torsdag 7 september 2017



TEMA - KLÄDER!

Vardags- fest- och arbetskläder.






Vinn med FINASTE!

Vi har en superfin höstklänning i tävling till er (välj strlk S eller M).

Obs! det är ingen slits på tävlingsklänning.

I samarbete med












Nämn något mer du tycker om i butiken, kommentera efter inlägget med ditt namn.


Det kommer mera...

 VINN FINA ARBETSKLÄDER!







DAM Stretchbyxa


Välsittande byxa i stretchmaterial med hellång benlängd.

Vi har ett par i strlk 40, i tävling.









Unisexbyxa

Sportig workerbyxa med fickor både fram, baktill och på byxbenet. Diskret resår i sidan ger en flexibel passform.

Tävla om ett par i strlk L.

(Med båda byxorna följer en klädroller).


Tävlingen sker i samarbete med


W O R K  &  C L O T H E S




För att delta, berätta vad leverantören har mer i sitt sortiment.



Dragning sker den 15/9 och du berättar i din kommentar vilket av de tre plaggen du tävlar om. Avsluta med ditt namn.


L Y C K A   T I L L  !

_______________

Vinnare!


Anna Nordin och Ulla-britt F - ni får varsin: 





Mejla oss era lev adresser.


GRATTIS!

______________________









_______________________________________________________



Übergulligt hos RUSTA. Smådjur, 3 st för 99 kr.






Smådjur hos Svenskt Tenn 22 000 kr.













_____________________________



Snyggaste trädet - ek, såklart!





Bild: Rolf Nyström




Ek
Queʹrcus roʹbur art i familjen bokväxter.

Det är ett storvuxet träd som i Sverige blir 20–25 m men i södra Europa ända upp till 45 m högt. Barken, som så småningom blir mycket grov, är ljusgrå och tätt uppsprucken i korta, smala och vertikala plattor. Kronan är bred och oregelbundet byggd med grova och mer eller mindre krokiga, vanligen nästan rätvinkligt utstående grenar. Ofta utgår knippen av småkvistar direkt från stammen.

Källa: Nationalencyklopedin


Det är något tryggt, faderligt över det stora trädet som i ensamt majestät breder ut sig.


Det sägs att spirituellt betyder ek uthållighet och det kan man ju förstå, trädet kan bli tusen år gammalt.

Vem vill inte ha en tomt med en gigantisk vacker ek och en ensam gunga hängandes från en stark gren? Vackert är ordet för att beskriva eken. Och mäktigt.








Bild: Länsstyrelserna







Först att fälla löven måste ändå vara björken. Redan i augusti såg vi gula björklöv singlades mot marken.
  Och det betyder väl bara en sak. 
Hösten är här....







14 kommentarer:

  1. Jag tävlar om unisexbyxan. Som jag vill ha i min keramikverkstad som jag planerar ordna till våren. Kimonon var snygg med.
    Hälsningar Lena B

    SvaraRadera
  2. Unisexbyxa
    och de har också bussaronger

    SvaraRadera
  3. Jag tävlar om den superfina klänningen som är precis i min färg! Jag fastnade även för koftan "Oriental Embroidered Cardigan". Tänk så snygg till jeans :)

    Mvh
    Carina

    inkognitaa@gmail.com

    SvaraRadera
  4. micke_brandman76 på instagram7 september 2017 kl. 22:13

    Tävlar om klänningen till min fina sambo! Hon hade varit så vacker i denna �� En annan favorit är regnjackan Isak raincoat! Alla borde ha en snygg renjacka i garderoben. Jag själv har köpt mig en klarblå! Höstpromenaderna i regnet blir så mycket roligare med en färgglad regnjacka! �� Vänligen micke_brandman76

    SvaraRadera
  5. Peacock tunic dress tycker jag om men det fanns mycket snyggt. Jag vill tävla om klänningen i storlek M. Hälsar Sara

    SvaraRadera
  6. Vilken u n d e r b a r blå färg! Den vill jag tävla om i strl S!
    Just nu är jag annars inne på vippiga kjolar kombinerade med snygga tishor så jag väljer Cayo tshirt ihop med Sudette skater skirt!
    Sen håller jag alla tummar för att det blir jag som trippar runt i blå klänningen!

    Ha en fin helg!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Den fina klänningen skulle jag gärna vinna i storlek s. Så mycket fint de har i sin shop, tittar man ut idag skulle jag behöva Isak Raincoat men deras snygga print Floral på både klänning, kofta och tunika skulle jag annars mycket väl tänka mig att ha i min annars tråkiga enfärgade garderob. Ha en fin söndag. Kram Annika

    SvaraRadera
  8. Jag tävlar om stretchbyxan! :)
    Leverantören har flera andra roliga intressanta kläder, tunikor, jackor, etc.
    Vidare så verkar även leverantören göra specialdesignade kläder, vilket är kul när man vill vara mer personlig!
    Jag har mejl: felicia_kyrk@live.se :)
    Rolig tävling!

    SvaraRadera
  9. Jag tycker om Oriental Floral Print Dress. Så vackert! Hoppas på en vinst ❤

    SvaraRadera
  10. Vill gärna vinna strechbyxan, snygg, passar till mitt kontorsjobb med blus eller damskjorta. De säljer söta förkläden, liknar ett jag såg på en karamellkokerska i somras.

    Mimmi A-Borg

    SvaraRadera
  11. Oriental flower print dress var fin, vinner gärna den blå klänningen i M �� Byxorna är nog för stora så jag står över den tävlingen �� /Ann-Sofie

    SvaraRadera
  12. Workerbyxorna skulle passa så bra på förskolan!
    Work & Clothes har snygga yrkesklädsel för olika kategorier.

    SvaraRadera
  13. Vill gärna tävla om den fina klänningen i stl S.

    Gillar skarpt Frida jacket i grönt. Den är jättesnygg!
    / Sara

    SvaraRadera
  14. Oriental Botanical Skirt är super snygg! Jag vill tävla om klänningen i storlek S.

    /Anna S.

    SvaraRadera

Välkommen med en trevlig kommentar eller en fråga så besvarar vi den så gott vi kan.