Vi har ett helt gäng vinnare!
Boken Sköna hem från Bonnier fakta går till
TINA med bloggen Komma hem
och ett ex går till Instagramtävlande
Karin Stigsdotter
___________________
Boken Om att ÄLSKA skickar vi till
Sandra
som bloggar under namnet Villa Ell
+
Annelie Nilson
+
Monica
_______________________
- 2 kuddfodral från Sabina W Gustrin -
Rosa kuddfodral till
Annika Eriksson
Mintfärgat till
Annika - jeans & fashion blogg
Alla vinnare, hör av er med leveransadress OCH mobilnr för ev sms-avisering från budet.
- STORT GRATTIS TILL ALLA 7! -
################################
Tävla vidare?
Sängkläder från Vinga of Sweden till en vinnare här:
och tyg till 2 vinnare här:
___________________________________________
Ingrid Bergman som skulle ha fyllt 100 år den 29 augusti firas och uppmärksammas av Posten och den amerikanska motsvarigheten
US Postal Service med nya frimärken. De två ländernas postchefer firade igår enligt uppgift, på den svenska ambassaden med att sjunga den svenska nationalsången.
_______________________________
Jobba då?
I tidningen Du & jag, som är Postens gratistidning för egenföretagare läser vi att inga har så många jobbmöten som svenskarna. Men hur effektiva är de egentligen?
Hur många har inte suttit på ett möte och tänkt "Vad gör jag här?"
Enligt undersökning anser 40 % att mötena på arbetet är helt onödiga.
100 % var överens om att mötena var för många.
Mötesexperten Jacob Marinko säger att det grundläggande problemet inte är att vi har för många utan för få bra möten.
För att effektivisera finns det några grundregler.
1. Syftet.
Inget möte bara för mötets skull.
2. Kalla rätt personer.
Alla behöver inte vara med. Samma sak om du är kallad. Är det av vikt för dig att du deltar, eller kanske du borde tacka nej? Du har kanske inget att bidra med just i den frågan.
3. Skicka underlag i tid.
US Postal Service med nya frimärken. De två ländernas postchefer firade igår enligt uppgift, på den svenska ambassaden med att sjunga den svenska nationalsången.
_______________________________
Jobba då?
Hur många har inte suttit på ett möte och tänkt "Vad gör jag här?"
Enligt undersökning anser 40 % att mötena på arbetet är helt onödiga.
100 % var överens om att mötena var för många.
Mötesexperten Jacob Marinko säger att det grundläggande problemet inte är att vi har för många utan för få bra möten.
För att effektivisera finns det några grundregler.
1. Syftet.
Inget möte bara för mötets skull.
2. Kalla rätt personer.
Alla behöver inte vara med. Samma sak om du är kallad. Är det av vikt för dig att du deltar, eller kanske du borde tacka nej? Du har kanske inget att bidra med just i den frågan.
3. Skicka underlag i tid.
Är du kallad, läs då underlaget innan du går till mötet.
4.Håll tider.
Gäller alla, de som håller i mötet lika väl som de som deltar. Inget stjäl tid så som förseningar, för att inte tala om hur intresset dalar om man måste vänta in folk.
5. Fatta beslut.
VEM, VAD, NÄR? Dessa frågor ska ha ett klart svar när ni går från mötet, annars får man snart ha ännu ett möte igen...
________________________
Handarbetsintresserad?
Vi hittade en liten bloggpärla:
TEXTILA INSLAG
4.Håll tider.
Gäller alla, de som håller i mötet lika väl som de som deltar. Inget stjäl tid så som förseningar, för att inte tala om hur intresset dalar om man måste vänta in folk.
5. Fatta beslut.
VEM, VAD, NÄR? Dessa frågor ska ha ett klart svar när ni går från mötet, annars får man snart ha ännu ett möte igen...
________________________
Handarbetsintresserad?
Vi hittade en liten bloggpärla:
TEXTILA INSLAG
Åh, så glad jag blir! Jag har skickat mina uppgifter via mail.
SvaraRaderaMvh, Tina
Vi kollar! : )
RaderaGrattis till alla glada vinnare! // Giggi
SvaraRaderaDe jublar i mejlen! : )
RaderaVilken bra tävling. Synd jag missade den.
SvaraRaderaInte missa någon tävling, kära du! : )
RaderaÅÅÅÅ, vad glad jag blir! Boken får följa med mig på min semesterresa till Mallorca! Tack,tack,tack <3
SvaraRaderaSkickar mina uppgifter via mail!
Mvh Monica
Härligt! : )
Radera