onsdag 28 juni 2017


L J U V L I G T    I    R O S A










Tävla med FINASTE om en Laura keps och en Liberty scarf.










I samarbete med








Kika in på leverantörens hemsida och berätta för oss vad du gillar mest där, förutom den snygga kepsen och tillhörande scarf. Kommentera efter inlägget med ditt namn. Se här:





Vi drar vinnaren den 10/7.










L Y C K A   T I L L !
____________________


GRATTIS TILL OLOF!

Du har vunnit tre skålar från Humlebäck keramik.

Mejla oss lev adress inkl mobil nr.


_________________________


Vad är det med människan och vattenfall...?

Visst älskar alla vattenfall? Titta på dem, på bilder och besöka dem.







Varför tycker vi att det är så hänförande?
Det finns vissa saker som alla älskar; blommor t ex, solnedgångar och... vattenfall.







Erawan National Park i Thailand, se:








Världens högsta vattenfall Angelfallen finns i Venezuela längs med det lodräta platåberget Auyantepui. Vattnet ansamlas i ett vattendrag uppe på berget och rinner mot klippkanten. Strax innan kanten åker det ner i ett sjunkhål och sedan skjuts det rakt ut från hål i klippväggen, en bra bit under kanten. Sedan faller vattnet fritt i 807 m!

Som jämförelse kan Njupeskär nämnas, Sveriges högsta vattenfall i Dalarna. Det har en total fallhöjd på 93 m, av vilka vattnet faller fritt i 70 m.






Maffigt säger vi.

____________________


SNYGGA PRISVÄRDA SOLBRILLOR























________________________________________


Enligt statistik åker svenskarna mest till:

S P A N I E N



Barcelona


... på sina resor. Därefter kommer Grekland, USA, Italien och Kroatien. Sedan Frankrike.

Vart åker ni i sommar?

Vi på FINASTE har varit på italienska Sardinien och återkommer med ett inlägg senare.

_________________

Nu glömmer ni inte följa oss på Instagram och tävla om 2 st Lugn mage med gott bröd, där!




Vi finns här: @finastemattan




20 kommentarer:

  1. Johannahallondoft28 juni 2017 kl. 10:20

    Den fina stråhatten (Zeb sr. Raffia Natural) är min favorit där! En sommar kräver en snygg stråhatt, vare sig man är hemma eller på semester! Lika praktiskt som när det strålande sol eller molnigt ��

    SvaraRadera
  2. Hatten "Henry Jr. Large Dots Marin" i CTH-butiken är sötast.
    Gun B

    SvaraRadera
  3. Jag klär mig gärna i Skepparmössa Twill White. Aj aj kapten!
    -Paul

    SvaraRadera
  4. Beatrice Forsell28 juni 2017 kl. 19:59

    Oscar II Wool Dark Marin är en favorit. :D .

    SvaraRadera
  5. Moses kepsen är riktigt snygg!

    SvaraRadera
  6. Åh sommarfeelings med rosa cap! Min favorit är absolut stråhatten: Zeb Sr. Raffia Natural. Dessutom gillade jag verkligen alla de fina scarfsen.

    //Michelle S

    SvaraRadera
  7. Jag gillar det mesta men Ian Sr. Harris Tweed Camel är den jag gillar mest.
    Britt-Marie, bm punkt ramlosa snabel-a hotmail punkt com

    SvaraRadera
  8. Jag är gärna med och tävlar. Det fanns mycket där som jag gillar. Kanske allra mest modellen Regina SR. Bukedo Beige. Så himla snygg!
    Camilla Sandmark
    kubbov30@gavlenet.se

    SvaraRadera
  9. Regina SR. Urtjusig huvudbonad! // Malin Bastin (insta:MissBastin)

    SvaraRadera
  10. Denna hade jag gärna burit i sommar "Sophia Jr. Liberty Tucson Denim". Trevlig lördag på er! // Mvh Gun-Britt

    SvaraRadera
  11. Jag drar min stråhatt till stacken, Viggo Sr. Natural Straw.
    Per

    SvaraRadera
  12. Jag har en annan rosa favorit, Elton Jr Morgado/Liberty Hot Pink.
    http://www.cthbutiken.se/product/edward-jr-morgadoliberty-hot-pink
    Roselyn

    SvaraRadera
  13. Jag tycker kepsen "Laura Sr. Cotolino Beige" är väldigt fin. Samtidigt som jag älskar rosa så skulle bli jätteglad om jag vann!
    Mvh Robin
    familjknutsson@hotmail.com

    SvaraRadera
  14. Inte för att jag drömmer om vintern precis, men jag tycker att Lydia Sr. Eco Wool Brown var riktigt snygg.

    SvaraRadera
  15. Jag tycker om stråhatten. Har ljus hud och hår som behöver skyddas. Viggo Sr Natural Straw.
    // Anki

    SvaraRadera
  16. http://www.cthbutiken.se/product/zeb-sr-raffia-natural är en mycket fin stråhatt.
    Mvh Caroline
    vitabergenserik@hotmail.com

    SvaraRadera
  17. Sophia Jr. Liberty Tucson Denim va läcker! Fantastisk inspirerande blogg.. Mvh Emma F

    SvaraRadera
  18. Jolie Jr. Natural Straw. Stilig somrig stråhatt.
    olaludvig(at)ektv.nu

    SvaraRadera
  19. Precis allt gillar jag då de finns mycket bra och ha!❤️❤️❤️❤️ Jag är faktiskt inte så kräsen :) älskar scarfen och kepsen att jag blir tokig!

    SvaraRadera

Välkommen med en trevlig kommentar eller en fråga så besvarar vi den så gott vi kan.