också flätor. Måste nog spara håret lite till, känner mej genomsnittlig med mitt halvlånga mörkblonda hår.
    //Annika

    SvaraRadera
  13. Gillade verkligen jutemattan Felix, randig- naturfärg & svart! Korgarna ska vi inte tala om, hade passat klockrent i min tvättstuga. Så nu håller jag tummarna för att turen ska va på min sida! :) / Emma

    SvaraRadera
  14. Så mycket fint som vanligt men jag föll för Dörrstopp Ceder grå.

    Låter som min frisyr är som genomsnittet. Jag hade fläta & något ljusare hår när jag gifte mig :)

    //Jennie

    SvaraRadera
  15. Jag gillar kuddfodral Fashion Väninnor och jutesäck Erik.//Eva

    SvaraRadera
  16. Jamen den här tävlingen måste jag ju vara med i! Så fina korgar. Så förutom korgarna så gillar jag KUDDFODRAL FASHION MINGEL bäst!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  17. Hej! Gillar verkligen kuddfodralen "Fashion väninnor! Riktigt läckra! <3
    vänliga hälsningar Monica

    SvaraRadera
  18. korgarna är toksnygga. annars gillar vi baktokiga Plåtburk inkl kakformar rosa 6st/förp :)
    luckysafir @gmail.com

    SvaraRadera
  19. Vilka underbara korgar! De jag gillar mest efter dom är JUTEMATTA FIONA SVART. Riktigt snygg! Nu håller jag tummar och tår och hoppas denna vinsten får!

    SvaraRadera
  20. Jag gillar verkligen nyckelskåpet NYCKELSKÅP SOLSKENSHUS. Skulle vara elegant i hallen!

    SvaraRadera
  21. Korgarna är jätte fina. Ett Nyckelskåp Grenverk eftersom våra nycklar jämnt får fötter. Ann-Kristin

    SvaraRadera
  22. Fina fina korgar skulle jag gärna få vinna. Av deras sortimnet tycker jag om bricka fashion mingel,ja jag vet att ni hade tävlingar om brickorna innan,har tävlat också då. Jag är inte svensk,jag har svart hår. //Giggi

    SvaraRadera
  23. Wihoo en härlig tävling som jag absolut måste prova lyckan i!!

    Min favoritprodukt är Jutemattan Fiona i färgen Natur!

    Ha det fint, PIllan

    SvaraRadera
  24. Jag älskar Dixies Kuddfodral designade av Karolina Palmér, de är så färgglada, härliga och man vill bara fylla soffan med dem och bada i ett glädjehav! Fodralet ”Vinterfin” är största favoriten :)

    Jag skulle bli jätteglad för de fina jutekorgarna, jag skulle förvara min yogamatta och yogatillbehör däri :)
    Kram,
    Anna Lander

    SvaraRadera
  25. Emma (@hemochinterior)27 oktober 2015 kl. 21:06

    Vilka underbara korgar! :) Min absoluta favvis är ljusstaken Nivå, den har jag haft ögonen på länge, så snygg och stilren.

    SvaraRadera
  26. Jaaa, nu hittade jag kommentarsfältet när jag gick in på mobilen! På Dixies sida gillar jag juteserien Erik mest! Både mattan, korgarna och säckar. Så fina!

    SvaraRadera
  27. Ääälskar korgar så jag vill vara med och tävla!!!
    Jag gillar LINNETABLETT MED FRANS från Dixie.
    Kram
    PS. SÅ snygga flätor/frisyrer... DS.

    SvaraRadera
  28. Väldigt mycket snyggt må jag säga men kuddfodralen-fashion (mangel och vänninor) föll jag lite extra för. Dock behöver jag korgar som är de perfekta för min lya och såååå snygga!

    SvaraRadera
  29. Alla plåtburkarna av Valerie Nylin är jätte fina och roliga. Vill gärna vara med i tävlingen om de snygga korgarna. / Stina

    SvaraRadera
  30. Älsk på jutemattan Felix och dessa korgar är ljuvligt fina. Fin tävling. Med vänlig hälsning, Therese

    SvaraRadera
  31. Kruka Strukturglas Stars, föll jag för direkt!
    Jag tävlar gärna om dom fina korgarna.
    Tusen tack än en gång för kokboken jag vann. Den är riktigt bra!
    Vh.Anne-Mari

    SvaraRadera
  32. Jute-mattorna är min favorit, passar egentligen överallt. Så fina korgar!

    // G-B

    SvaraRadera
  33. Av alla vackra ting fastnade jag för nyckelskåpet HOME, det svarta... Förmodligen för att vi är i stort behov av ett nytt...
    Korgarna ... to die for!!!
    Torsdagskramen från Kate

    SvaraRadera
  34. Dom har mycket fint att välja på men en absolut favorit är ljuslyktan oceangrön ♡
    Älskar ljuslyktor och den har exakt rätt färg för att passa i vårt sovrum med turkosgrönt golv och väggar :)
    Ha en fin Allhelgona helg!
    Mvh
    Malin Svensk Björck

    SvaraRadera
  35. Har nu bläddrat fram och tillbaka flera gånger mellan de olika kategorierna. Verkligen ingen lätt uppgift att välja när allt är snyggt! Beslutar mig em. för gummimattan Grenverk eller Hjärtan för att jag behöver en sådan. Korgarna i utlottningen höjer mitt blodtryck rejält :-)

    SvaraRadera
  36. Hej, hej
    Mormorskorgar Vattenhyacint gillas skarpt o
    även för den goda sakens skull.
    Kram Nina T

    SvaraRadera
  37. Vilka korgar! Bäst gillar jag plåtburkarna av valerie nylin! Hoppas hoppas på vinst!
    /Ebbe C

    SvaraRadera
  38. Plåtburkarna "Tuttifrutti" är min favorit! Underbara korgar.. Fortsatt trevlig helg på er!

    SvaraRadera
  39. Av allt det fina fastnade jag extra för juteserien Erik, både mattan, korgarna och säckarna är riktigt läckra! Trevlig dag på er alls. Martin Carlsson

    SvaraRadera
  40. Jag tycker att den svartrandiga jutemattan Felix är jättefin! Skulle dessutom passa väldigt bra ihop med jutekorgarna ovan 😊

    SvaraRadera
  41. Fashion väninnor kuddfodral.

    Siri

    SvaraRadera
  42. Åh vad fina! Jag tycker faktiskt om just korgarna allra mest :) Perfekta till det mesta i hemmet, filtkorg, tvättkorg, leksakskorg, vedkorg, ja allt!

    Nu håller jag tummarna,
    Ha det fint!
    Mvh Catarina

    SvaraRadera
  43. Nyfiken på vem som vann den här tävlingen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De presenterades här:
      http://finastemattan.blogspot.se/2015/11/tavla-med-finaste-mattan-om-en-underbar.html
      : )

      Radera

Välkommen med en trevlig kommentar eller en fråga så besvarar vi den så gott vi kan.