tisdag 25 juli 2017



Hallå mitt i sommaren!

Och vilken sommar sedan! Minst sagt annorlunda...




             




Maj satte tonen med upp till 27 grader, men tji fick vi. Juni bjöd på såväl 25 som 11 grader. Juli har varit minst sagt omväxlande. Ömsom storm, ösregn ömsom hetta och fantastiskt badväder. Vilka snabba svängningar! Från ena dagen till den andra. Från ena timmen till den andra.

Vilket har varit ert bästa och sämsta sommarminne hittills? Allt fler tar sen semester har vi märkt. Börjar er nu? Eller är ni tillbaka på jobbet?

DET vill vi att ni berättar om i vår nästa tävling. Hur sommaren har varit fram tills nu. Det finaste och det absolut tråkigaste som har hänt. Och ni får välja vilken bok ni vill från Lava förlag. Två exempel finns ovan. Tre kan vinna varsin. Ni ska också motivera VARFÖR ni vill ha just den boken. 

Här ser ni titlarna:




Kommentera efter inlägget med ditt namn.

Dragning sker den 7/8.

I samarbete med








L Y C K A    T I L L !

______________________________________________


VINNARE av fyra vita hotellbadlakan från Hotellkompaniet är

L I L L I AN

Mejla oss din lev adress inkl mobil nr.

GRATTIS!


_______________________


Ä k t h e t







HAGA Trätoffelfabrik gör inte bara träskor. Kika på denna fina postmanväska. Eller kanske du önskar en handgjord lärarinneväska, se här:





God insats:




Ekologisk, certifierad bomull gillar vi.





Handla hos:





Köpa lokalproducerat





Äppelfabriken, Stockholm


Gårdsbutiker, lokala producenter, äkta vara hittar du hos:




Och så lite sång för själen -







Och så måste vi ju ha lite äkta

DIIIISCO:




(Dallas-Bobby, John Travolta, alla dansar, ni med!)




20 kommentarer:

  1. Daniels matresa för jag älskar kokböcker!

    Bästa är smultron i vägkanten eller fiska med sambon och värsta är maneter. Hatar maneter, jag är livrädd för maneter.

    Nelly

    SvaraRadera
  2. Bästa med sommaren, åh det är så mycket sol, blommor, bada i grannens pool, plocka blåbär, tälta på Öland. Sämsta är knotten, myggen och att taket på vårt uthus flög iväg i juni.

    Sälja bra eller sälja bäst att ge bort till min underbara kompis som är säljare och skulle gilla att få den.

    Tina N

    SvaraRadera
  3. Det finaste är att vara solbränd, det sämsta är att vara SOLBRÄND.
    Önskar en barnbok. Vilken som helst. Jag har fyra ungar.

    Solveig Pettersson

    SvaraRadera
  4. Det bästa med sommaren i år har varit Tylösand och after beach. Man är väl som Halmstad bo lite bortskämda med en sån fin strand. Det sämsta sommar minnet i år har varit i värmen sitta på akuten nästan 7 timmar med min dotter:(
    Skulle jag ha fru Fortuna på min och vinner då vill jag ha Min mammas persiska mat. Älskar kockböcker,blev nyfiken på persisk mat.

    Med vänlig hälsning,
    Giggi

    SvaraRadera
  5. Det bästa är att vara ledig och det sämsta är att det tar slut. Mallorcaboken helt klart är mitt val. Kristina L

    SvaraRadera
  6. Scouten

    Bästa är att jag har fått spenderat min sommar med min familj. Sämsta är nog när jag stuckade lilltån dagen innan vi skulle till skogen.

    Bloodsband@live.se

    SvaraRadera
  7. De finaste som hänt i sommar var när jag var i spanien med min sambo och två vänner. Badade varje dag, åt supergodmat och träffade en enögd katt som vi blev kompisar med.
    Det sämsta som hänt var att komma tillbaka till jobbet och vardagen igen.

    lindairenelagerstrom@gmail.com

    SvaraRadera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  9. Jag börjar jobba på måndag igen. Mitt bästa minne är scoutlägret jag var på plus när vi var och hälsade på min bror uppåt landet. Det tråkigaste är att jag var ganska sjuk innan sommaren och har varit väldigt trött efter det.
    Skulle bli väldigt glad om jag vann boken Magkänsla som jag tror skulle kunna vara till stor hjälp för att lära mig att handskas bättre med mina magbekymmer.

    Mvh Robin Knutsson
    familjknutsson@hotmail.com

    SvaraRadera
  10. Det bästa har varit familjetid som vi har haft två månader. Vi har gjort utflykter och bara varit hemma. Det tråkigaste är att föräldraledigheten tar slut..

    Skulle vilja vinna boken "Yoga med barn". Det vore en rolig höst/vinter aktivitet att lära yoga med min dotter.

    /Anna S

    SvaraRadera
  11. Det kryllar av spöken skulle jag vilja vinna. Det är svårt att välja ut både det bästa och sämsta sommarminnet men det bästa har varit att få vara ledig och ta det lugnt på landet. Det sämsta har varit alla flugorna.

    SvaraRadera
  12. Det bästa med sommaren är att få fly stockholmsstressen och vandra i bergslagsnaturen. Att få umgås med mamma och pappa och en, från Tokyo, hitflugen storebror. Bästa gänget, som delar massor med skratt och som har en alledeles egen grillfestival.
    Det sämsta med sommaren är att jag är sjukskriven pga utbrändhet. Så det där med semester är egentligen obefintligt.
    Boken jag skulle vilja vinna är "livet är som en sten i skon" av Ann Westin. Mest för att jag tyckte att det var en passande titel för någon som jag, men även för att jag helas av humor.

    SvaraRadera
  13. Första dagen tillbaka på jobbet idag! Det ger mig alltid en höstkänsla på något sätt, trots att jag hoppas på många fler fina och soliga dagar under augusti och september!

    Mitt bästa sommarminne är ett besök på Skarhults slott och utställningen om kvinnor på slottet där. Historian vi lär oss i skolan innehåller i princip enbart krig och män; kvinnor är nästan helt bortraderade eller marginaliserade. För mig som liten flicka och senare yngre kvinna tycker jag det är fruktansvärt nedslående att inte få några kvinnliga förebilder, samtidigt som jag inte tror att det vi idag lär oss i skolan är en rättvisande bild av vår historia. Det var därför väldigt härligt att få en bättre insikt i kvinnohistoria på Skarhult! En mycket bra och inspirerande utställning, både lärorik men även en stor energiinjektion. Rekommenderar absolut er ett besök dit!

    Det sämsta i sommar är tyvärr alla sjukhusbesök som min graviditet fört med sig, och sjukskrivning på det. Jag vill vara en superwoman, men inser att kroppen har sina begränsningar och att det inte går alltid. Det är tufft att må illa och kräkas hela tiden, att vara konstant trött och ha ont i hela kroppen, vara inlagd och känna sig maktlös. (Det positiva är ju ändå bebisen som kommer sen!)


    Vad gäller boken så finns det ju så många intressanta titlar att välja bland! Några har jag ju redan hemma och har läst (ex. De 7 goda vanorna), men jag hade gärna lagt till "Läkarens guide till den naturliga supermaten" till bokhyllan. Det är en bok som jag i högsta grad hade behövt läsa nu!

    Mvh Cecilia

    SvaraRadera
  14. Vädret denna sommar var helt enkelt lika omväxlande som dina blogginlägg haha :) Jag gillade dock denna sommar då jag inte är en fan av supervärme

    Hotelltips idag på bloggen:)

    Ha en kanon start på hösten!

    LOVE Maria

    SvaraRadera
  15. Det är klart att just FIGARO är min favorit! Superläcker, enkel - och så har jag haft både en hund och en katt med det namnet!

    SvaraRadera
  16. Läkarens guide till den naturliga supermaten...

    Finns flera titlar som lockar men den är blir det självklara valet. Utreds just nu för en kronisk sjukdom där kunskapen är liten. Finns varken läkemedel eller annan botande behandling men ca 10% blir friska. Jag ska vara en av dem och ska bota mig med SUPERFOOD, meditation, VILA och yoga. Denna bok blir då min bibel. Kommer läsas om och om igen.

    Sommarens värsta; Att ha sovit bort det mesta och inte orkat göra några utflykter med familjen pga av trötthet, feber och smärta.

    Sommarens bästa: Att ha lyxen med egen pool för första gången denna sommar. Vår räddning och barnens lycka. Fina dagar och de få stunder jag orkat har svalkande bad för läkande för själen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den tävlingen var dragning på den 7/8...

      Radera
    2. Haha... ingen fara! Vi kör den i tävling på Instagram i kväll. : )

      Radera

Välkommen med en trevlig kommentar eller en fråga så besvarar vi den så gott vi kan.