fredag 10 november 2017




S N Y G G T   I   H A L L E N !


Tävla med FINASTE om en urtjusig kapphängare.










Tävlingen sker i samarbete med 









Nu tävlar vi tävlar ut en Add coathanger till en lycklig mottagare.


Kika in hos leverantören och berätta för oss i en kommentar efter inlägget vad det mer

 finns i sortimentet som du tycker om. Avsluta med ditt namn.



Lammhults



Dragning sker den 17:e november.




STORT LYCKA TILL!


_____________



VINNARE

Ulla B-F, du vann kopparljusstake

från Prosell Design!



G R A T T I S !



Mejla oss din lev adress inkl mobil nr.


__________________




Belysning


Så otroligt viktigt denna mörka tid, och så mysigt.


Stylish bordlampa i svart stål och koppar finns hos:


Lampab












________________________


Någonsin funderat på kollektiv?

Här finns nästan alla hem organiserat:


Kollektivhus


Vi på FINASTE har ingen erfarenhet inom detta område, har du så vill vi mer än gärna höra från dig!

Vi har hört om den fantastiska gemenskapen och alla härliga måltider t ex som de boende ordnar tillsammans.

Mejla oss din historia och om vi får komma och göra ett reportage.

_____________________________



Företagsjulklappar som är roliga att få.


Be chefen om en användbar julklapp i år och som dessutom är en fin inredningspryl!

Snyggaste högtalaren, här:









Praktiska, fina jobb-byxor för alla duktiga "handyman-ladies".











______________________________________________________


I S B L Å    I S L A N D

I den norra delen av Atlanten ligger vulkanön Island med sina varma källor och dramatiska natur.

Island är två och en halv gånger så stort som Danmark, men bara drygt en procent av landet odlingsbart. Det mesta av landskapet består av stora lavaområden och många glaciärer. 

Landet har endast 338 349 invånare och mer än hälften av dem bor i och omkring huvudstaden Reykjavik.









Läs mer här:




_______________________________________________


VINTERMODET


Vi på FINASTE har valt ut godbitar för vintern.

Klassisk stil; Polo och klänning, snyggt var och en för sig - eller ihop...














Till det har vi svarta strumpbyxor och tuffa kängor.










...och en Sofia handväska











Fin hand, madam.

I vilken kulör som helst!





Ta fram den chica kvinnan i dig och våga välja färg i vinter.







Streetstyle för alla åldrar.

I löparspåret eller i city.









Big Sam


________________



Har ni uppvärmt uterum som ni använder vintertid? 


Denna mjuka, härliga dyna finns i (nästan) alla kulörer.








FRITAB HÄR!




_______________________________

Stora underlakan i 240x260


... kan vara svårt att finna, vi tipsar om mörkgrått, offwhite, svart eller vitt som du köper här:


Sängjätten







_____________________________________________________


Storasyster eller lillebror?


Enligt forskning är den förstfödda i barnaskaran smartare än sina yngre syskon.
University of Edinburgh har i samarbete med University of  Sydney tagit upp den gamla debatten om vem i syskonskaran som är smartast. 

Universiteten har analyserat data från över 5000 barn och följt dem sedan födseln upp till fjorton års ålder.

Forskare menar att den avgörande faktorn för studiens resultat kan vara att småsyskon upplevde mindre aktiviteter såsom att läsa, skapa och spela instrument till skillnad från sina äldre syskon, som tvärt om fick mycket mental stimulans och stöd för att utveckla tänkande under de första åren.

Vi på FINASTE säger: Läs för dina barn, spela musik för dem, spela spel med dem och stimulera dem!

Vi kan inte ha en massa småsyskon som halkar efter!



TREVLIG HELG GÖTT FÖLK!





28 kommentarer:

  1. Jag gillar The Campus Chair. Den är så fin! Jag gillar enkel stil!

    Mvh
    Amanda Bach
    Amanda.b90@hotmail.com

    SvaraRadera
  2. ÄLSKAR Addit-modulerna! De har en stram och clean men ändå inbjudande look. /Ellinor N

    SvaraRadera
  3. Allt, precis ALLT!! Men pallen DEXTER är nog en vinnare ändå.
    Cecilia Adolfsson

    SvaraRadera
  4. Wow äntligen hittat den perfekta förvaringen, hade passat suveränt i mitt nya alldeles egna hus där hallen är väldigt liten och avlång.
    - Övrigt sortiment gillade jag också sidobordet ADD... perfekt brevid soffan att ställa en kopp the på.

    - Tack / Jonatan

    SvaraRadera
  5. "Add Work" utan ryggstöd är elegant.
    Kram Per

    SvaraRadera
  6. Är smått besatt av ADD magazine rack, den är så himla snygg!
    /Caroline

    SvaraRadera
  7. Campus Air-bordet till min altan. Jag hade ett liknande bord (och en stol) som fastighetsskötaren tog och kastade. Nu måste jag ta ut stolar ifrån vardagsrummet om jag vill sitta.

    SvaraRadera
  8. Add work pall.
    Skitsnygg ju!
    Filip D-vic

    SvaraRadera
  9. Stolen "Cinema Sport" låter som gjord för mig som älskar film och sport. olaludvig(at)ektv.nu

    SvaraRadera
  10. Klädhängaren ADD Coathanger är så snygg och stilren, precis som en annan favorit nämligen ADD magazine rack ✊🏼✊🏼 Oh my 😍🤤

    /Anna Å

    SvaraRadera
  11. Den ljusrosa stolen från Comet är bara för fin! /Emma L

    SvaraRadera
  12. Jag skulle MER ÄN GÄRNA placera en Comet XL-stol på mitt hemmakontor som fn är stollöst. Håller tummarna i tävlingen!

    SvaraRadera
  13. Deco bord 52cm. Vore perfekt för en 50cm bricka som jag letat efter bord till. Britt-Marie, bm punkt ramlosa snabel-a hotmail punkt com

    SvaraRadera
  14. Sahara Wood bordet gillar jag.
    -Paul

    SvaraRadera
  15. Tidningsförvaringen är jättefin tycker jag.

    MOA

    SvaraRadera
  16. Archal - ARMCHAIR 5-LEGS, SWIVEL W CASTERS. Roselyn

    SvaraRadera
  17. Vilken tävling!! Jag älskar Add-serie! Jag drömmer också om en Aperi sofa vilken kommer att vara mitt nästa större köp :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Med vänliga hälsningar
      Anna S :)

      Radera
  18. Add Storage rack - så läckert, vilken serie !
    Ha en fin dag,
    Kram
    Stina
    sstimic@gmail.com

    SvaraRadera
  19. Jättesnygga saker! Jag gillade Comet Sport - är dessutom på jakt efter nya barstolar till vårt kök så nu får jag verkligen fundera på dessa... sedan gillade jag också Add Magazine Rack och Add Storage Rack - så snyggt att ha alla tre i serien tillsammans! Hoppas på tur! /Malin grodmalin@gmail.com

    SvaraRadera
  20. Hej! Jag tycker stolen Penne är fantastiskt fin!
    Ha en go dag!

    SvaraRadera
  21. Area Radius är tjusig och flexibel.

    Gun B

    SvaraRadera
  22. Älskar även add work stilig snygg och vit

    SvaraRadera
  23. Designade vackra ting add work är en vacker vit stilig arbets stol som verkligen höjer arbets glädjen

    SvaraRadera
  24. Grannen har två Cinema. Skitsnygga men det är ju den här med! Jesper

    SvaraRadera
  25. Storage rack eller egentligen "allt" är snyggt. Vill kasta ut allt hemma och börja om.

    Bodil

    SvaraRadera
  26. Hej!
    Är gärna med och tävlar. Jag fullkomligt älskar soffan Addit! Underbar färg och häftig form.
    Camilla Sandmark
    kubbov30@gavlenet.se

    SvaraRadera
  27. Finns mycket fint!! Sahara Wood stol är en riktig favvo!
    Mvh
    Robin K
    Familjknutsson@hotmail.com

    SvaraRadera

Välkommen med en trevlig kommentar eller en fråga så besvarar vi den så gott vi kan.