torsdag 22 december 2016



Vintermysa i oversize tröjklänning!













Tävla med FINASTE om en kamouflagemönstrad klänning!

I samarbete med






... har du nu chansen att vinna en snygg Camo.

Titta in hos:

HandpickedbyHenna


Berätta för oss i en kommentar efter inlägget vad du gillar mer i shoppen.



Det kommer mer!






Rydemalm choklad






Tävla om boken samt en låda fin choklad från








         



Kika in i shoppen, länk ovan och berätta något för oss om Sofia! Kommentera efter inlägget.

Dragning sker den 29/12 i tävlingarna.

En kommentar per tävling. Delta gärna i båda!


L Y C K A  T I L L !

_________________

Vinnare!

Skriv-och kontorsmaterial går till

JOHANNA KARLSSON

Meddela oss i mejl din lev adress inkl mobil nr.

GRATTIS!
___________

Finast - rödgranen.




Runt 3 miljoner hushåll köper julgran i Sverige varje år.

______________________________

ROGER AKELIUS 
Ni som följer oss på Instagram vet att vi har utsett honom till Årets hjälte pga att han dubblar alla bidrag som kommer in till Läkare utan gränser.
 Akelius University Foundation är världens största bidragsgivare till SOS Barnbyar. Stiftelsen har sammanlagt donerat över 700 miljoner kronor till välgörenhetsorganisationen
För Frälsningsarmén har han finansierat ett par hundra tusen soppmåltider.



Han har tjänat ihop ungefär 15 miljarder och sa så här till GöteborgsPosten för några år sedan;
Mina företag har lyckats enormt bra. Jag är salongsfet och har diabetes så att äta på lyxrestaurang känns meningslöst. Jag har besökt 80 länder så jag avskyr flygplatser.
Jag har bott på hotell i fyra år, jag hade en lyxbil – värsta Jaguaren – då jag var 25 år, så bilar är kört. Jag är en gubbe mest lämpad för långpromenad och en burk ärtor.
Elva år gammal fick han sitt första sommarjobb, på ett mejeri. För första sommarlönen köpte han en kamera, för den andra ett tält och för den tredje sin första fastighet – en sommarstuga.
Karriären tog fart på allvar då han skrev en bok om premieobligationer. 
Obligationerna blev så populära att tusentals människor köade utanför Riksgälden och Roger Akelius tjänade pengar på att ge lån till dem som köpte. Fyra år senare omsatte premieobligationerna mer än hela aktiebörsen.
Därefter började han intressera sig för skattesystemet. 1982 kom boken Akelius skatt, som bidrog till ett enormt intresse för skatteplanering i Sverige.
Efter 1990-talskrisen startade han Akelius Fastigheter – Sverige största privata fastighetsbolag – till ett sammanlagt värde på drygt 40 miljarder kronor. Han blev rent ut sagt snorrik.
En välbeställd man som donerar stora summor till det han anser vara behjärtansvärt. En filantrop, om man så vill.
I USA förväntas alla som tjänar över en viss summa pengar skänka till välgörenhet. USA:s kanske mest kända filantroper, Warren Buffett och Bill Gates, inledde 2010 kampanjen The Giving Pledge. Målet var att uppmana världens miljardärer att skänka bort halva sin förmögenhet till välgörenhet. Hittills har 127 amerikanska miljardärer lovat att göra detta, vissa även att ge mer än så.
– Där ordnas mängder av eleganta middagar och shower, varvid ett överskott förhoppningsvis går till bra ändamål. Alla donerar till allt – kyrkor, barnbespisning och sjukvård. I Sverige kan man se motsvarande nästan enbart för fotboll, säger Roger Akelius.
Han anser att skattereduktionen i Sverige är för är snålt tilltagen.
 Men han tycker inte att människor har någon moralisk förpliktelse att donera sin förmögenhet.
Låt var och en bestämma för sig själv. Jag gillar inte folk som uppmanar andra att ge. Ge själv och håll käft.
Källa: GP

23 kommentarer:

  1. Hej vill vara med och tävla om kamoufagefärgade klänningen. Jag tycker mycket om den vita stora koftan i vitt som heter Caroline. Hoppas på tut och God Jul och Gott nytt år/ Anki

    SvaraRadera
  2. Choklad är ju bara för gott att baka med.
    Sofia hämtar sin inspiration från länder med lång chokladkultur bla Frankrike.
    Håller tummarna
    Kram
    Teres N

    SvaraRadera
  3. Jag vill vinna Sofias choklad.
    Sofia får inspiration från museibesök (precis som jag)!

    SvaraRadera
  4. Sofia jobbar löpande med existerande chokladmärken men främst med olika företag samt dagligvaruhandeln, detaljhandel, hotell och restaurang. Då används oftast kundens eget varumärke, logotype och budskap kring chokladen.

    SvaraRadera
  5. Så klart att jag vill vara med och tävla om boken och chokladen från Sofia Rydemalm! "Sedan juni 2014 driver hon Sofia Rydemalm Choklad AB"
    God Jul! /Monica

    SvaraRadera
  6. Choklad galning som jag är kunde jag inte låta bli att vara med och se om jag har tur. Sofia får choklad inspiration ffrån en promenad längs havet, från ett besök på ett museum, från en god middag och från hennes barn.
    God Jul till finastemattan och alla som läser detta.
    // Giggi

    SvaraRadera
  7. Vill gärna vara med och tävla om klänningen. Jag gillade byxan Julie.

    SvaraRadera
  8. Jag gillar Army byxan mycket! Många hälsningar Nelly

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Tävlar gärna om klänningen! Gillar även Blus / Tunika Zebra
    Juliga hälsningar från Monica

    SvaraRadera
  10. God Jul Finaste Mattan
    Önskar Er en underbar dag.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  11. God Jul på Er!
    Oj vad mycket fina kläder,
    tröjan Stardust gillar jag.
    Vill gärna vara med och delta i utlottningen.
    Kraam Nina T

    SvaraRadera
  12. Cardigan Frost gillar jag och tävlar om klänningen!

    SvaraRadera
  13. Sofia träffade en fransman 2002... Nu tävlar jag om bok och choklad. God fortsättning!

    SvaraRadera
  14. Jag älskar oversize kläder och deras "Jumper Boho oversize" är verkligen super snygg, precis som den kamouflerade klänningen ni lottar ut.

    Håller tummarna!

    Med vänlig hälsning
    Mia Korch

    SvaraRadera
  15. Sofia verkar vara en modig kvinna. Hon flyttade till ett nytt land och lärde sig ett yrke. Hälsningar Ella Karlsson

    SvaraRadera
  16. L��VELY, den stickade karamellen Jasmine passar både till vardagslyx o mysigt kvällshäng. Den är läckert pastellfärgad, minimalistisk o unik.
    Denna dröm i kamouflage skulle ge mig en ny garderobsvältare helt klart❗
    ❌tummarna o sänder ut en önskan denna vintermorgon full av stjärnor.
    〰Shine on you crazy diamond〰��
    /miajonsson79@hotmail.com

    SvaraRadera
  17. Vill tävla om klänningen. Älskar stickat och hittade så mycket fint men fastnade speciellt för denna http://handpickedbyhenna.com/index.php?route=product/product&path=78&product_id=255

    Emma Näslund
    Emmnas@live.se

    SvaraRadera
  18. Självklart vill jag tävla i choklad -tävlingen med! Sofia drev en butik på Frankrikes kust från 2003, idag driver hennes ex man denna :)

    Emma Näslund
    Emmnas@live.se

    SvaraRadera
  19. "Blus svart silke" gillade jag! Vill gärna vara med o tävla om fina klänningen! / Emma F

    SvaraRadera
  20. Sedan juni 2014 driver Sofia Rydemalm Choklad AB och tar främst fram choklad under andras koncept och varumärken. Tävlar gärna om choklad & bok! / Mvh Emma F

    SvaraRadera
  21. Cardigan miss Chsrme är ljuvlig ❤ Jag är gärna med och tävlar om den härliga klänningen ☺❤ God fortsättning!
    /Stina
    sstimic@gmail.com

    SvaraRadera

Välkommen med en trevlig kommentar eller en fråga så besvarar vi den så gott vi kan.