måndag 1 februari 2016


Tävla med FINASTE om snygga posters!





      

Två vinner varsin valfri!


Kika in hos netart.se, länk ovan och berätta för oss vilken du tycker mest om och var den ska placeras i fall du vinner.
I ditt arbetsrum, sovrum, på kontoret, hos grannen?

Kommentera härefter med ditt namn.


Dragning sker den 10:e februari.


Tävlingen sker i samarbete med





-  STORT  LYCKA  TILL !  -

-----------------------------------------------

V I N N A R E !

Barnboken Magiska fingrar går till

JOAKIM, JOANNE och MATHILDA B

Sjörövarhjärta går till

BRITTA, MARIE och KRISTOFFER


Vänligen meddela oss er lev adresser inkl mobil nr så kommer böckerna från Lava förlag strax hem till er.

_______________

VINNARE AV 2 fina minivaser var från
Scandinaviaform är

NINA
&
MARIANNE



Meddela oss era hemadresser inklusive mobilnr för sms-avisering från budet, tack.

STORT GRATTIS ALLA VINNARE!
_________________

Avdelningen vår sjuka värld.


Svindyrt foto.

Det är inte varje dag som en potatis går för 1 miljon euro, motsvarande 9,26 miljoner kronor. Men det är summan som den irländska fotografen Kevin Abosch nyligen kammade hem för sitt foto
Potato #345

Nu är inte Kevin Abosch vem som helst - Fotografen har gjort sig ett namn på sina porträtt av gräddan i Silicon Valley och Hollywood.
Ett foto taget av Kevin Abosch har blivit något av en statussymbol bland eliten och fotografen kan nu ta ett arvode på 1,3 Mkr till 4,3 Mkr för ett porträtt om de kommersiella rättigheterna ingår.

Texten är saxad från Di.

Vi känner ett gäng fotografer som gör jobbet för 500 kr om någon är intresserad. Känns lite onödigt att lägga 9 mille på en potatisbild.
Känns t o m dyrt för ett helt potatisland.

------------------------------------

REA PÅ HEMNET



Se här:

Husbåt i Dalarna

____________________


REA HOS ellos

 

___________________


Ni är så rara.

Vi får en massa roliga och intressanta mejl till bloggen. Flera av dem innehåller frågor och vi kan inte vara behjälpliga med alla, för vi vet helt enkelt inte alltid svaren. Kan ni hjälpa oss därute? Här är några frågor som trillat in de senaste veckorna:

1. Var ser man Mad men för det finns inte på Netflix?
FINASTE: Eeeeeeh... Inte en susning.

2. Vilken strand är mest barnvänlig i Europa tycker ni?
FINASTE: Mallorcas Playa del Muro/Alcudia kanske...? Fler förslag mottages tacksamt.

3. Vilket tror ni på mest 2106, silver eller guld?
FINASTE: Hmmmm... Vi gillar silver. Vad gillar ni?

4. Kan ni inte skriva om tatueringar? Kan inte välja motiv.
FINASTE: Inte alls vårt område. Förslag från läsarna emottages i kommentarsfältet. För eller emot tatueringar, åsikter mottages med!

5. Min far fyller 70 i sommar, vad ska vi fira honom med?
FINASTE: Middag och tårta? Fler tips vill vi ha!

Som ni ser behöver vi hjälp!

Tyck till, argumentera och skriv från hjärtat.

TACK!

---------------------------------------------------

Ni glömmer väl inte våra tävlingar på Instagram?

Vi finns här:

@finastemattan




45 kommentarer:

  1. As we know it tyckte jag var finast. Den hade jag hängt på min dotters rum,där hennes dröm är att se vida världen. Det var intressant med alla dessa frågor som folk ställer till er,tror de att ni är 118 118 ;) Mad men har jag sett på dreamfilm. Jag säger också silver. Pappan som fyller 70 år fråga även honom vad HAN hade önskat. Med vänlig hälsning,
    Gullan

    SvaraRadera
    Svar
    1. OM du visste vad folk skriver till oss. Men vi totally ÄLSKAR det! Dreamfilm måste vi kolla då, inte hört talas om innan. Tack för tips. Nej, de ville visst överraska 70-åringen. Han önskade sig inget alls.

      Radera
  2. Paperplane! Fanns inte i tryck än? Love earth är val nummer 2 då.
    Kul med posters!

    Eje

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi kollar med Netart vad gäller Paperplane! Snygg! : )

      Radera
  3. Världskartan så himla fin! Till min kille så himla gärna. Har inte heller hört talas om dreamfilm, så det måste undersökas. Biobiljetter till 70-åringen eller prova på golf med instruktör kanske. Ekerum på Öland är barnvänligt och långgrunt.

    Nina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för golftipset, kanon till våren/sommaren! : )Bra förslag!

      Radera
  4. Tack så himla mycket, mejlar med en gång!! Underbar vinst! Hälsningar Marianne

    SvaraRadera
  5. Den röda bokstavspostern är jättefin och skulle få hänga i min hall.
    Sussie

    SvaraRadera
  6. "You and Eye 1" skulle hänga ovanför sängen (att hänga den nedanför är lite opraktiskt, speciellt med tanke på att den inte syns så bra då).
    Håller med FINASTE om Alcudia och silver.

    Kram
    Per

    SvaraRadera
  7. Tuffa posters, Live share care är nog favoriten ändå. Men var den ska placeras har jag inte bestämt än, kanske i sovrummet. Restaurangbesök är alltid populärt och tatueringar, icke sa nicke!

    Bästa hälsningar Bodil

    SvaraRadera
  8. Jag gillar Love earth neg.
    /B-O

    SvaraRadera
  9. DO GOOD (AND EAT MORE GREENS) hade jag placerat i sonens rum. Kanske kunde motivera honom att faktiskt smaka även på grönsakerna...

    SvaraRadera
  10. "As we know it" skulle få hänga i hallen och varje dag påminna oss om vår planerade resa till Maldiverna <3 <3
    Kram! Monica

    SvaraRadera
  11. "Love Earth" med vit bakgrund och svart text �� Som jag skulle hänga i köket i vårt nya hus när det är färdigrenoverat �� Skulle passa så fint där �� Håller tummarna hårt! Kram Madelene.A

    SvaraRadera
  12. Älskar "Love Earth Pos" och skulle ha den för att lysa upp matsalen ännu mer. Presentkort brukar vara uppskattade. Till exenpel för teater, melodifestival eller annat evenemang som 70-åringen kan tänkas gilla.
    Roselyn, rrroselyn@outlook.com

    SvaraRadera
  13. HELDEN – HEROES är min favorit. Hade satt upp den i vardagsrummet. Lite peppande text att motivera oss att ständigt tänka positivt och göra vårt bästa: för vi är alla hjältar!

    /Linnea Jönsson

    SvaraRadera
  14. Hallå där! Tusen tack för min fina bokvinst Hälsodrycker. En underbar bok med fantastiska bilder. Finns med för inspiration på min blogg idag... :) Tack än en gång!!
    Tisdagskram från Kate

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt med glada vinnare! Vi kollar! Kram tillbaka! : )

      Radera
  15. Hej på er Mia och Mian! Om ni överhuvudtaget ska skriva något om tatueringar så skriv att folk tar sitt förnuft tillfånga och avstår från dem! För mig är och förblir de markörer av dålig smak och stil och det står jag för, även om jag nog kommer att få många emot mig. Skulle ju vara roligt att höra vad de tatuerade gillar sina utsmyckningar om 10-20 år eller mer när tiden gjort sitt med kroppen. Är övertygad om att de kommer att dela min åsikt då :-) Hälsningar från en ostucken

    SvaraRadera
  16. DANCE LOVE LAUGH är finast och den jag önskar vid vinst. I mitt TV-rum blir den kanon!

    Cilla

    SvaraRadera
  17. Önskar Love earth till mitt kontor. Gärna.

    Stina S

    SvaraRadera
  18. The Bronx and back again skulle hänga snyggt på våra energiska grabbarnas rumsvägg. :D
    Minna

    SvaraRadera
  19. Hej!
    Live Share Care tycker jag är finast! Den skulle få pryda min lägenhet nu när jag äntligen snart ska få flytta in! Och en hedersplats skulle den få! Tack! // Maria Johansson

    SvaraRadera
  20. You And Eye 3 i TV-rummet, men det var ett svårt beslut så jag skule vilja reservera mig för att välja en annan om jag blir en av de två lyckliga vinnarna.
    Paul

    SvaraRadera
  21. AS WE KNOW IT.

    Arbetsrummet eller på kontoret.

    Rebecka

    SvaraRadera
  22. Love earth pos önskar jag vid vinst och jag vill ge den till min syster. Jag tycker inte om tatueringar, bara på Zlatan i så fall. Guld eller silver jag gillar allt, tenn med! Vi åkte till Egypten och badade i Röda havet och gud vad det sved i ögonen, det var INTE barnvänligt.
    Vi åker ofta till poolområden alltså utomhuspooler på somrarna, då har man uppsikt och stora gräsytor till ungarna.

    /Tilda H

    SvaraRadera
  23. Önskar "As We Know It" hängande i mitt arbetsrum där jag på motsatt vägg har en annan världskarta. Det skulle vara effektfullt, eller vad tror ni?
    Britt-Marie, bm punkt ramlosa snabel-a hotmail punkt com

    SvaraRadera
  24. As we Knowles it, skulle få hänga i sovrummet för där drömmer vi om resor runt om i världen. Att den dessutom är tryckt i favoritfärgen som matchar överkastet är ju bara bonus.kram Jessica

    SvaraRadera
  25. Dance laugh love hade gjort sig fin bredvid våra bröllopsbilder på vardagsrums väggen!

    SvaraRadera
  26. You and Eye 3 har jag fått upp ögonen för. Den postern passar perfekt bredvid min dator.
    olaludvig(at)ektv.nu

    SvaraRadera
  27. HEART-EARTH postern med två kloka ord, är väl de viktigaste vi ska skona om ! :)
    Gunnar

    SvaraRadera
  28. What type red, i barnens rum.
    Wilma

    SvaraRadera
  29. Gillar absolut LOVE SHARE CARE bäst (den med grå bakgrund och rosa text). På vår tomma nyrenoverade vägg i hallen skulle den bli så fin! Gillar det kvadratisk måttet också. Kram

    SvaraRadera
  30. Vi har inte en endaste tavla i vårt sovrum! Så Love Share care hade passat fint!

    SvaraRadera
  31. Dance Laugh Love i hallen där man kan bli påmind om budskapet när man kommer och går.

    SvaraRadera
  32. LOVE EARTH, i mitt arbetsrum eller i hallen.
    Gillar orden. Bästa hälsningar Jossan

    SvaraRadera

Välkommen med en trevlig kommentar eller en fråga så besvarar vi den så gott vi kan.