torsdag 4 februari 2016



Tävla med FINASTE om valfri bricka

    

från



Gör så här för att delta i tävlingen: Berätta för oss om vilken bricka du tycker är finast och vill vinna, se alternativ här:



Kommentera med ditt namn efter inlägget.

Tävlingen sker i samarbete med


Dragning blir den 15/2

-  L Y C K A   T I L L !  -
_________________________

Vinnare av fina barnboken
Den tråkigaste dagen är:

Birgit Joelsson
&
Sara B

Meddela oss era lev adresser i mejl, tack.

______________________________

Tävla vidare om böcker?

_______________________

Snygga soffbord









_________________________

Kör maskinen på 90 grader, då och då.

Bakterier trivs jättebra i 30, 40-grader. Tvättar du underkläder i 40 grader som inte är i bomull har du inte en chans att få bort bakterierna, du sköljer bara runt dem, säger Åsa Melhus, överläkare i bakteriologi vid Uppsala akademiska sjukhuset.


Räcker det med 60?

 Mellan 60 och 70 grader Celsius dör i princip samtliga äckliga bakterierna, då de koagulerar.
Det betyder alltså att maskinen och även underkläder ibland behöver en omgång av 90 graders tvätt och att 60 grader inte alltid är nog.

_______________________________


Februariutflykter

Nu startar Seaside Björkö upp igen efter vinteruppehållet.



Läs mer här

---------------------

Under veckorna 7 – 9, mellan den 15 februari och 6 mars 2016, bor man billigare här:

Hotel Opera GBG

_________________

Alpint mellan Skåne och Halland

VALLÅSEN

_______________________

Snart är det dags för Möbelmässan i Stockholm.

9-13 februari


Öppet för alla
Lördag kl 10.00- 17.00


Företaget A2 ställer ut bland annat.


Möbelmässan Stockholm Furniture Fair är världens största mässa för skandinavisk möbel- och ljusdesign. Här visas inredning och belysning för både hemmet och offentlig miljö.
Stockholmsmässan i Älvsjö arrangerar Stockholm Furniture & Light Fair en gång om året. Mässan är i första hand till för branschfolk, men en dag har de öppet för vanliga besökare.

Mer info:

Se här!



59 kommentarer:

  1. Jag önskar allihop för de är så snygga varenda en! Men om man måste välja så blir det en Pony!

    Hälsningar Nelly

    SvaraRadera
  2. Jättetack för barnboken som kom nyss!
    Mathilda

    SvaraRadera
  3. Jag bara älskar den snygga brickan, Rain. Den hoppas jag på att vinna ��✊
    Med vänliga hälsningar
    Sofia Petersson ��

    SvaraRadera
  4. Jag tycker Hauro är finast och vill vinna den. Håller tummarna för tur. Och jag läste i förra inlägget om åsikter, jag tycker guld är snyggast. Lollo

    SvaraRadera
  5. Wow vad fina.
    Min favorit är Rain
    http://winterbirdco.tictail.com/product/rain

    Med vänlig hälsning,
    Amanda Bach
    Amanda.b90@hotmail.com

    SvaraRadera
  6. Hej
    Som svar på en tidigare fråga. så
    gillar jag silver.
    O nu skulle jag gärna vinna brickan Hauro
    som jag tyckte bäst om.
    Kram
    Nina T

    SvaraRadera
  7. Rain är min favorit och den skulle passa fint till mina andra detaljer✊✊✊
    Erica w

    SvaraRadera
  8. Nappen är ju så vacker i både färgerna och motivet👌 skulle liva upp mitt vardagsrum och perfekta vårinredningen😍 Erica w

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det du svarar om här gäller vår instatävling, vänd dig dit är du snäll. : )

      Radera
  9. Koi, kort och gott.
    Britt-Marie, bm punkt ramlosa snabel-a hotmail punkt com

    SvaraRadera
  10. Tycker att alla var jättefina! Favoriten är nog Hauro.

    SvaraRadera
  11. Rain-brickan hade passat sååå bra hemma hos oss! Håller tummarna och hoppas på tur! :) //Pamela

    SvaraRadera
  12. Rain brickan får mer än gärna flytta hem till mig :)

    SvaraRadera
  13. RAIN skulle passa in så fint hemma hos oss. Håller mina tummar.

    //Joakim

    SvaraRadera
  14. Min favorit är den fina "tray - Hauro"! Tänk den med en god fika och kaffe en dag som denna: när solen strålar!!!

    Mvh. Annika Jönsson

    SvaraRadera
  15. PONYO tycker jag är riktigt läcker! Skulle gärna vinna den!
    Mvh Monica

    SvaraRadera
  16. Rain är brickan jag älskar och som jag hoppas få vinna!

    Kram. Linnea J

    SvaraRadera
  17. RAIN klappade mitt hjärta för. Soffborden var verkligen läckra. Jag håller mina tummar hård för brickan. -
    Gullan

    SvaraRadera
  18. Så fina alli hopa. Men favoriten är absolut Koi. Skulle passa perfekt till mina från farmor och farfar ärvda asiatiska prylar ✊ håller tummarna. Med vänlig hälsning, Jessica

    SvaraRadera
  19. Åh! Brickan Rain har jag kikat på tidigare och är fullkomligt förtjust i den! Tänk vilken dröm det skulle vara att få vinna - just den! Den skulle få en given plats på bordet i hallen, snygg som prydnad men även nära till hands då man behöver den :D Nu håller jag tummarna stenhårt!! ❤️ Kram // Lena @mydearhome

    SvaraRadera
  20. Jag fastnade för Ponyo direkt.
    Gun B (gunderbara.gun@gmail.com)

    SvaraRadera
  21. Jag tänkte en annan men då jag älskar naturfenomen så blir det thunder som är den coolaste enligt mig och då även den finaste :)

    SvaraRadera
  22. Brickan Hauro, hur fin som helst �� Håller tummarna hårt ������ Kram Madelene.A

    SvaraRadera
  23. Jag håller på att läsa en bok som heter "Åskgudens son" kanske är det därför brickan Thunder tilltalar mig. :)

    SvaraRadera
  24. Koi, men jag tänker inte servera fisk på den... Roselyn, rrroselyn@outlook.com

    SvaraRadera
  25. Tray Ponyo är fantastisk!Trevlig helg.. Mvh Emma F

    SvaraRadera
  26. Hauku brickan är min favorit, den matchar perfekt min vardagsrums matta & hade passat perfekt i vår lilla lya!

    SvaraRadera
  27. Hauro.
    olaludvig(at)ektv.nu

    SvaraRadera
  28. Koi brickan är ju så fascinerande vacker! Den skulle pryda mitt kök och vara så älskad vid gofikan i soffan! �� Jenny Heggen. heggen.jenny@gmail.com

    SvaraRadera
  29. Hej, brickan Hauro skulle jag vilja vinna. Perfekt present till min ena sonhustru som snart fyller år.Kram//Annika

    SvaraRadera
  30. Brickan "Koi" är i min smak. Skulle passa perfekt i köket och servera även gästerna vackert.
    Minna

    SvaraRadera
  31. HAURO påminner om finsk oerhört god salmiaklakrits och den chansar jag på nu...
    Laila

    SvaraRadera
  32. "Hauro" är min absoluta favorit av brickorna! Harlequin mönstret är ju bara så fantastiskt, skulle gärna servera fikat på den här läckra brickan ihop med servetterna här hemma som har ett likadant mönster! ��

    SvaraRadera
  33. Emma @hemochinterior7 februari 2016 kl. 20:12

    Åh alla är superfina men brickan Rain fastnade jag lite extra för. Skulle ge den till mina föräldrar i inflyttningspresent när de flyttar in i sitt nya hus i vår :)

    SvaraRadera
  34. Brickan Koi skulle jag använda för att servera frukost i kojen. ;)

    SvaraRadera
  35. Thunder tyckte jag var riktigt fin! :)
    /Irene
    irene.helmersson@live.se

    SvaraRadera
  36. Hauro er det brettet jeg gjerne vinner!
    Vh.Anne-Mari

    SvaraRadera
  37. Brickan Ponyo föll jag pladask för!

    SvaraRadera
  38. Jättefina brickor! Jag vill så gärna ha Hauro. :)

    SvaraRadera
  39. Wow alla är så fina!
    Men föll extra för: Tray Ponyo <3
    Den skulke passa perfekt här hemma hos mig. Håller tummarna :)

    Med vänlig hälsning,
    Marcus B
    Marcus_92_b@hotmail.com

    SvaraRadera
  40. Tray ponyo är helt underbar! Den skulle göra gott sällskap när jag tar en frukost på sängen, vardagslyx!
    / Emilia Roosmark
    Ig- 89mimmi

    SvaraRadera
  41. Jag önskar vinna brickan thunder, den var så cool!

    SvaraRadera
  42. Jag önskar vinna Tray Hauro
    Anne
    anle@hotmail.se

    SvaraRadera
  43. Thunder!
    Så snygg o lite annorlunda <3

    SvaraRadera
  44. Jag lider av brickslutsångest, så jag bara blundade, pekade och då blev det Hauro.
    -Paul

    SvaraRadera
  45. ÅHH alla är så fina!!

    Men om jag vinner faller valet på Tray Hauro!

    //PIllan

    SvaraRadera
  46. Fantastiskt fina brickor! Jag gillar brickan Rain och håller tummarna för att vinna den!
    Hälsning, Rebecka

    SvaraRadera
  47. Hauro gillas mycket. Den vill jag gärna satsa på ! Gunnar :)

    SvaraRadera
  48. KOI!

    Snyggast!

    Mathilde B

    SvaraRadera
  49. Hej :)

    Jag tycker att brickan RAIN är finast.
    Hoppas jag vinner. Den skulle vara så fin i mitt kök :)
    (Jag kan nås på Hellensvitahus på Instagram)

    Mvh Hellen.

    SvaraRadera
  50. Hihi!!

    Jag har svårt att bestämma mig för vilken bricka som är finast ;)
    Skriver därför också TRAY-HAURO :D
    Inredning är fantastiskt kul.

    Mvh Hellen (Kontakt: instagram Hellensvitahus)

    SvaraRadera
  51. Thunder helt klart.
    Jesper Larssson

    SvaraRadera
  52. Jag älskar Rain bricka!
    /Bodil

    SvaraRadera
  53. Brickan Thunder är min favorit =)

    f_kamilla@hotmail.com

    SvaraRadera

Välkommen med en trevlig kommentar eller en fråga så besvarar vi den så gott vi kan.