fredag 29 april 2016



TÄVLA med FINASTE om fantastisk lakrits från





Två vinner tre askar finkonfektyr var!



Berätta för oss om något mer som finns i deras webbshop, kommentera efter detta inlägg med ditt namn.

Se butik: Goda saker


Skulle du mot förmodan INTE älska lakrits så tävlar du istället om denna fina bok:







Berätta för oss om en annan titel från förlaget och kommentera med ditt namn, se:

Semic


Tävling i samarbete med



            



Dragning sker den 9/5

-  STORT LYCKA TILL!  -

________________________________

Tävla mer?

Sista dagen i morgon att tävla om ett strykbord, se det tidigare inlägget! Observera att kuddfodral-tävlingen avslutas 1/5!

______________________

Ska vi gå ut och äta i kväll, älskling?

Coolaste restaurangen ever?








The rock, Zanzibar Tanzania.

Menyn

STARTER

Crab claw salad
Prawn –  Squid and zucchini tempura
Fish Carpaccio served with coconut sauce (coconut, lime, fresh chili and olive oil)
Very Tender Octopus Salad served with potatoes and citronette dressing
Fish Tartar with beetroot and potatoes

PASTA

Homemade Tagliatelle served with small lobster, delicious tomato sauce and fried aubergines
Homemade Potato Gnocchi served with crispy prawns and Zanzibar vanilla
Tambi (local Swahili spaghetti) served with chicken nibbles and small vegetables, everything lightly flavored with a mix of Zanzibar spice
Spaghetti With Crab and fresh tomato sauce, parsley and a pinch of pepper
Homemade Tagliolini with fried aubergines, black olives, capers, fresh tomatoes and basil
Pasta Seafood Salad (queen prawns, squid, octopus, green pepper, tomato,
mango and black olives)

MAIN COURSE

Chicken Skewers Swahili style served with Lyonnais potatoes
Squid In Sweet Soy Sauce served with white rice and mango salsa
Grilled Fish Fillet (catch of the day), mashed potatoes, veggie and spice coconut sauce.
The Rock Special (lobster, cigal, jumbo prawn, fish fillet and calamari all on the grill)
Grilled Beef Filet marinated with ginger and rosemary served with boiled butter potatoes
Green Curry Veggie stew served with Basmati rice and chapatti
Grilled Lobster with salad and Lyonnais potatoes (400GR.)

DESSERT

Pineapple Flambé with vanilla and homemade cinnamon ice cream
Fresh Fruit with homemade vanilla ice cream
Homemade Ice Cream (2 scoops)
The Rock Coconut Tiramisù


Läs HÄR!












_____________________

Vad har ni för hobbies?

Vi vill veta!

Spela piano, läsa deckare, badminton? Plocka svamp, snickra fågelholkar, gå på gym?

Tell us ladies and gents!

FIN HELG TILL ER ALLA!



50 kommentarer:

  1. Jag säger Salty kit, hade passat mig perfekt och jag vill gärna vinna 3 askar! Hobbyn är att odla. Hälsningar Ingrid

    SvaraRadera
  2. Hur man lyckas med gräsmattan finns det en bok om. Jag har mest mossa i vår så det vore kanske läsvärt. Denise gillar jag, läser hennes böcker och hade inte en aning om hennes matbok. Ingen hobby, bara sova och hänga med familjen. Bodil

    SvaraRadera
  3. Är galen i lakrits så jag vill gärna vinna! Har provat Premium Liquorice Powder och kan verkligen rekommendera det till bakverk mm. // Eva

    SvaraRadera
  4. "Chocolate glazed liquorice sticks frosty" ser mycket mumsiga ut.
    Min hobby är att lägga pussel, och pyssla i allmänhet.

    SvaraRadera
  5. Såklart jag vill tävla om den där galet goda lakritsen!! Jag såg att de hade kaffe!! Det har jag inte sett förut! Det måste ju vara underbart!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Älskar lakrits och något som verkar spännande är deras lakritssirap.
    Annika

    SvaraRadera
  7. Emma @hemochinterior30 april 2016 kl. 10:55

    Åh jag älskar lakrits, godaste som finns. Hittar mycket smaskigt i webshopen, bl.a. Lakritsfabrikens specialkaffe "Premuim grund coffee liquorice blend"

    SvaraRadera
  8. Eftersom jag älskar lakrits vill jag tävla om dessa smarriga godsaker! Något annat som låter lockande för smaklökarna är Laktritsfabrikens Premium grund coffe liquorice blend! :-)
    Kram Rebecka A

    SvaraRadera
  9. Vill tävla om boken mingel och festmat. En annan bok av deras sortiment är Lomelinos pajer
    av Linda Lomelino. Min hobby är samla på kokböcker-:)
    Gullan

    SvaraRadera
  10. Mums på allt säger jag. Är den största lakritsälskaren ever. Ett presentkort på lakritsprovning från shoppen måste ju vara en toppen gåva från shoppen. Nu är det bara att hålla tummarna. Med vänlig hälsning, @jessieliason

    SvaraRadera
  11. Här finns det olja & vinäger, konfektyr och spännande tesorter!
    Älskar lakrits!
    /Monica

    SvaraRadera
  12. "Scrummies Mix 2x5" innehåller olika smaker, och så är det sockerfritt.
    -Paul

    SvaraRadera
  13. ÅÅhh, lakrits är det bästa som finns!! Jag tycker att LIQUORICE STICKS DARK CHOCOLATE & CHILI verkar vara en spännande ask.. Nu håller jag tummarna och hoppas på tur!! / Maria Johansson

    SvaraRadera
  14. Jag ÄLSKAR Lakritsfabrikens saltlakrits! Men det vore också spännande att prova något annat från dem, så därför håller jag tummarna för vinst :-)

    SvaraRadera
  15. Det finns ett jättegott kaffe ☺️ Jag är en stor lakritsälskare, så därför håller jag tummarna hårt och hoppas massor!!! Kram Madelene.A

    SvaraRadera
  16. Verkligen cool restaurang. Hobbies: fota, läsa, långpromenader, festfixa mm
    Önskar Finaste Mattan och alla deras läsare en underbar start på veckan.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  17. De har ekologisk äppelcidervinäger i sitt sortiment. Odla frukt och grönt är en hobby jag haft länge.
    /Rolf

    SvaraRadera
  18. Älskar böcker och speciellt kok-böcker. Pernillas kök har jag ännu inte köpt men visst verkar väl Denice,s bok mysig. Hoppas på tur. Anki

    SvaraRadera
  19. Lakrits . . .så gott! Godis som passar till mysstund och pysselstund. Premium liquorice salmiak dusted 150 g tror jag att är gott. Mvh Carita

    SvaraRadera
  20. Premium LIQUORICE SUPER SALTY.. Vattnas i munnen!

    SvaraRadera
  21. Lakritsboken finns, älskar allt med Lakrits och vinner gärna

    SvaraRadera
  22. Popcorn! Älskar det nästan lika mycket som lakrits :D
    /Carro

    SvaraRadera
  23. PREMIUM LIQUORICE GRANULES- som är supergott att ha i bakverk och för att smaksätta hemmagjorda glassen! :D

    Mvh. Elin Hansson

    SvaraRadera
  24. Premium Liquorice Super Salty ! Älskar lakrits, särskilt salt! Gärna så salt som möjligt! lottalundh@hotmail.com

    SvaraRadera
  25. Att äta PREMIUM LIQUORICE SWEET & SALTY är min favorithobby. :-D
    Roselyn, rrroselyn@outlook.com

    SvaraRadera
  26. Olje og vineger finnes og popcorn!
    Krysser fingrene og håper på flaks, denne lakritsen er knallgod!
    Vh.Anne-Mari

    SvaraRadera
  27. Älskar lakrits, särskilt LIQUORICE STICKS DARK CHOCOLATE & SEA SALT.

    En annan intressant bok skulle vara Agneta Sjödins, Av egen kraft.

    SvaraRadera
  28. Lakrits sirap är en av deras produkter

    Håller tummarna på godaste fredagsmyset framöver ❤

    Mia Korch

    SvaraRadera
  29. Jag älskar vit choklad, så white chocolate nibble bar låter helt i min smak. Trädgård är min stora hobby. Jag kanske borde plantera ett kakaoträd....
    Britt-Marie, bm punkt ramlosa snabel-a hotmail punkt com

    SvaraRadera
  30. Baka i långpanna av Kristina Eriksson ser intressant ut också! Skulle vilja gärna vinna en bok om festmat till alla sommarens högtider!

    SvaraRadera
  31. Baka i långpanna av Kristina Eriksson ser intressant ut också! Skulle vilja gärna vinna en bok om festmat till alla sommarens högtider!

    SvaraRadera
  32. Åhhh....denna lakrits är ju bara Sååå. ...god. Skulle gärna ta en kopp kaffe till som också finns att köpa i shoppen 😉

    SvaraRadera
  33. Älskar lakrits, särskilt LIQUORICE STICKS DARK CHOCOLATE & SEA SALT.
    Skulle vilja gärna vinna en bok om festmat till alla sommarens högtider.
    Trevlig helg!

    Med vänlig hälsning/
    Kia Udd
    ucli@spray.se

    SvaraRadera
  34. Lakritssirap.Soliga hälsningar

    Kajsa

    SvaraRadera
  35. VINTAGE PLANTATIONS 65% LAKRITS, låter alldeles alldeles underbart.
    Dans är min hobby.
    Gun B (gunderbara.gun@gmail.com)

    SvaraRadera
  36. Förvara smart finns en bok rån Semic som heter. Marlena

    SvaraRadera
  37. För en te-drickare som jag låter "GOURMET BOX AFRICAN SOLSTICE" spännande. Räknas filmnörd som hobby?
    olaludvig(at)ektv.nu

    SvaraRadera
  38. Hej!
    Lakrits "salty kit" är en perfekt gåva till en vän som både älskar lakrits och ibland har lite lågt blodtryck. Man får inte äta förmkt men lite påfyllning är bra både för tryck och humör. :) vänligen / Jeanette

    SvaraRadera
  39. LIQUORICE STICKS DARK CHOCOLATE & CHILI låter så otroligt goda i deras webbbutik! Jag totalt ÄLSKAR lakrits! Det är nog det godaste som finns!

    Kristina Norrman
    kristina.i.m.norrman@gmail.com

    SvaraRadera
  40. Eftersom jag älskar mörk choklad, LIQUORICE STICKS DARK CHOCOLATE & CHILI! Freia Bergström

    SvaraRadera
  41. Premium liqurice sweet and salty då jag älskar både salt och söt-lakrits! Har ingen direkt hobby men det jag tycker om att göra mesta av allt är att mysa med mina små flickor som är ett och två år gamla <3
    trevlig helg! /Emmy
    Emmy

    SvaraRadera
  42. Jag älskar salt lakrits och skulle gärna vilja pröva er lakrits med salmiaksmak.

    SvaraRadera
  43. Mmm lakrits är så gott! Såg att de hade massa spännande te-sorter så som African Solstice i lösvikt. paulahelentak@gmail.com

    SvaraRadera
  44. Kaffe, olja o vinäger... Några av dess produkter. Nu håller jag tummarna för god choklad �� / Emma F

    SvaraRadera
  45. Isabelle Sörensson8 maj 2016 kl. 22:57

    Det finns bland annat spännande teer och olja. :)

    SvaraRadera
  46. Presentkort på lakritsprovning har de, vilken dröm att få gå på en sådan.
    fly2me@spray.se

    SvaraRadera
  47. De har världens godaste Liquorice Toffee, skulle vara superkul att få testa lite annan kvalitetslakrits!
    Daphne n_octurn_a@hotmail.com

    SvaraRadera
  48. LAKRITSFABRIKEN SALTY KIT, verkar intressant.

    SvaraRadera

Välkommen med en trevlig kommentar eller en fråga så besvarar vi den så gott vi kan.