söndag 11 oktober 2015


M  A  T 
m a g a s i n e t




TÄVLA MED FINASTE MATTAN 

om 2 halvårsprenumerationer.

Vill du vara med och tävla om en prenumeration på den härliga mattidningen, så har du reglerna här:

Berätta för oss om något intressant du hittar på

MAT magasinets hemsida


Eller på deras Insta


Skriv en trevlig kommentar.

Vi drar 2 vinnare av varsin halvårsprenumeration den 19/10.

-   LY C K A   T I L L !   - 
_____________________________

Grattis Petra! 

Du vann ett signerat ex av boken 

F  Ä  R  J  A  N 

från 



Hör av dig med leveransadress i ett mejl till oss, tack!

Lite skräck kommer som ett brev på posten.

_____________________________


HYR EN HEMLÖS!

Stockholms Stadsmissions verksamhet Blixtjobb syftar 
till att hjälpa en socialt utsatt grupp människor tillbaka på fötter. 

Blixtjobb tar uppdrag inom en mängd olika områden 
såsom städning, målning, reklamutdelning, parkarbeten med mera.

Uppdrag


I Blixtjobb får deltagarna möjlighet att utföra ett externt uppdrag på

 beställning av företag/privatperson och få lön utbetalt samma dag. 

I uppdraget ingår att en arbetsledare från Blixtjobb följer med till


 arbetsplatsen samt en garanti att alla arbeten kommer att utföras.
Blixtjobb kan utföra uppdrag inom en mängd olika områden såsom

trapp-, bygg- och lokalstädning, fönsterputsning, målning, 

reklamutdelning, parkarbeten med mera


Företag, organisationer och privatpersoner som anlitar Blixtjobb får

 inte bara en tjänst utförd,

de gör en ovärderlig insats, såväl för samhälle som medmänniska. 

De bidrar helt enkelt till att göra Stockholm till en mänskligare stad


för alla.


mer info på www.stadsmissionen.se/blixtjobb


Alla Stockholmare, gör nu detta till en winwin-

situation. Du/ditt företag får ett jobb utfört och 

någon får väldigt mycket självkänsla på köpet.

______________________


S n y g g a   l u r a r






H Ä R





H Ä R

_____________________


Uuuuuurtjusigt!






Kika vidare här:

S K E P P S H O L M E N








_____________________________________________




T ä v l a    m e r  ?

Lakrits, 2 lådor och tre handdukar till 2/4:a vinnare:  H Ä R


Termos GOLD till 2 vinnare:  H Ä R


Poster till 2 vinnare:  H Ä R


Keramikburkar till 1 vinnare:  H Ä R


Miljövänliga ljus i ett paket till 2 vinnare:  H Ä R

___________________


Och så behöver vi lite hjälp.


Vi har en vän som har ett bredvidjobb som standuppare.

Han ska på ett företagsevent om 2 veckor skoja till det kring ämnet

 pinsamheter inför några hundra åhörare. 

Har ni någon kul erfarenhet av någon riktigt skämmig situation så

 dela med er till oss i kommentarsfältet.

Vill ni hjälpa honom men inte kommentera så går det bra att mejla

 oss berättelsen. Vi vidarebefordrar den till honom och gör den 

anonym. 


Han behöver alla uppslag och infallsvinklar han kan få! Så kom igen

 nu och ös ur er och låt publiken få ta del av alla skojsigheter ni bär

 på! 

Vi garanterar att inga namn nämns, såklart.



Lovely söndag folks!


23 kommentarer:

  1. Matmagasinet vill jag gärna tävla om. Många bra mattips. Bland annat den vegetariska delen gillade jag mycket. Som ex. vegetarisk medelhavspytt med halloumi. Mums så gott det lät! Fin söndag till er!/Kramen

    SvaraRadera
  2. Filmerna. t ex så gör man palsternackspasta, ny grej för mig. Härlig tävling i min smak.

    Ingrid

    SvaraRadera
  3. Receptregistret fastnade jag för och då kategorin soppor som är så himla svårt att hitta på egna. Vill självfallet delta i tävlingen.

    Monika Johansson

    SvaraRadera
  4. Det var mycket trevliga saker man kunde hitta på matmagasinets hemsida. Vad sägs om en desertbomb för nutellaälskaren mmmmm. Matskolan med steg för steg. Med vänlig hälsning,// önskar Giggi

    SvaraRadera
  5. Jag skulle verkligen behöva lite inspiration i min matlagning och Matmagasinets matskola steg för steg gillar jag skarpt. Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Min son är på väg ut ur boet så MATSKOLAN ska jag visa honom.
    VIVI

    SvaraRadera
  7. Här fanns det verkligen mycket "matnyttigt" att hitta! ;) Matskolan med steg för steg, Mauds filmer och den smarta omvandlaren är ju fiffiga hjälpredor i matlagningen! Tävlar gärna! / Monica

    SvaraRadera
  8. Tack tack tack och tusen kramar till er, "finaste mattorna" <3
    Petra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi mattor säger: Tusen tack för alla kramar!! : )

      Radera
  9. Jag tänker kolla på filmen " Slipp avokadokladdet" nu.
    Bästa hälsningar Mathilda

    SvaraRadera
  10. Prenumerar på två mattidningar redan så jag deltar inte i den här tävlingen. Men jag kan berätta om något pinsamt som hände mig för något år sedan.
    Jag hade simtränat varje vecka regelbundet i flera år i stans simhall men bröt benet och opererade mig två gånger och var ifrån badhuset ett halvår. Jag gick alltid dit på min lediga dag, tisdag förmiddag då det brukar vara väldigt lite folk och lugnt och skönt. Där stod jag ensam och klädde av mig och så kom en man med badlakan runt höfterna gående från duschen. Jag blev helförbannad och ropade argt till honom att vad f-n håller du på med?
    Jag ska torka mig och klä på mig, svarade han. Jasså, det ska du fräste jag, på damernas! Nääääee, sa han. Det hade jag inte tänkt, men du har visst tänkt klä om på¨herrarnas.
    Än idag vet jag inte varför kommunens simhall bytte omklädningsrum under det halvåret jag var därifrån. Och, jo visst fanns det skyltar utanför omklädningsrummen, men inte tittade jag på dem. Jag hade ju alltid gått rakt in i alla år, på samma ställe.
    Inte för att jag tror att han kan få ihop något av det här men fy vad jag skämdes. Kanske mest över min reaktion och hans lugn.
    Bodil

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha...Uuuuuunderbart! Vi ser dig framför oss! Helt underbar berättelse! Gud, vad kul och vad snopen du måste sett ut! Först besserwisserstilen och sedan packa ihop och skamset gå iväg, helt underbar historia. Tack!!!!

      Radera
  11. Å en rolig tävling till. Matmagasinet vill jag gärna vinna till mig och mina "kockar" här hemma :) Italiensk fest läser vi gärna om här eftersom vi älskar Italiensk mat. Kram

    SvaraRadera
  12. Så många fina tävlingar! Matmagasinet har jag ingen erfarenhet av ,men hemsidan är riktigt fin. Fem fantastiska knäckebröd var intresant.Jag har försökt baka knäckebröd en gång och det blev inte bra.Man skam den som ger sig!
    Ha en fin dag.
    Anne-Mari

    SvaraRadera
  13. Fin tävling 😊 om jag vinner kanske jag kan lära mig vilken svamp man kan ha i istället för flugsvamp 😅 Man vill ju inte bli sjuk av maten man lagat 😊 Gillar ägg skaprt eftersom det är super nyttigt. Tyckte inspirationen om ägg på deras hemsida var tilltalande. Kram

    SvaraRadera
  14. Hej hej!

    Både jag och sambon har haft dålig matinspiration det senaste men båda älskar att laga mat så detta hade varit underbart att vinna :) Matskolan på deras sida var väldigt intressant, där har jag lärt mig många tips! Hälsningar Frida Elmgren (fridaelmgren@yahoo.se)

    SvaraRadera
  15. Är gärna med och tävlar. Filmerna med olika tips gillar jag. Kul att titta på och lära sig något nytt.
    Camilla Sandmark
    kubbov30@gavlenet.se

    SvaraRadera
  16. Tävlar gärna om en prenumeration av MAT Magasinet. Jag var inne på deras hemsida och tittade, jättetrevlig och inspirerande ju! Har inte kollat in där tidigare. Hittade ett smaskigt recept Banankola-kaka, mums! Måste kolla runt lite mer där...
    Kram

    SvaraRadera
  17. Gillar verkligen MAT Magasinet, har läst den tidigare...och den inspirerar...något hela familjen behöver nu.
    Något jag ska testa så snart som möjligt är "Kanelbulle på rulle"!

    /Jennie AE

    SvaraRadera
  18. Ja, vad gillar min INTE i tidningen Baka?! Älskar alla bilder som får det att dregla i munnen av längtan att få smaka! Att prenumerera vore rena drömmen för mig (men mardrömmen för maken som ogillar allt mitt bakande och numera konsekvent vägrar smaka)!!!

    SvaraRadera
  19. Matinspiration kan man aldrig få för mycket av. Älskar dessutom att sitta och bläddra i olika magasin, känns så lyxigt på något vis!
    Planerar familjemiddag för nästa vecka, och hittade detta recept på hemsidan http://matmagasinet.se/lyxig-hummersoppa/
    kanske kan vara en bra förrätt?!
    /HelenTN

    SvaraRadera
  20. Jag hittade intressanta video på Mat magasinets hemsida med många knep som hjälper till i köket! Tack för tipset :)
    Vilken fin blogg du har med! Jag skulle vilja gärna tävla om en halvårsprenumeration.
    Tack för chansen!

    SvaraRadera
  21. Så klart att vi vill vara med och prova lyckan och vinna en prenumeration! Vi blev väldigt imponerade av filmerna man kan titta på, väldigt informativt och en bra idé både för oss som lagat mat länge men framförallt för de som kanske just börjat!
    Ha eb fin vecka, kramar

    SvaraRadera

Välkommen med en trevlig kommentar eller en fråga så besvarar vi den så gott vi kan.