tisdag 12 december 2017


Tävla om fina fågelmatare!








Äntligen ligger snötäcket vitt och vackert över landet. 

Vinter-Sverige visar sig från sin bästa sida. Men då är det viktigt att inte glömma våra vänner småfåglarna. De måste ha sitt i form av frön och talgbollar - fyllda med nyttigt fett!


I samarbete med






... kan 2 vinna 2 fågelmatare var, i form av snöstjärna och vanlig stjärna i metall.

1 vinner vit snöstjärna och en röd stjärna. En vinner båda två i vitt.

Välj vilket du helst vill ha vid vinst, kommentera med ditt namn efter inlägget. 
Berätta för oss om vad mer trevligt man kan hitta hos:




Dragning sker den 21/12


LYCKA TILL!

________________

Vinnare!


Svarta skålar går till Felicia och Cissi.

Receptböcker vanns av Åsa, Anna Å och Ann-Sofi.

 Jolanda får doftljus.



Mejla oss era lev adresser inkl mobilnr.



GRATTIS!


___________________


Tänd många ljusstakar och stjärnor i vinter och sprid vänligt ljus till alla som går förbi ditt fönster.


Vacker vit adventsljusstake i båge, finns i 2 storlekar.










_______________________


En modern variant på kulljusstaken. Svart!









Vi gillar de svarta lika väl som de vita. Och naturligtvis finns de i traditionellt rött också. 
Men hör och häpna, leverantören erbjuder orange, blå, gula och trärena att måla själv med! Se här:



_____________


De luxe låda, en alltid lika välkommen julklapp.







Ordnar ni lätt och smidigt här:



___________________________

Vackert i svart gjutjärn.






V Å G E S


________________________


Träna regelbundet så du får plats med en extra lussebulle. För lussebullar, det måste man ha. Riktigt saffransgula! Nordic Wellness bl a har prova-på-gratis-gym i en vecka.








Välsittande, snygg sport-BH i turkost från






_________________________________________________



Foundation för röda vinterkinder.







Skin Renewing Foundation är en hudvårdande foundation med medel täckning som ger huden långvarig återfuktning och en ungdomlig och mjuk finish. Extrakt från Persiskt silkesträd och kinesisk snösvamp samt aminosyran betain binder fukt till huden, verkar på linjer och rynkor samt minskar förlusten av kollagen.







Hudcreme av ringblomma som lindrar och lugnar huden vid lättare eksem, insektsbett samt solsveda.







Vi testar just nu denna och återkommer i januari med vårt omdöme. Mjuk hud känner vi redan som resultat bl a. Och det verkar t o m som om bruna sk solfläckar bleks av mirakelsalvan.



Ringblomskräm med god doft HÄR!


_____________________________

ALPACKAULL


Alpackaull anses vara en av de mest lyxiga och finaste fibrer i världen på grund av dess utmärkta egenskaper såsom värmekapacitet , mjukhet och styrka. 

Den är resistent mot lukt, fläckar och rynkor samt flamresistent. Alpackaull är lättare, varmare och starkare än fårull.









________________


Überchica feminina, girly vantar som är supermjuka dessutom!





      







_____________________________________________


Tuffaste skrivbordslampan till hemmakontoret.







Vit snygging från




 ________________________________________________________


Håller ni som bäst på med paketinslagning?









Fina band till julklapparna finns här:







Julpyssel kräver såklart snygga svarta saxar










P Y S S L A N D E T




godjulgodjulgodjulgodjulgodjulgodjulgodjulgodjulgodjul


Hopvikbara fina bluetooth högtalare när du åker tåg, buss osv på julsemestern är ju enormt praktiskt.







_____________________

Veckans spartips.

Riktigt bra priser (5 för 45 kr !) på skrivblock hos:







Davpack


Skriv nu ner allt som INTE var bra 2017 och så en lista för allt som ska bli bra 2018!

Släng den första och häng upp den sista på din moodboard.

___________________


Lova oss att njuta av snön och Luciafirandet tills vi hörs snart igen!

Kramar till er alla från oss alla.



14 kommentarer:

  1. Jag älskar deras bi- och fjärilshus, särskilt i rött eftersom det påminner om vår sommarstuga. Om jag vinner spelar det ingen roll vilka färger det blir, men vitt är fint ��

    /Jessica S

    SvaraRadera
  2. Jag vill vinna i vitt. De har väldigt fina fågelholkar som ser ut som miniatyrhus!
    lottalundh@hotmail.com

    SvaraRadera
  3. Jag önskar vinna en röd och en vit av dessa snyggingar 😍 på deras hemsida finns bl.a fågelhus med bad 😊

    SvaraRadera
  4. Mailboxen är snygg tycker jag.
    Jörgen som vill ha i vitt och rött.

    SvaraRadera
  5. Hej. Alla deras multiholkar är jättefina och detaljrika och sen var ju fågelskola helt underbar och lärorik. Om jag ha tur att vinna så spelar det ingen roll vad jag vinner.Kram/ ekg.christina@gmail.com

    SvaraRadera
  6. Handgjorda fjärilarna är så vackra tycker jag och tävlar gärna om de vita varianterna. Mycket fina fågelmatare som skulle passa bra utanför mitt fönster. Beatrice

    SvaraRadera
  7. Holkarna är jättefina. Jag vill gärna vinna röd och vit.

    Anna-karin

    SvaraRadera
  8. Hej!Tycker mycket om alla multiholkar.
    Så supersöta!!!
    Skulle jag vinna skulle jag helst vilja ha 2 vita.
    Lena B

    SvaraRadera
  9. Hej! Så många fina multiholkar.��
    Vill gärna vinna 2 vita.
    Lena B

    SvaraRadera
  10. "Hand Carved Hook Goat" häftiga krokar! Här har vi mkt kråkor och skator, perfekt för att locka småfåglar. Har jag turen med mig önskar jag vita, lika fina båda! �� // Emma F

    SvaraRadera
  11. De handsnidade fåglarna och fjärilarna är helt underbara. Jag tävlar om två vita fågelmatare. Önskar er en god och vit jul.
    Kram Per

    SvaraRadera
  12. Fogelholkar/hus som är otroligt detaljrika. Färg spelar ingen roll.. håller tummarna. Vill ha mer småfåglar, har mest kråkor o skator �� // Emma

    SvaraRadera
  13. 2 vita vill jag vinna. Brevlådorna som ser ut som små hus är fantastiskt fina och fräcka. Roselyn

    SvaraRadera
  14. Multiholkarna var ju underbara. 1 röd och i vit om jag skulle ha turen på min sida. Ha en skön jul.
    Kram Öllegårdh

    SvaraRadera

Välkommen med en trevlig kommentar eller en fråga så besvarar vi den så gott vi kan.