lördag 25 mars 2017



Vinn bäddset för dubbelsäng!





I samarbete med




... tävlar vi ut två påslakan och två örngott. Väljer gör ni mellan gröna Palmblad eller grå-brun-rosatonade Shingle.

Kika in i deras webbshop och berätta sedan för oss om någon mer du tycker om därifrån. Kommentera efter inlägget med ditt namn. Se här:



Dragning sker den 3/4


STORT  LYCKA  TILL  !

____________


GRATTIS VINNARE

Armina!



Du har vunnit en handgjord glaskaraff Ponny från SKRUFs glasbruk.

Mejla oss din lev adress inkl mobil nr.

__________________


Tea for two...?






TE-stund är lugnande, mysigt och avslappnande.
Drycken är mer populär än någonsin och man kopplar ökningen till vårt stressade samhälle.

GRÖNT TE minskar risken för diabetes och innehåller antioxidanter som stoppar fria radikaler (som bidrar till kroppens åldrande).
En studie vid Karolinska institutet visar att kvinnor som dricker drycken minskar risk för äggstockscancer.

SVART TE är nästan lika nyttigt, dock har det gröna fler forskningsresultat.

RÖTT TE kallas Rooibos och görs av växtdelar från en afrikansk buske som genomgår en jäsningsprocess för att få sin röda färg. Rött te kommer alltså inte från tebusken.

VITT TE görs av unga blad och knoppar som avskärmas från solljus så klorofyll inte bildas i dem, därav den vita färgen. Detta är den minst preparerade tesorten och mest exklusiva.

_______________________


Minns ni den här listan som dök upp för något år sedan...?

Vi hittade den igen häromdagen och skrattar gott åt de förnyade ordspråken.

Som man bäddar får man ligga

NU
Den man ligger med får bädda

Man måste kyssa många grodor innan man hittar sin prins.

NU
Man måste kyssa många grodor innan man hittar rätt svin.

Mot nya djärva mål.

NU
Mot nya djävla mål.

Listan är ju längre men nu vill vi att ni tävlar på Instagram med om en hälsobok:

@finastemattan heter vi där!


Och har man tid över kan man göra ett påskris deluxe...











Bilder från Martha Stewart











51 kommentarer:

  1. Monica Bengtsson25 mars 2017 kl. 22:31

    Kudden "Poéme d'Amour" gillar jag också och jag vill väldigt gärna vara med och tävla om ett grå-brun-rosa-tonat bäddset! /Monica

    SvaraRadera
  2. Wow! Jag har förälskat mig i bricka Melodi 31 cm. Den är så fin!

    Mvh
    Amanda B
    Amanda.b90@hotmail.com

    SvaraRadera
  3. Klart man vill vara med här. Jag gillade vaxduken pion , superfin. Om jag vinner så tar jag gärna gråbrun rosa påslakanset. Kraam Pia

    SvaraRadera
  4. Caroline Hallberg26 mars 2017 kl. 10:39

    Sitter och letar inspiration till vår nya lägenhet, så kom jag in här, vilken fin och inspirerande blogg! Det grå/brun/rosatonade bäddsetet är såå fint och hade passat bra hos oss! Gillar även grazia bäddsetet! Ha en fortsatt bra dag :) /Caroline

    SvaraRadera
  5. Jag gillade pion vaxduken. Skulle jag ha turen och vinner en bäddset vill jag ha shingle.
    Med vänlig hälsning,
    Giggi

    SvaraRadera
  6. Rosa Centifolia duk hittade jag under avdelningen lagerrensning.
    Gun B

    SvaraRadera
  7. Metervaren Ocean hadde vært fin til gardiner!Ellers var det veldig mye fint i Rydboholms webshop.
    Vh.Anne-Mari

    SvaraRadera
  8. Jag som är musikalisk gillar brickan "Melodi". olaludvig(at)ektv.nu

    SvaraRadera
  9. Älska palmblad!
    Roliga påskträd.
    Ha en bra start på veckan, finaste bloggen ♥
    Petra

    SvaraRadera
  10. Vaxduken Botanica är en fröjd för ögat och bordet. : )
    Per

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Kul att vara med i tävlingen...jag gillar även kuddfodralet Melodi, så härliga färger i den ;))
    Ha en fin vecka !
    Tjingeling Bia !

    SvaraRadera
  12. Hej igen !
    Glömde säga vilket eventuellt bäddset jag väljer...det grå-brun-rosa tonade.
    Bia...............men det andra går också bra ;))

    SvaraRadera
  13. Det var mycket enkelt den här gången: Pottery med design av Stig Lindberg! Jag brukar på semestern gräva i Mellanöstern på arkeologisk utgrävning och det är den pottery, keramik vi hittar som hjälper oss att datera lagren. Jag ser att Stig Lindberg valt de mer exklusiva formerna från olika tidsåldrar. Vanliga kokgrytor finns inte med!

    SvaraRadera
  14. ... och jag väljer naturligtvis palmbladen som ger oss skugga under frukostrasten.

    SvaraRadera
  15. Älskar ett av deras andra bäddsätt vid namn "Poéme d'Amour", hoppas på tur så jag istället ett par med dessa palmblad får. Skulle passa bra i sängen nu på våren, så jag och sambon kan sova gott om framtida åren.

    Ha en underbar vecka! ��

    SvaraRadera
  16. Det skulle passa bra med en Cello bricka, så att man i det nya bäddsetet både kan äta och dricka. Trots att jag blundar och knappt Shingle setet ser, kommer jag definitivt önska att timmarna var fler.

    SvaraRadera
  17. Ok mkt fint.. men ska jag säga ngt så kör jag på brickan "Herbarium 45cm" i vitt. Trevlig måndag! / Emma F

    SvaraRadera
  18. Bricka Herbarium kan jag tänka mig som frukostbricka när jag äter frukost i sängen invirad i ett matchande grönt bäddset.
    /Rolf

    SvaraRadera
  19. Kuddfodralen i enfärgat lin! Skulle kunna fylla mitt hem i massor med härliga färger. Det går aldrig att få för många kuddar och självklart väljer jag Palmbladen i GRÖNT. Grönt är skönt och passar perfekt till sovrummet min man just nu håller på att bygga⚒ Gör ingenting att lakanen också är fantastiskt snygga/ Linn✊✊

    SvaraRadera
  20. Jag blev helt galet förälskad i brickan Herbarium, 31 cm. Åh så fin!!

    SvaraRadera
  21. Jag gillar tyget Citrus Limon! Man blir så glad av det. Hade varit underbart som gardiner och kuddar i kökssoffan i vårt kök!

    Båda bäddseten är jättefina, men får jag välja tar jag helst palmblad!

    Camilla W (wedin.wedin@gmail.com)

    SvaraRadera
  22. Jag gillar Grazia bäddset, neutralt men ändå fint och personligt.
    Bäddsetet jag väljer är den gråbruna :)
    Elizaveta (eliz@live.se)

    SvaraRadera
  23. Jag föredrar det gröna med palmblad om jag får välja.
    Metervara - Anemone är ett jättefint möbeltyg hos Rydboholms Textil.
    Britt-Marie, bm punkt ramlosa snabel-a hotmail punkt com

    SvaraRadera
  24. Hej hopp

    Brickan Oomph i blått skulle jag gärna använda. ;)

    Vinner jag de snygga sängkläderna så är grönt en fin färg.

    Ha det gott!
    Tommy

    SvaraRadera
  25. Åh, vilket underbart bäddset jag hittade hos Rydboholm! Det heter Poéme d'Amour bäddset och den blå varianten ser fantastiskt skönt ut! /Sofia

    SvaraRadera
  26. Brickan Herbarium är jättefin ☺️ Håller tummarna hårt för denna fantastiska vinst ���� Kram Madelene/maddevla@hotmail.com

    SvaraRadera
  27. Vaxduken Pion är alldeles underbar. Grå-brun-rosatonade Shingle, tack. Roselyn

    SvaraRadera
  28. Brickan melodi (röd) gillade jag!
    Det grå-brun-rosatonade bäddsetet skulle jag välja om jag vann.

    Trevlig fortsättning på våren!
    Tine

    SvaraRadera
  29. Men gud, där fanns ju hur mycket fint som helst i den webshoppen! Vaxduken Pion hade passat perfekt hos mig. Metervaran Citrus Limon är ju bara helt underbar! Även bäddseten som lottas ut är riktigt härliga, jag tycker om båda jättemycket men blir det aktuellt med ett val tar jag hemskt gärna det med palmblad =)
    //Emma Brunnfors emma@brunnfors.se

    SvaraRadera
  30. Drömmigt bäddset med palmer, skulle älska att ljusa upp min studentetta med!! Ocean tyget skulle jag gärna skaffa och klä om mina stolar med- magiskt fint!!

    SvaraRadera
  31. Sydney skulle gärna få komma hem till mig liksom grå-brun-rosatonade Shingle så nu hoppas jag på tur!
    barbro@comjoy.se

    SvaraRadera
  32. Brickan Melodi var sjukt fin. Perfekt i sommar.

    Bloodsband@live.se

    SvaraRadera
  33. Brickan Melodi är jättefin. Den blir man glad av! Bäddsetet med palmblad skulle vara en riktig drömvinst!

    SvaraRadera
  34. Bäddsetet Palmblad skulle göra mig lycklig om jag vann. Så vackert.

    SvaraRadera
  35. Förutom Palmblad tycker jag om fräscha Botanica.
    Maria (marishkasenator@gmail.com)

    SvaraRadera
  36. Duken Tallyho gillade jag, även shingle bäddset. :)

    SvaraRadera
  37. Jag hittade ett jättesnyggt kuddfodral i vintagemönster designat av Stig Lindberg. Mönstret är blått och heter Fruktlåda.

    Jag vinner gärna påslakansetet Shingle.

    SvaraRadera
  38. Är fullkomligt tokig i grönt och palmblad så vill ju gärna säga att det är min favorit. Men finns mycket annat fint, en annan sak jag gärna köper är brickan Herbarium - vilka underbart vackra färger!

    johannas.garderob@gmail.com

    SvaraRadera
  39. Jag tycker att brickan "Rosa Centifolia" var fantastiskt fin!

    Håller tummarna för bäddsetet, och särskilt det som heter "Shingles". =)

    Mvh Sophie Persson

    sophie_persson@yahoo.com

    SvaraRadera
  40. Måste verkligen försöka få in mer färg och liv i lägenheten, så man själv blir glad och sprudlande!
    Och för att det är vår!
    Gillade verkligen mönstret Herbarium. Tänkt några meter av detta tyg och sitta och sy några kuddar till matchande gardin! Läckert!
    Till sovrummet för att göra vårfint så ma sover gott är gröna palmblad helt magnifikt!

    SvaraRadera
  41. Kuddfodralet Oomph i röd färg älskar jag. Av de två bäddseten tycker jag det är lite mer "oomph" i det gröna.
    -Paul

    SvaraRadera
  42. Jag tävlar gärna om Shingle. En av favoriterna är vaxduken Pion.
    Mvh Caroline L

    SvaraRadera
  43. Palmblad är så läckert! Jag fastnade oxå för bäddset Grazia som har ett så läckert mönster. Nu när vi köpt ny säng i renoverat sovrummet vill man verkligen ha några nya läckra kit o byta med!

    SvaraRadera
  44. Jessica Dahlgren2 april 2017 kl. 09:51

    Jag skulle bli jätteglad om jag vann den fina Shingle!
    På hemsidan fastnade jag för Ocean, i blått! Så mycket vår- och vindkänsla!
    Mvh, Jessica
    jess.dahlgren@hotmail.com

    SvaraRadera
  45. Ett underbart bäddset i grönt tävlar jag gärna om. Gillar kuddarna Palmblad 50x50cm så fräscht på mitt bruna överkast. Man blir så glad och lycklig. Kram/Ann-Christine

    SvaraRadera
  46. Jag gillade vaxduken "Dräll". Skulle passa perfekt här hemma med vår blivande 2-åring vid bordet. Älskar det klassiska mönstret i ett praktiskt material.
    Jag önskar gröna Palmblad.

    SvaraRadera
  47. Bäddset Fruktlåda tycker jag var otroligt fint! Och det som lottas ut med palmblad också! Håller tummarna.

    SvaraRadera
  48. Hej!
    Jag är gärna med och tävlar om de supersnygga grönmönstrade påslakanen. Jag gillar kuddfodralen Melodi.Helt underbara!
    Camilla Sandmark
    kubbov30@gavlenet.se

    SvaraRadera
  49. Jag gillar deras metervara med lustgården!

    amandanyman96@hotmail.com

    SvaraRadera
  50. Älskar gardinen Niko! Vilken GLAD gardin som väcker vårkänslorna ännu mer!
    Annika Nilsson
    aneritrea@hotmail.com

    SvaraRadera
  51. Rosa Centifolia bricka är stilig. Jag älskar gröna Palmblad påslakan!! <3

    MVH
    Anna

    SvaraRadera

Välkommen med en trevlig kommentar eller en fråga så besvarar vi den så gott vi kan.