fredag 26 februari 2016



Vinn en snygg, praktisk hängare!

För familjens mössor, vantar, fusk kragar, raggsockor och halsdukar. Suverän att torka våta vantar på!




I samarbete med kreativa




... tävlar vi ut två stora, snygga hängare i lackat trä, längd 85 cm. Vi har en vit och en svart.




Uppgift: Berätta för oss var du ska ha den om du vinner. I fjällstugan, i groventrén, i tvättstugan, hallen, på jobbet..?

Två vinner varsin snygg hängare!

Den fina förvaringslösningen hittar du här:


Kommentera efter inlägget med ditt namn, nämn vilken av de två färgerna du önskar på den smarta hängaren och var du ska placera den.

Dragning sker den 6/3


HEJ BARNKALASET!

Tävla med FINASTE om härliga böcker av Kreativa Karin.


          


I samarbete med




... tävlar vi ut 2 färgglada och inspirerande böcker till den händige hemmapysslaren.

Titta in hos Bokus och berätta om en annan titel du gillar från förlaget, se här:

Bonnier Carlsen

Kommentera efter inlägget.

Dragning sker den 6/3.

Vill du delta i båda tävlingarna kommenterar du två gånger, en för varje tävling.

- STORT  LYCKA  TILL ! -
___________

Vinnarna i vinstregnet:

Vitt doftljus från VINGA går till Helen S.
Svart doftljus går till Paul Hoganas.

Biobiljetter får Jesper och Sara.

Dag- och nattkräm från LR Sweden går till Catti, Ingrid och Jona.

Lollo vinner boken Regissören från Lava förlag.
Tänk låsningar och lösningar går till Cornelia och
Sussie Johansson vinner Inte bara snack.

STORT GRATTIS ALLA!

Mejla oss era lev adresser inkl mobil nr för ev sms avisering av pkt.

_______________________________

VAD BJUDA KIDSEN PÅ NÄR DET ÄR KALAS?



 


Recept här:

Bilbana-tårta hos Arla
Prästkragetårta hos Martha Stewart


   





Köpa tillbehör, se här!

___________________________________________________


FÄRGGLAD & FIN PÅ BARNKALASET!

S A L E !

R E A


      









MER KALASGREJOR:



Video hur man gör en ballonghund:


Instruktionsfilm



  

____________________________________


STORA SIFFROR

65 500
personer har anmält sig till Vasaloppets vintervecka som startar idag.
I huvudtävlingen Vasaloppet den 6/3
är Stockholmarna flest, lite förvånande är att det kommer fler skåningar än hemmaåkare från Dalarna.

6000 utländska åkare från 55 nationer deltar i veckans tävlingar.


45 000
däck eller fler kommer att kunna förvaras i det nya däckhotellet som Bilia öppnar i Jägersro i Malmö i mars. Anläggningen är på 3000 m2 och blir norra Europas största däckcenter.

543 245 978 stycken
kramar till våra läsare! Fin helg önskas ni!




48 kommentarer:

  1. Den vita hängaren skulle få hänga i vår hall! Jag och min sambo är trogna mössanvändare och dom hamnar alltid var som helst. Den hade gjort vårt liv lättare så vi har alla samlade + att den är snygg!

    SvaraRadera
  2. Hurra!!! Mejlar nu med en gång, tack tack tack. Ingrid

    SvaraRadera
  3. Svart eller vit spelar ingen roll, älskar dem! I vår nya hall, absolut, i finentrén, den måste synas!

    /Carro

    SvaraRadera
  4. Jag och min sambo har nyligen köpt hus som vi är i full färd med att renovera. Så när vår hall är klar kommer den vita fina hängaren få sin plats där ☺️ Håller tummen extra hårt! Kram Madelene.A

    SvaraRadera
  5. Helt fantastiskt praktiskt och dessutom snygg! Den i vitt vore perfekt i vår hall, med sex barn /ungdomar i huset vore det lyx att kunna slänga upp allt så lätt 💖 Önskar er en fin helg 💗

    SvaraRadera
  6. Vilken vikarie!
    Nelly

    SvaraRadera
  7. Skulle jag ha turen och vinner skulle jag vilja ha en vit och den skulle med stor glädje hängas i hallen. Kramar till er.// Giggi

    SvaraRadera
  8. Tack så mycket för min vinst! Skriver till er nu, hälsningar Sara.

    SvaraRadera
  9. Helena i Uppsala
    På jobbet! Det finns bara en krok för tre personer så jag brukar hänga kappan på dörrens gångjärn. De gånger det regnat på vägen in behöver cykelcapen torka och då har jag monterat en bokhyllehållare (utan hyllplan) i konsolen på väggen och hängt capen över den. Bokhyllan är vit så den färgen skulle passa in.

    SvaraRadera
  10. I hallen för att ta hand om en del av alla mina sjalar. Funderade häromdagen på hur jag skulle fixa tillgängligheten på ett smidigt sätt. Trevlig helg. Gun-Britt

    SvaraRadera
  11. Campingmysteriet lät kul!
    Tävlar om en pysslig bok.

    Marie A

    SvaraRadera
  12. Jättesnygg hängare och gud så praktisk. I hallen självfallet placeras den vid vinst!

    Beatrice

    SvaraRadera
  13. Önskar en vit hängare som skulle passa i hallen.

    SvaraRadera
  14. Boken "Curly Bracket: Den gömda koden" tilltalar en datanörd som jag.

    SvaraRadera
  15. Jag gillar båda men efter mycket övervägande tror jag att svart passar bäst här hemma. I vår hall såklart! Titti

    SvaraRadera
  16. Funderar på att ha den snygga, smarta hängaren i köket till handdukar, grytlappar, m.m.
    Vit färg passar nog bäst bland de andra vitvarorna...
    Britt-Marie, bm punkt ramlosa snabel-a hotmail punkt com

    SvaraRadera
  17. Den skulle hänga i vår hall, då vi bor i en trång lägenhet behövs alla smarta förvarings lösningar vi kan hitta.Denna hade vart underbart för våra blöta vantar, tjockstrumpor å mössor.

    Hoppas på en svart!

    SvaraRadera
  18. Boken "så funkar de" är intressant för både vuxna och barn



    SvaraRadera
  19. Hoppas vinna den svarta hängaren! Den skulle då placeras i tvättstugan/groventrén. Perfekt att förvara (och hålla ordning på) alla barnens vantar! ;)

    SvaraRadera
  20. Natt i skolan är en annan titel. Den har vi till sonen som godnattsaga. Men inför det stundande tre-årskalaset vore Kretiva Karina -kalasbok till mycket hjälp!

    SvaraRadera
  21. En svart hängare skulle min dotter behöva i sin hall,
    så att jag hittar barnens prylar när jag är där o är barnvakt!

    Kram Nina T

    SvaraRadera
  22. Så himla skoj att jag vann en av era tävlingar :) Tusen tack. Jag har bytt blogg så om ni kikar in på den gamla hittar ni vidare. Kram och ha en fin lördag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, det måste vi göra! Vi har nämligen glömt vad du vann. Hoppas att du visar på bloggen då! Kramar!! : )

      Radera
  23. Hej!
    Jag skulle gärna vilja vinna en vit hängare. Skulle göra sig så bra i vår tvättstuga. Tänkte att jag kunde hänga udda strumpor där, tills jag hittar den andra strumpan.😃

    SvaraRadera
  24. Jag önskar en svart hängare. Den ska placeras i tamburen.
    /Rolf

    SvaraRadera
  25. En vit hängare skulle vara praktiskt i badrummet, om den tål det.
    Gun B (gunderbara.gun@gmail.com)

    SvaraRadera
  26. Pelle Svanslös är väl alla ungars favoriter? De har en bok med titeln "Välkommen Pelle Svanslös".
    Gun B (gunderbara.gun@gmail.com)

    SvaraRadera
  27. Så praktisk! Jag skulle vilja ha den svarta och jag skulle ha den i vår öppna garderob i hallen. Perfekt till barnens mössor och vantar och mina tunnare sjalar. :)
    /Sofie

    SvaraRadera
  28. En vit skulle behövas i min hall så jag får ordning på alla snygga sjalar. Lättare att hitta rätt att matcha med när man har dem framme./Jessica

    SvaraRadera
  29. I sovrummet skulle den hitta sin plats. Härligt att få slips, sjalar och bälten äntligen till rätta.
    Väljer svart. Gunnar B

    SvaraRadera
  30. Svart! I min nystädade hall!
    Jossan

    SvaraRadera
  31. En vit hängare skulle göra sig bra som present till mammas tvättstuga. olaludvig(at)ektv.nu

    SvaraRadera
  32. En svart! Snygg!
    //Jocke

    SvaraRadera
  33. En svart hängare i hallen. Den matchar då det svarta doftljuset jag vann. Tackar och bockar så mycket för priset.
    -Paul

    SvaraRadera
  34. Boken "När hundarna kommer" är säkert bra. Jag har sett filmen "Pojkarna" som är baserad på en annan bok av samma författaren.
    -Paul

    SvaraRadera
  35. Jag önskar en vit hängare till min pyttelilla hall.
    Annelie

    SvaraRadera
  36. Här hemma äts det böcker just nu och vi älskar dessa i lätt läst serien han skulle älska Dinoleken av Helena Bross. Håller tummar och tår för kalas boken

    SvaraRadera
  37. En svart hängare på insidan av dörren till min stora garderob.
    Roselyn, rrroselyn@outlook.com

    SvaraRadera
  38. En annan bok från Bonnier Carlsen är "Mördarens Apa". Den har jag spanat in ett tag, men ännu inte läst. Roselyn, rrroselyn@outlook.com

    SvaraRadera
  39. En annan bok är Puttes äventyr i blåbärsskogen! Så mysig saga! Mvh Maria Johansson

    SvaraRadera
  40. Jag vill gärna tävla om den supersnygga hängaren också så klart! Helst skulle jag vilja ha en svart och den skulle hänga i hallen så att den syns! Då kanske även barnen kan tänka sig att hänga upp sina blöta vantar och dyligt! :) Tack för en superblogg! Maria Johansson

    SvaraRadera
  41. Jag önskar en vit hängare. Till mitt jobb. N J

    SvaraRadera
  42. En vit hängare skulle vara klockren till barnens vantar o mässor i hallen som vi snartska bygga ut!

    SvaraRadera
  43. Jag skulle vilja vinna en vit praktiskt hängare att ha i hallen! Perfekt för ytterkläder i alla dess former!
    Hälsning, Rebecka

    SvaraRadera
  44. Så snygg o praktisk på samma gång! En vit klädkammaren till alla mina scarfers <3

    SvaraRadera
  45. Skulle verkligen behöva Kreativa Karins kalas för barn!
    En annan bok från Bonnier Carlsen förlag som jag hade velat ha här hemma är "Jag grejar alltså finns jag : fixa, sy, baka, tova, läs, bygg, odla!" av Elin Ek. Perfekt att ta fram när man ska sysselsätta kidsen.

    SvaraRadera

Välkommen med en trevlig kommentar eller en fråga så besvarar vi den så gott vi kan.