fredag 19 februari 2016


Hej tränings-Sverige!

Tävla med FINASTE om en valfri yogaweartop/träningstop
från härliga







 Kika in hos företaget som säljer mjuka, följsamma
träningskläder i fin kvalitet:


Nämn vilken top du önskar vinna och berätta något för oss om företaget
(eller vilken färg du helst önskar se på kläderna i kommande kollektioner framåt). 

 Kommentera med ditt namn härefter.

Vinnaren får också ett ex av träningsboken


           


från förlaget


Vi har två böcker i potten till er, så 1 vinner bok och en vinner:

t o p  OCH  b o k

Tävlingen sker i samarbete med Pawpawyogawear och Pagina.

Dragning inträffar den 28/2.

-  STORT  LYCKA  TILL !  -
________________

TRÄNA SKA VARA ENKELT OCH KUL!

Se här:





________________________



Visste du att en hög procent av framgångsrika entreprenörer har dyslexi?

Vi tror ofta att framgångsrika personer har kommit dit de är på grund av sina exceptionella förmågor.

Men är det så egentligen?

I boken David och Goliat av den kanadensiska författaren och journalisten Malcolm Gladwell visar han hur svårigheter eller funktionsnedsättningar kan bidra till framgången istället för tvärtom.

En svårighet behöver inte leda till misslyckande utan kan innebära att man är tvungen att skaffa sig förmågor och verktyg som i själva verket leder till stor framgång.


Extremt framgångsrika dyslektiker att inspireras av.

Steve Jobs, medgrundaren av och utformaren av Apple.









Kamprads dyslexi spelade en stor roll i hur han utformade företaget.
Till exempel, de svenskklingande namnen på möblerna valdes av Kamprad därför att han hade svårigheter att komma ihåg deras lagernummer.

INFO

1. Mellan fem och tio procent av alla människor anses ha så svår dyslexi - läs- och skrivsvårigheter - att de har svårt att klara kraven i ett modernt samhälle. 

2. Ett-tre barn i varje klass behöver alltså extra stöd för att klara skolan.

3. Dyslexi är ofta ärftligt.

4. Fler pojkar än flickor drabbas.

5. Orsakerna till dyslexi är oklara. Forskare letar efter avvikelser i hjärnans funktion. Men det finns inget biologisk test för att påvisa dyslexi.


Några andra kända dyslektiker är:

Leonardo da Vinci
Thomas Edison
Charles Darwin 
Albert Einstein
Selma Lagerlöf
John Lennon
Jamie Oliver 


Några att beundra... inte sant?

____________

TÄVLA MER?

Dragning den 20:e    Temuggar, handgjorda

3 böcker, 2 doftljus, 6 burkar krämer, 4 biobiljetter

(dragning den 23:e)

--------------
På Instagram: @finastemattan

Pläd från Ekelund


- och dragning av Make up bok från Bonnier fakta, i helgen.



34 kommentarer:

  1. Jag vill gärna vara med och tävla. Mountin-topp tycker jag är finast. Jag har nyss börjat träna och är inte så duktig. Har för stor mage som är i vägen i vissa rörelser. Jag tycker blått är flott. Passar till allt. Trevlig helg. /Anki

    SvaraRadera
  2. Jag vill gärna vinna en Lotus topp.
    Pawpawyogawears kläder sys i Indien av kvinnor som får lite mer betalt i lön, och kläderna görs i ekologiska material.
    Jag ser gärna en grå eller lila ton på kläder framöver.

    SvaraRadera
  3. Så fina kläder :) Yoga är en stor passion för mig så vilken perfekt tävling :) Gillar verkligen att kläderna är tillverkade i ekologiskt material samt att de kvinnor som syr får mer betalt. Jag skulle gärna vilja vinna en lotus topp. //Victoria

    SvaraRadera
  4. Jag vill gärna vinna en tree top :-)

    Kläderna görs i ekologiskt material vilket är ett stort plus. Jag äger ett par yogabyxor från detta märke och kan intyga att de har hög kvalitet och är mycket sköna att bära!

    Korallfärg skulle vara snyggt!

    Mvh
    Ann-Sofie annso1974@hotmail.com

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar tävling :)
    Jag skulle vilja vinna toppen på bild nummer två.
    Plaggen är i 95% ekologisk bomull är suveränt, och att alla transporter görs på ett så miljövänligt sätt som möjligt! Jag håller tummar och tår, boken vill jag veeeerkligen ha :)
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  6. Mountain top skulle jag gärna vilja vinna. Tycker det är bra att kvinnorna i Indien får mer i lön!
    Boken är jag väldigt intresserad av!! 😊 Mvh Lina

    SvaraRadera
  7. Hej! Finaste toppen tycker jag är "Lotus top", den är precis vad jag letat efter, sitter perfekt upptill och faller fritt nedtill! När jag praktiserar i grupp kan jag bli lite fåfäng och vill gärna dölja min mage litegrann. Jag gillar verkligen batik, den vackra blå färgen och miljötänket hos Pawpawyogawear - fairtrade dessutom :) Om jag fick välja ytterligare färger skulle jag vilja ha olivgrönt, orange och brunt!

    SvaraRadera
  8. Jag gillade bäst toppen som kallas "mountain top" -vitsigt namn tycker en som är född Göteborgare :-) Känns gott i yogasjälen att allt är i naturmaterial och ekologiskt producerat.

    SvaraRadera
  9. Lotus top tyckte jag var fin. Boken verkar ju toppen med. Tycker de ska ta med en färg som utstrålar energi som orange. Den färgen blir man glad av. Med vänlig hälsning, Jessica

    SvaraRadera
  10. Oj.. vilka härliga kläder i underbar blå färg! Lotus-toppen fastnade jag för! Känns bra med ett ekologiskt tänk i dessa tider! Maria Johansson

    SvaraRadera
  11. Gillar dem alla men tycker att svart alltid går hem,får ju en att se smalare ut.
    Hälsningar Stina

    SvaraRadera
  12. Mountain top gillar jag mest och vill vinna en sådan helt klart! Och jag älskar alla färger utom hudfärgat, det ser så himla konstigt ut mot hud. Boken vore en dröm den med! Nelly

    SvaraRadera
  13. Lotus topp önskar jag om jag har turen att vinna �� Rosa är en färg som jag skulle vilja se mer av eftersom att rosa är min favoritfärg �� Håller tummarna hårt ���� Kram Madelene.A

    SvaraRadera
  14. Vore fint att träna i en Mountain-topp, då jag för 6 månader sedan började träna yoga! Ser så bekväm och skön ut! Älskar den blåa färgen, havets och himlens färg! Hoppas på att få vinna denna tillsammans med den spännande boken! Jag gillar även rosa, så en rosa kollektion vore fint till sommaren!
    Kram Rebecka

    SvaraRadera
  15. Jag gillar svart och grönt. Boken är så klart lika intressant som att vinna top Lotus. Hälsningar Johanna Karlsson

    SvaraRadera
  16. Jättegärna top mountain och jättegärna bok. Mig spelar inte färgerna någon roll men jag gillar att företaget är svenskt, handlar ogärna från andra länder när man kan gynna svenska företagare.Jag vill gärna börja med yoga som är något som jag inte har testat innan.

    SvaraRadera
  17. Mountain Top skulle jag gärna vilja ha o
    boken skulle ju inte heller sitta fel!
    Den gröna färgen som lyktan har på bilden där
    mannen står på huvudet skulle bli ett snyggt
    kompliment till det blå tycker jag.

    Kram Nina T

    SvaraRadera
  18. Lotus top. Gillar rött och svart.
    Bodil

    SvaraRadera
  19. Emma @hemochinterior22 februari 2016 kl. 19:15

    Skulle vilja vinna toppen Lotus i Medium. Tycker en framtida kollektion i lila skulle vara bra, en harmonisk färg som passar bra till yoga.

    SvaraRadera
  20. Hej, jag vill gärna vara med i utlottningen :) Jag föll för den blå toppen Tip Top. Jag gillar de blå nyanserna annars skulle jag också gärna se gröna nyanser som har en lugnande effekt som passar när man utövar yoga. Må gott / Pernilla W

    SvaraRadera
  21. Mountain top med inbyggd bh låter perfekt, så slipper man ha separat under, oj så händigt & bekvämt ! :D
    Skulle kunna tänka mig orange-brun-tegel nyanser på framtida plagg hos pawpawyogawear.
    Minna V

    SvaraRadera
  22. Jag är självklart med och tävlar om denna snygga yogatopp.

    Jag gillar att plaggen är i ekologiskt material och att de kvinnor som syr får mer betalt också. 😊 Jag tror att mörk lila och svart skulle passa i en kommande kollektion.

    Hoppas vinna både topp och bok.
    Frida Bergner

    SvaraRadera
  23. Här är en fakta om sidan: Pawpaw betyder papaya.
    Mountain topen var ju super snygg och härlig! Har precis börjat med yoga och skulle vara kul med lite passande kläder! Jag skulle vilja se färgen grönt i nästa kollektion!

    Amandanyman96@hotmail.com

    SvaraRadera
  24. Underbara yoga kläder hos pawpawyogawear, ska faktiskt träna yoga i veckan.
    Mountain-top gillar jag mest och rosa är en färg jag vill se mer av, det är min favoritfärg och passar fint till sommaren.
    Hoppas på tur.
    Kram!
    Kia

    SvaraRadera
  25. TIP TOP hoppas jag få vinna. Jag har precis börjat träna nu efter mina två graviditeter, så då hade nytt träningslinne varit perfekt!

    Mvh. Elin Hansson

    SvaraRadera
  26. Önskar i framtida kollektioner se kläder till män! Men fram tills dess får jag hoppas vinna TIP TOP till frun! :D

    SvaraRadera
  27. Härligt med ekologiska produkter ! Gillar även violetta nyanser men även en blå Mountain top skulle sitta mer än fint.
    Laila

    SvaraRadera
  28. Hej! Det jag gillar med detta företag är att det är ekologisk bomull och att de indiska sömmerskorna får lite extra betalt. Man vet att man samtidigt hjälper någon annan, och på köpet får man ett välsytt och snyggt plagg!
    Då jag älskar dessa marina färger så önskar jag ingen annan färg, det är ju redan perfekt! Lotus top är den jag skulle vilja ha! :)

    SvaraRadera
  29. Svensk design som sys upp i Indien av sömmerskor som får lite mer i lön för sitt arbete. Fantastiskt att veta att företaget gör gott. Så snygga yogakläder. Jag som jobbar på en stor idrottsanläggning skulle ju faktiskt t om våga gå på våra yogaklasser om jag vann linnet mountain top. :) Så fina Yogakläder.

    SvaraRadera
  30. Jag är lite förälskad i Lotus top. Skulle väldigt gärna se gult som färg.

    SvaraRadera
  31. Mountain top vore ljuvligt! 👌 💗 Så gör gott, må bra och låt det synas på dig- finns det mer positiva ledord att följa 😍👌

    SvaraRadera
  32. Lotus top och jag gillar alla färger. Utom lila kanske...

    //Nadja

    SvaraRadera
  33. Mountain, supersnygg!
    Ljusblått o turkos e fint <3

    SvaraRadera
  34. Jag har precis börjat yoga igen, hemma med barnen framför familyyoga.se (rekommenderas!)
    Hoppas jag vinner en Mountain top i stl L. Vilka grymt snygga yogakläder, blir sugen på att beställa ett par byxor också ;)
    Jag skulle vilja se en lugn grön kollektion.

    SvaraRadera

Välkommen med en trevlig kommentar eller en fråga så besvarar vi den så gott vi kan.